Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iemand al de Garmin edge 705??

venga_
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 25 sep 2008 12:05

venga_ 04 jun 2009 15:37

Vorig jaar is er in dit topic wat gesproken over de combi Garmin Edge en een los accu pack voor de wat langere tochten. Aangezien dit toch een soort Garmin-verzameltopic is geworden: heeft iemand hier inmiddels wat meer ervaringen mee?
Ik merk dat mijn 305 het in combinatie met cadans en HR na een uur of zeven/acht wel voor gezien houdt en ik gok dat ik dan nog niet bovenop de Alp ben volgende maand.

Dank.

Gebruikersavatar
soloist
Forum-lid
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:40

Gebruikersavatar soloist 04 jun 2009 17:55

Ik gebruik icm mijn Edge een Powerchimp. Dit is een klein apparaatje met daarin twee oplaadbare penlight-batterijen. Dit is genoeg voor zo'n 2-3 uur extra prik voor mijn Edge, zodat je voldoende hebt voor echte monstertochten.

Ikzelf heb deze combinatie gebruikt tijdens de JNC. Aangezien ik (nog) geen stuurbevestiging had voor de Powerchimp gebruikte ik de pauzes om mijn Edge bij te laden. Heb zonder problemen meer dan 10 uur op de fiets gezeten.
Je krijgt er trouwens een hele rits adaptertjes bij zodat je hem ook kunt gebruiken om andere apparaten zoals gsm enz. op te laden.
Zie powermonkey.com
Afbeelding

yugor
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 06 mar 2008 00:19

yugor 05 jun 2009 01:24

[quote="caad8"]Heb twee maanden geleden de 705 bundel aangeschaft, tot op heden zeer tevreden over het apparaat. Alleen sinds vorige week doet mijn cadanssensor het niet meer.
Heb al diverse malen geprobeerd de sensor te resetten, maar zonder succes. Heeft iemand nog tips, voordat ik contact ga opnemen met de leverancier?
[/quote] Routing weer terug op "fiets" zetten misschien?
Was bij mij de oplossing nadat ik hem in de auto gebruikt had.

stillekracht
Forum-lid
Berichten: 924
Lid geworden op: 02 dec 2008 22:48

stillekracht 05 jun 2009 07:47

Volgens mij heeft de sensor problemen met batterijen. Hij vreet ze op!

Bij mij werkte hij steeds een paar dagen op een nieuwe batterij en dan was het weer afgelopen. Uiteindelijk is hij onder garantie vervangen.

Probeer dus ff een nieuwe batterij. Doet hij dat dan ineens weer, dan heb je waarschijnlijk met dit probleem te maken.

En ja....het blijft een Garmin Edge 705. Niet altijd even verklaarbaar en betrouwbaar.

mouse
Forum-lid
Berichten: 686
Lid geworden op: 06 jan 2007 22:12

mouse 05 jun 2009 17:17

[quote="soloist"]Ik gebruik icm mijn Edge een Powerchimp. Dit is een klein apparaatje met daarin twee oplaadbare penlight-batterijen. Dit is genoeg voor zo'n 2-3 uur extra prik voor mijn Edge, zodat je voldoende hebt voor echte monstertochten.

Ikzelf heb deze combinatie gebruikt tijdens de JNC. Aangezien ik (nog) geen stuurbevestiging had voor de Powerchimp gebruikte ik de pauzes om mijn Edge bij te laden. Heb zonder problemen meer dan 10 uur op de fiets gezeten.
Je krijgt er trouwens een hele rits adaptertjes bij zodat je hem ook kunt gebruiken om andere apparaten zoals gsm enz. op te laden.
Zie powermonkey.com[/quote]

heb LBL gereden vorige zondag, ging zonder problemen 9 uur mee (edge 705)

charite
Forum-lid
Berichten: 520
Lid geworden op: 15 mei 2006 16:02

charite 05 jun 2009 17:29

Hi,

"Routing weer terug op "fiets" zetten misschien?"
"Was bij mij de oplossing nadat ik hem in de auto gebruikt had"

Had ik ook, begreep er niets meer van, ik dacht er zelfs om hem terug te sturen ;)

Had hem laatst wel meegenomen in het vliegtuig en deed het wonderlijk goed. Ik wilde wel eens weten wat de startsnelheid en de stijgsnelheid is van het vliegtuig.
Het vreemde was alleen dat de hoogte meter niet klopte, we vlogen op 4 Km de 705 dacht aan 1 Km.
Waarschijnlijk iets te maken met de cabine druk denk ik.

Aan de anderekant, sinds de laatste update doet de hoogtemeter het niet lekker meer, ik woon tegenwoordig 65 meter below sea level :(

Verder niets te klagen..

Groet,

Peter




Gebruikersavatar
soloist
Forum-lid
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:40

Gebruikersavatar soloist 05 jun 2009 18:28

[quote="mouse"]
heb LBL gereden vorige zondag, ging zonder problemen 9 uur mee (edge 705)[/quote]

De batterij van de 705 gaat aanzienlijk langer mee dan die van de 305. En ik heb al enkele 305's gehad met zeer wisselende prestaties wat batterij betreft. Heb er een gehad die slechts 6 uur, maar ook een die wel 12 uur meeging. Die ik nu heb heeft het na zo'n 8 uur wel gehad.
Afbeelding

Gebruikersavatar
ibeer
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 13 mar 2007 21:02

Gebruikersavatar ibeer 05 jun 2009 18:32

Is er iemand die de edge 705 ook in de auto gebruikt. Zo ja wat zijn de ervaringen hiermee?
blog: http://www.fietsonderhoud.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

charite
Forum-lid
Berichten: 520
Lid geworden op: 15 mei 2006 16:02

charite 05 jun 2009 18:34

goed ;)

baron062
Forum-lid
Berichten: 1145
Lid geworden op: 25 nov 2004 10:37

baron062 05 jun 2009 19:26

+1

Met 2 tie-wraps om een ventilatieroosterje geonden, en in 1 keer naar Berlijn. Alleen rond Bremen ging het fout, maar dit lag aan oudere CityNavigator en nieuwe wegen.

Ohja, ik heb de 605

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 05 jun 2009 19:32

[quote="charite"]

Aan de anderekant, sinds de laatste update doet de hoogtemeter het niet lekker meer, ik woon tegenwoordig 65 meter below sea level :(
[/quote]

Hier nog ook, ik had geen idee waar het door gekomen was, 20 meter onder N.A.P.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

stillekracht
Forum-lid
Berichten: 924
Lid geworden op: 02 dec 2008 22:48

stillekracht 06 jun 2009 08:52

Normaal moet je hem een tijdje laten liggen om de hoogte te laten kalibreren. Vorige week een paar dagen in de Eifel gefietst. Niets aan de hoogtemeter gehad:
- eerste twee dagen toonde hij geen waardes in de velden hoogte en stijgingspercentage
- derde dag begon hij spontaan weer in leven te komen. Maar ja....hij gaf -30% aan terwijl ik toch wel het idee had dat ik omhoog ging!

De opzet van het apparaat is leuk. Het heeft echter nog steeds een zeeer hoog intertoys gehalte.

Plaats reactie