Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

reverb
Forum-lid
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 jun 2010 14:34
Locatie: Groningen

reverb 13 jul 2011 17:21

pedro koi schreef:Hier zitten de frame's bij de spuiter eind de week zijn ze klaar en worden er eentje van opgebouwd.
Word mooi heb al kennis mogen nemen van het afplakken en het eerste kleur erop.

mvg pedro
Waar heb je hem laten spuiten en beplakken?

Gebruikersavatar
Snuf
Forum-lid
Berichten: 238
Lid geworden op: 08 jul 2011 12:32
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar Snuf 13 jul 2011 17:58

dmmdzm schreef: Ik zal even op AliExpress kijken.
DengFu heeft de (stuks)prijzen flink omhoog gegooid sinds 1 mei.
....
Goeie tip! Op Aliexpress kost een FM028 438 usd. Niet de afwerking die ik wil jammergenoeg, en verzenden met EMS kost daar 350 usd. Maar wel weer iets om mee te onderhandelen met Dhr Yang :)

rinke
Forum-lid
Berichten: 899
Lid geworden op: 21 jan 2010 10:10

rinke 13 jul 2011 21:08

dmmdzm schreef:
Snuf schreef:Excuus, betreft hier een FM028 non ISP, BSA BB, 60cm met 3K mat finish, geen spuitwerk. Frameset (frame, vork en zadelpen) kost 485 usd. 15 extra voor de aheadset, 150 usd voor versturen. Ik weet niet welk bedrijf ze gebruiken voor versturen, die vraag word niet beantwoord. Paypal fee komt hier nog extra bovenop.
Ik zal even op AliExpress kijken.
DengFu heeft de (stuks)prijzen flink omhoog gegooid sinds 1 mei.
Zo moest ik 210 usd meer betalen voor 1 cx frame of ik kon 6 cx frames krijgen tegen het oude tarief...bij de wegframes schijnt dit per 10 te zijn gegaan.

Verzendkosten was voor mij 95 usd en de lagers waren 14 usd p.s.

Bij AliExpress kan je voordelig 1 stuks artikelen kopen en betaal je veelal geen verzendkosten.

Ik heb dit weekend 4 velgen besteld en betaalde geen verzendkosten.
Levering eind deze week of begin volgende week ;)

succes!
Via welke verzender heb jij je pakket vor USD 95 gekregen? ik moet bij Miracle trade 130 USD betalen... toch jammer van het geld..

pedro koi
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 11 jun 2011 18:19

pedro koi 14 jul 2011 05:38

reverb schreef:
pedro koi schreef:Hier zitten de frame's bij de spuiter eind de week zijn ze klaar en worden er eentje van opgebouwd.
Word mooi heb al kennis mogen nemen van het afplakken en het eerste kleur erop.

mvg pedro
Waar heb je hem laten spuiten en beplakken?

Een kennis van men schoonbroer die in de tuning zit.
In de streek west vlaanderen niet zoveraf van hier.

mvg pedro

kikkie
Forum-lid
Berichten: 794
Lid geworden op: 30 mei 2006 01:15

kikkie 14 jul 2011 08:04

Hello,

Weten jullie of dit een van de betrouwbare sites is? e-Hong-Fu

Thx
Laatst gewijzigd door kikkie op 14 jul 2011 08:27, 1 keer totaal gewijzigd.
More likely than not, this was edited for typos. If it wasn\'t, it probably should have been.

"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd"

dmmdzm
Forum-lid
Berichten: 240
Lid geworden op: 08 okt 2010 09:48

dmmdzm 14 jul 2011 08:20

Via welke verzender heb jij je pakket vor USD 95 gekregen? ik moet bij Miracle trade 130 USD betalen... toch jammer van het geld..
DengFu verzend via EMS.
race | Kuota Kom - Dura Ace 7900 | FFWD F5R DT240 | Easton Orion II
2 crossers | Ridley X-Night custom - Dura Ace 7900 | 4x 38mm full carbon tubes - Moyon | 2x Ambrosio F20 - Dura Ace 7800
mtb | Giant XTC 29er Comp 1 | NoTubes custom wielset

chelleke
Forum-lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 mei 2004 14:17

chelleke 14 jul 2011 15:35

Waar kan je best Clincher carbon wielen kopen? gespaakt

pedro koi
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 11 jun 2011 18:19

pedro koi 15 jul 2011 05:53

Hier een foto van de eerste race fiets.
frame fr 06 van flyii
fizik zadel
carbon stuur
fizik stuur lint
groep schimano 105
wielen nu mavic cpx worden rodi airline evo4

[Edit: Foto verwijder door mod]

Enkel de stuurpen mùoet nog vervangen worden en de fiets moet nog aan gepast worden aan de maten van de zoon,
ook het grote tandwiel moet nog vervangen worden naar het aangepaste voor miniemen en dus ook de ketting verkleinen.

mvg pedro

watikjebrom
Forum-lid
Berichten: 753
Lid geworden op: 11 mar 2008 12:47

watikjebrom 15 jul 2011 10:01

pedro koi schreef:Hier een foto van de eerste race fiets.
frame fr 06 van flyii
fizik zadel
carbon stuur
fizik stuur lint
groep schimano 105
wielen nu mavic cpx worden rodi airline evo4


Enkel de stuurpen mùoet nog vervangen worden en de fiets moet nog aan gepast worden aan de maten van de zoon,
ook het grote tandwiel moet nog vervangen worden naar het aangepaste voor miniemen en dus ook de ketting verkleinen.

mvg pedro
Wat ik jammer vind is dat de decals compleet anders zijn als bij de originele Trek Team Leopard Teamfiets en hierdoor krijgt de fiets iets goedkoops. Aan de andere kant laat je wel duidelijk zien dat het een fake is ;) Wat overigens het belangrijkste is, is dat je zoon er blij mee is en het zal hem waarschijnlijk een zorg wezen dat de decals wat afwijken van het origineel.

Voor de duidelijkheid, hier het origineel:

Afbeelding
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"

pfff
Forum-lid
Berichten: 509
Lid geworden op: 26 jun 2009 10:45

pfff 15 jul 2011 10:10

Het topic holt achteruit, was het eerst nog te doen om een mooi hobby project, voornamelijk op basis van het Danny project, de laatste weken zie ik alleen nog maar namaak voorbij komen, er is vaker over gesproken, maar ondertussen mag ook hier wel eens iets verantwoordelijker opgetreden worden heren Mods. Dit gaat echt alleen nog maar over namaak spullen, niet meer om het creatieve, de Pina's, cervelo's en nu ook Trek's vliegen hier voorbij alsof het zo hoort en de normaalste zaak van de wereld is en men is er nog trots op ook.... Deze reactie zal hoogstwaarschijnlijk verwijderd worden omdat het topic hier niet over gaat...

dmmdzm
Forum-lid
Berichten: 240
Lid geworden op: 08 okt 2010 09:48

dmmdzm 15 jul 2011 10:22

Dit wordt dan mijn nieuwe crosser:

Afbeelding

Het is een DengFu met ISP in de kleuren zwart en fluorescent geel met een mat finish!
race | Kuota Kom - Dura Ace 7900 | FFWD F5R DT240 | Easton Orion II
2 crossers | Ridley X-Night custom - Dura Ace 7900 | 4x 38mm full carbon tubes - Moyon | 2x Ambrosio F20 - Dura Ace 7800
mtb | Giant XTC 29er Comp 1 | NoTubes custom wielset

remkoijmker
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jul 2011 10:56

remkoijmker 15 jul 2011 11:08

Kenners,

Ik heb een aantal vragen en hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Ik ben geinteresseerd in het frame FM-R838L dat wordt aangeboden door xpa-cycling: http://www.xpa-cycling.com/products_dat ... html&key=1" onclick="window.open(this.href);return false;

De reden is dat ik een ISP zoek in een grote maat, dat wil zeggen een balhoofd van 20cm of meer en een zadelbuis van minimaal 83cm. Dit frame voldoet aan deze criteria.

Mijn vragen:
- heeft iemand ervaring met xpa-cycling of is er nog een aanbieder dit dit frame verkoopt?
- rijdt er al iemand op dit frame en wat zijn de ervaringen hiermee?
- zijn er nog andere framesets met grote maten?
- wat is het verschil tussen een 3k, UD of marble effect finish?

Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door remkoijmker op 15 jul 2011 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie