Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Rose (voorheen Red Bull)

franky.g
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 sep 2004 14:52

franky.g 30 aug 2009 16:15

JC14 schreef:Dat wel, maar het is een regelmatige kraak op het ritme van de pedaalslag.


had zelf een quiklink op de nieuwe dura ace groep was na 3500 km versleten gaf een klik iedere keer als ketting rond ging , maar dit is anders omdat jij zegt dat het bij iedere pedaalslag is toch?
franky.g

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 31 aug 2009 18:36

Is het eigenlijk mogelijk om de huidige pro sl met bb30 trapas systeem?

dodge
Forum-lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 02 nov 2007 18:37

dodge 31 aug 2009 22:54

Denk ik niet. bb30 is het systeem van o.a. Cannondale en Specialized.
Red Bull heeft het Shimano-systeem, dat natuurlijk weer net even anders is.

stantje
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 jul 2009 23:10

stantje 04 sep 2009 18:35

Hoewel ik over mijn Red Bull zeer tevreden ben is mijn ethousiasme over Rose inmiddels wat bekoeld. Om mijn Eastons die standaard in mijn Carbon Sl zitten wat te sparen -ik rijd nl. ook met de racefiets ook soms naar het werk en in Belgie zijn de fietspaden met hun putten, drempels etc. echt een ramp voor racewielen- had ik besloten een paar extra goedkopere maar robuuste wielen aan te schaffen. Ik bestelde daarom bij Rose een set bestaande uit Mavic velgen en Ultegra naven (36 gaats) die ze volgens de catalogus kostenvrij monteren met DT Swiss spaken en nippels. Na een paar weken wachten komt eindelijk de doos toe. Je kunt het al raden, niks montage, niks spaken of nippels enkel een paar losse velgen en naven.
Ik stuur onmiddellijk een E-mail naar Rose en vraag wat ze hieraan gaan doen, want ik wil zo snel mogelijk mijn wielen en ze zijn trouwens al betaald. Rose meldt me enkel dat ik de bestelling best terugstuur, en dat ze de wielen dan wel zullen monteren. Op vragen tegen wanneer en hoe ze dit zo snel mogelijk kunnen doen -zij hebben uiteindelijk de fout gemaakt- gaan ze niet in.
Als klap op de vuurpijl blijkt dat ik de bestelling niet kosteloos kan terugsturen. De Belgische post langswaar de goederen zijn geleverd aanvaard het door Rose bij de bestelling ingesloten retourlabel niet. Extra kosten om de zending terug te sturen bedragen 26 Euro.
Ik heb Rose al aangemaand dat ik verwacht dat ze dit terugbetalen, maar enig antwoord laat ditmaal al wat langer op zich wachten.
Ben benieuwd hoe deze soap gaat aflopen. Ik post nog wel een bericht van zodra er wat belangrijks te melden valt.

-lorenzo-
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 24 jul 2009 14:13

-lorenzo- 08 sep 2009 14:28

De nieuwe Ultegra 2010 groep op m'n Red Bull Pro SL 3000 is echt een drama. Naast het feit dat ik met de compact voor mezelf een verkeerde keuze heb gemaakt, schakelt de groep op mijn fiets dramatisch slecht. Dit geldt voor zowel het op- en terugschakelen op de voor- en achterbladen. Regelmatig pakt de ketting bij het schakelen het andere tandwiel niet of ik trap er doorheen. Ik heb de handleiding menig maal doorgelezen maar kom er niet meer uit. Het vervelende is dat ik hier weer helemaal voor naar Duitsland moet want bij de lokale fm hoef ik niet aan te komen (denk ik).

De Red Bull zelf is wel een prettige fiets en ik ga er maar van uit dat de montage bij Rose niet helemaal goed gegaan is.
Cervelo S3 2014 Ultegra 6800; Cosmic Carbon SLS 2014

eelcoz

eelcoz 08 sep 2009 15:06

-Lorenzo- schreef:Het vervelende is dat ik hier weer helemaal voor naar Duitsland moet want bij de lokale fm hoef ik niet aan te komen (denk ik).


No offense, maar dit is precies de reden waarom ik geen Red Bull koop, hoewel ik het mooie fietsen vind.

danoontje
Forum-lid
Berichten: 1023
Lid geworden op: 31 dec 2006 15:16

danoontje 08 sep 2009 15:23

nogmaals no offence, maar als je niet weet hoe je een derailleur af moet stellen en een beetje kunt sleutelen moet je geen internetfiets kopen...

die lokale FM zal gewoon uurloon vragen, dus daar kun je gerust naartoe.
Anima Sana In Corpore Sano.

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 08 sep 2009 15:29

Bij vele FM's moet je 2 weken wachten voordat je uberhaupt aan de beurt bent, ook niet echt aanlokkelijk imo, al hoef je dan idd niet naar Dld ;). Normaal gesproken worden de fietsen van Rose perfect afgeleverd en is dat dus ook niet nodig.
Ik kan me overigens bijna niet voorstellen dat je na een ochtendje aan de schroefjes draaien je hem nog niet goed hebt.. (een handig iemand doet het binnen de minuut ;) )

-lorenzo-
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 24 jul 2009 14:13

-lorenzo- 08 sep 2009 15:34

danoontje schreef:nogmaals no offence, maar als je niet weet hoe je een derailleur af moet stellen en een beetje kunt sleutelen moet je geen internetfiets kopen...


Ik heb de fiets helemaal niet via internet gekocht??? Ik ben 2x naar Rose geweest; 1x op mijzelf op te laten meten en 1x op 'm op te halen en af te laten stellen. De reden om voor Red Bull te kiezen was in de eerste plaats het (witte) uiterlijk en de specs; niet om goedkoper uit te zijn want ik heb uiteindelijk nog €1600,- uitgegeven.
Cervelo S3 2014 Ultegra 6800; Cosmic Carbon SLS 2014

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 08 sep 2009 15:34

reinier10 schreef:Stantje, dankjewel voor de duidelijke uitleg. De fiets gebruik ik voorlopig alleen met goed weer, dus of het kraken stopt als het regent weet ik niet. Blijft onverlet dat ik je tip prima kan opvolgen en dat ga ik ook zeker doen als het kraken niet stopt. Nogmaals dank.

Misschien niet meer van toepassing en is het al verholpen maar toch...
Had laatst tijdens een rit ook telkens bij het op de pedalen staan een vervelende kraak. Ging ik weer zitten, kraak weg.
Voordat ik naar mijn fm wilden gaan toch nog maar eens eerst proberen.
Kraken weg! Oplossing? Met gewone schoenen aan geen kraak, met raceschoenen wel dus. Oorzaak (toen nog Lookplaatjes); vuil, steengruis tussen/in de schoenplaatjes. Plaatjes eraf gehaald, schoongemaakt en weer gedemonteerd. Geen kraak meer nadien.
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

-lorenzo-
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 24 jul 2009 14:13

-lorenzo- 08 sep 2009 21:39

Een uurtje bezig geweest met afstellen en het is inderdaad een stuk beter geworden. Bedankt voor de tip!
Cervelo S3 2014 Ultegra 6800; Cosmic Carbon SLS 2014

reinier10
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 feb 2009 00:13

reinier10 09 sep 2009 00:54

He flores, nu ik je bericht zo lees gaat er wel een lampje branden. Dit zou het wel eens kunnen zijn! Morgen maar es proberen

Plaats reactie