Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2010?

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5882
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 11 jul 2010 15:06

Vanochtend twee uurtjes lekker weggeweest.
Warmte viel mee en er stond een lekker windje.
Veel gedronken voor mijn doen maar geen hoofdpijn.:D
Nu lekker voor de buis om de tour te kijken.

roeieber
Forum-lid
Berichten: 916
Lid geworden op: 12 aug 2005 01:51

roeieber 11 jul 2010 15:19

Clubritje door voerstreek/Herve. Ca 90Km, op de fiets ging het nog, maar zodra je stopt, loopt het zweet je zo je schoenen in.
I Am SpeCiAliZed

Gebruikersavatar
jre
Forum-lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 24 nov 2008 21:53
Locatie: Eemnes

Gebruikersavatar jre 11 jul 2010 15:40

vandaag stukje utrechtse heuvelrug iets meer dan 90 km ging prima rustigaan me km weggetrapt beetje wind er bij prima te doen alleen je moet niet teveel voor verkeerslichten moeten stoppen :D
veel water gedronken geen centje pijn

waterman
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 16 jan 2007 18:24

waterman 11 jul 2010 16:59

afgelopen week te warm voor mij, slechte nachtrust en weinig gefietst. vanmorgen een klein
rondje 45 km. gemaakt en nu de tour kijken. Voor mij zijn de huidige temperaturen en
vochtigheid te hoog.

.jeroen.
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 08 jan 2007 09:03
Locatie: Gelderland

.jeroen. 11 jul 2010 18:07

Vandaag stond de forumrit Achterhoek op het programma.
Afbeelding

Voor de rest van de fotos: Link

hero
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 14 jun 2007 15:17

hero 11 jul 2010 18:43

Vanmorgen eerste keer weer gefietst na de Marmotte. Ronde Hoep, 36km. Supercompensatie heeft zijn werk gedaan, ging met gem. 33 als een speer. Wel nog warm. Nu groot feest in Amsterdam. Zometeen naar het Museumplein...

klaas-kippegaas
Forum-lid
Berichten: 283
Lid geworden op: 23 mei 2009 20:36

klaas-kippegaas 11 jul 2010 18:57

gisteren XXL duurtraining op de racefiets, 187km utrecht-amerongen-posbank-utrecht met alle klimmetjes die ik op mn route tegenkwam.

ondanks de 34 graden celcius prima te doen, rijwind was lekker, alleen stilstaan bij stoplichte was afzien :(

vandaag kort rondje intervallen op de mtb, 40km utrecht-lage vuursche-utrecht, ging nog beter dan ik dacht, benen voelde goed en volgas een rondje lage vuursche binnen de 30min gereden.

de hagelstenen als eieren op terug weg waren alleen ff minder....., ach ja, hoef nu niet meer naar het zwembad vandaag...

genoeg voor vandaag, zo lekker aan het bier :)
mijn bikes :

Wilier Cento Cunego | Specialized Epic Carbon | Cube Reaction | Tomahawk ICE

raphael
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 01 sep 2005 22:12

raphael 11 jul 2010 19:17

Verleden week zaterdag Rondje IJsselmeer (280km) in bruto 10u17. Was aardig afgedraaid, tikje zouttekort.
Maandag en dinsdag hersteltraining: woon - werk op en neer naar Hoofddorp. Rustig aan gedaan.
Woensdag moest ik in Maastricht zijn, dus paar vrije dagen genomen en donderdag stukje van Mergelland route (100km) ging lekker, en niet eens last van de warmte :) wel om 08u vertrokken.

Vandaag met TFC Weesp rondje gedaan. Mooi nieuw clubhuis! Ben bij Amerongen afgehaakt, vond 150km mooi en 200 net te veel. paar bordjes gemist en via Den Dolder, Lage Vuursche en Hilversum terug naar huis. 155km. geen last van warmte of benauwdheid.

komende maand op klimtraining concentreren, want eind augustus is de criq!

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 12 jul 2010 14:09

Net ten oosten van de Franse A7 (Autoroute du Soleil) en de parallel daaraan gelegen Route Nationale N7, ligt in de driehoek Bollène - Orange - Ste. Cécile-les-Vignes het Massif d'Uchaux. Dit is tevens de benaming van één van de meer recente nieuwe appelations in de Côtes-du-Rhône Villages.
Vanwege de hitte en omdat ik niet per sé altijd stevig hoef te klimmen, ben ik daar gisteren maar eens gaan fietsen. Wel eerst even door Aubignan "omhoog" het dorp uit. Omdat de spieren nog "koud" waren, toch maar op het kleine blad, anders wordt het al snel "harken". Vervolgens weer de bult af, langs de Cave des Vignerons de Beaumes-de-Venise en weer omhoog naar het plateau waar Vacqueyras (et ses vins ;)) op gelegen is:

Afbeelding

Vacqueyras is trouwens zo ongeveer de meest foutief gespelde plaatsnaam in deze regio. Dus...., als iemand nog een "sterk" password zoekt ;)! Maar wel eerst goed oefenen, want je typt het zo drie keer achter elkaar fout!

Daarna rijd je tussen de immense wijngaarden en als het niet zo heiïg is als het gisteren wel was, zie je rechts de bergen van de Drôme Provencale scherp afgetekend tegen de blauwe hemel. En links kijk je dan de Cevennen in, met de Mont Aigoual (Tim Krabbé: 'De Renner'). Nu zag je de bergen in de Drôme wel flauw, doch van de Cevennen was niets te zien. Recht voor mij zag ik dat de condenswolk van de kerncentrale bij Tricastin loodrecht omhoog ging. Dus voorlopig geen verkoeling van een windje te verwachten.

Vervolgens via Violès naar Camaret-sur-Aigues gereden en daar even dit kapelletje gefotografeerd om een Franse "wieltjesplakker" kwijt te raken;):

Afbeelding

Na Camaret kwam ik bij Serignan-du-Comtat in het "Pays de J.H. Fabre". Jean-Henri Fabre is een bekende (beroemde) Franse entomoloog ('insektenman') en daar word je hier overal aan herinnerd. Hier staat zijn silhouet langs de weg van Serignan naar Orange (maar langs de weg van Camaret naar Serignan staat er ook één):

Afbeelding

En deze reusachtige bidsprinkhaan (die je hier regelmatig, maar dan een héél stuk kleiner, voor de wielen krijgt), staat op een rotonde bij de uitgang van het stadje:

Afbeelding

Vlak voor Orange ben ik de weg naar Uchaux opgedraaid, om vervolgens al zig-zaggend over het plateau te rijden. Eerst naar Piolenc, aan de N7, dus in westelijke richting gefietst. Vlak voor Piolenc eerst nog even de wijngaarden, met daartussen een grote akker met zonnebloemen en op de achtergrond de uitlopers van het Massif d'Uchaux op de plaat vastgelegd:

Afbeelding

Een paar honderd meter verder "moest" ik al weer van de fiets, want dit lavendelveld van een apiculteur (imker/bijenhouder) wilde ik toch niet zomaar voorbij rijden!

Afbeelding

Na een klein stukje van Piolenc "gepakt" te hebben weer terug naar het oosten naar de Commune d'Uchaux gegaan en vervolgens weer naar het westen over de rustig golvende weg door het bos en wat verspreid staande villa's in Mornas uitgekomen. Je daalt dan leuk via een paar S-bochten het stadje in. Het is daar overigens allemaal "licht klimwerk", zowel om op het plateau te komen als boven op het plateau zelf (zo ongeveer à la de Veluwezoom bij de Posbank en Zijpenberg).

Dan volgt er een stukje fietsen over de fietsstrook langs de N7:(, alvorens de afslag naar Mondragon komt. In dat plaatsje heb ik de ravitaillering ingelast, heerlijk in de schaduw op een muurtje onder een grote plataan. Vanuit Mondragon klimt de weg ook weer via een aantal leuke S-bochten naar het plateau en zie je boven gewoonlijk de contouren van de Dentelles de Montmirail en natuurlijk heel dominant de Mont Ventoux! Maar door het heiïge weer, was alles héél vaag en zijn op de foto de bergen niet eens te zien! Dit weertype is ook eigenlijk niet geschikt voor het maken van mooie plaatjes, vandaar dat m.i. de kwaliteit ook wat te wensen over laat!

De wijngaarden en côtes op het Massif d'Uchaux:

Afbeelding

Valk voor Rochegude, waar je deze zondag niet door kon (ook niet met de fiets) i.v.m. een markt/braderie (zijn de Fransen gèk op!), afgeslagen en door het bos gedaald naar de buitenwijken van Bollène.
Vervolgens ben ik op het vlakke gebleven en over de "hoofdweg" (niet druk hoor en met fietsstrook) langs Rochegude en door Ste. Cécile-les-Vignes door het hier toch wel erg fraaie landschap naar Cairanne gereden. Daar nog een kleine omweg ingelast naar Camaret en vervolgens via Violès weer op de route van de heenweg thuiswaarts gekeerd. En zo heb ik toch nog weer 110 km kunnen fietsen!
Laatst gewijzigd door Le Grimpeur op 11 jun 2011 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.
60 x Ventoux

rezne
Forum-lid
Berichten: 1907
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:27

rezne 12 jul 2010 15:30

Wil graag op pad, maar ik vertrouw dat weer voor geen meter. Buienradar werkt ook niet helemaal lekker hier. What to do ..... :D
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

fritshoeve
Forum-lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 25 mar 2008 14:48

fritshoeve 12 jul 2010 15:49

@ Le Grimpeur: leuk verslag, ik ben wel benieuwd wat er in je bidons zat ;) lekker spul wel die Vacqueyras (in een keer goed?)
Frits

nickst
Forum-lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 06 jan 2010 21:18

nickst 12 jul 2010 16:01

[quote="Rezne"]Wil graag op pad, maar ik vertrouw dat weer voor geen meter. Buienradar werkt ook niet helemaal lekker hier. What to do ..... :D[/quote]

als je nog geen regen hebt gehad. dan absoluut niet gaan.
hier zij zeer veel bomen omgewaaid.
het ging hier echt heel erg hard.
veel regen ook trouwens. HEEL veel regen.


http://img8.imageshack.us/img8/5418/20100712134429.jpg

http://img443.imageshack.us/img443/9858 ... 134332.jpg

fotootjes van mij onderweg.
dit was dus even echt niet te doen.
levensgevaarlijk.

Plaats reactie