Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Ridley

xytras
Forum-lid

xytras 01 aug 2015 17:40

SanderW schreef:Nieuw model i.c.m. gratis custom actie bij Ridley, daarom duurde het wat langer. Normale levertijd van een custom is ±2mnd.
Hij is afgemonteerd met Ultegra Di2, 4ZA componenten en Fizik Antares VS zadel.
Hij voelt snel aan en zeer comfortabel met 25mm bandjes. Greipel kan zijn kunstje ook aardig doen op deze fiets, hij wist er 3 etappes in de TDF mee te winnen.
Hij won er toch vier?

SanderW
Forum-lid

SanderW 01 aug 2015 18:26

Ja hij won er nog 1 op een andere fiets, de Fenix SL.

Japierossi
Forum-lid

Gebruikersavatar Japierossi 03 aug 2015 10:38

gave fiets (en zeker in de custom kleur)! Welke maat is dit?

SanderW
Forum-lid

SanderW 03 aug 2015 12:24

Dit is een maat M

cipollini 2
Forum-lid

cipollini 2 04 aug 2015 14:39

Ik bezit een Noah ISP en wil deze een nieuwe kleur geven.
Nu claimt Ridley dat ze een speciale coating hebben welke Aero eigenschappen heeft en is het frame voorzien van strips welke de turbulentie positief beïnvloeden.
Wat is hier van aan ?
Is dit een bepalend argument om het lakken toe te vertrouwen aan Ridley zelf of niet ? Frank Hoste's lakkerij is immers bij wijze van spreken naast mijn deur.

jansen2.0
Forum-lid

jansen2.0 04 aug 2015 15:23

Is gewoon bij een ander te lakken
Previous name Jansen01

SSSander
Forum-lid

SSSander 04 aug 2015 16:09

Dit wordt door Ridley zelf F-surface genoemd en zorgt voor een geclaimde verlaging van 4% van de luchtweerstand: http://www.fast-concept.com/f-surface-test-results.php

Heeft dus geen invloed op de structuur van je fiets en zul je dus gewoon ergens anders kunnen laten lakken.

cipollini 2
Forum-lid

cipollini 2 04 aug 2015 22:13

Ik heb geen fast maar een noah isp van 2013.
Ik denk niet dat deze beschikt over de F-surface.
Er zijn wel strips (dunne strookjes sticker met een ruw oppervlak) aangebracht op het balhoofd een de schuine buis, welke de luchtverplaatsing zouden moeten "bijhouden".
Indien een lakker dit frame onder handen neemt zullen de strips verdwijnen en ik denk niet dat deze afzonderlijk in de handen te vinden zijn.

groenie
Forum-lid

groenie 19 aug 2015 12:47

Ik wil graag Ridley en vooral Van Eijck in Ter Aar bedanken voor prima service.

Ik heb een Fenix (alu, afgemonteerd met 105, twee jaar oud). Net voor de zomer zag ik een scheurtje in mijn voorvork. Ik ben inmiddels verhuisd en mijn lokale fietsenzaak (geen Ridley-dealer) had weinig zin te helpen (was wel bereid een nieuwe vork aan mij te verkopen). Toen Van Eijck gebeld en Arie en collegas waren meteen bereid mee te denken. Er is een leenvork geplaatsd, mijn vork is als garantiegeval naar Ridley opgestuurd, en na een paar weken had ik een nieuwe vork van Ridley. Dinsdagochtend heeft Arie mijn niewe vork geplaatsd en ik was de avond weer heerlijk aan't fietsen :-)

Perfecte service en ik kom zeker terug (en mijn volgende fiets wordt zeker weer een Ridley! )

Daniel1989
Forum-lid

Daniel1989 19 aug 2015 13:12

groenie schreef:Ik wil graag Ridley en vooral Van Eijck in Ter Aar bedanken voor prima service.

Ik heb een Fenix (alu, afgemonteerd met 105, twee jaar oud). Net voor de zomer zag ik een scheurtje in mijn voorvork. Ik ben inmiddels verhuisd en mijn lokale fietsenzaak (geen Ridley-dealer) had weinig zin te helpen (was wel bereid een nieuwe vork aan mij te verkopen). Toen Van Eijck gebeld en Arie en collegas waren meteen bereid mee te denken. Er is een leenvork geplaatsd, mijn vork is als garantiegeval naar Ridley opgestuurd, en na een paar weken had ik een nieuwe vork van Ridley. Dinsdagochtend heeft Arie mijn niewe vork geplaatsd en ik was de avond weer heerlijk aan't fietsen :-)

Perfecte service en ik kom zeker terug (en mijn volgende fiets wordt zeker weer een Ridley! )

Van eijk is een top zaak, waar je altijd met je problemen terecht kan ook al heb je je fiets er niet gekocht

En zo hoeven ook niet perse geld aan je te verdienen als je er komt

kristofvs
Forum-lid

kristofvs 21 aug 2015 14:24

cipollini 2 schreef:Ik bezit een Noah ISP en wil deze een nieuwe kleur geven.
Nu claimt Ridley dat ze een speciale coating hebben welke Aero eigenschappen heeft en is het frame voorzien van strips welke de turbulentie positief beïnvloeden.
Wat is hier van aan ?
Is dit een bepalend argument om het lakken toe te vertrouwen aan Ridley zelf of niet ? Frank Hoste's lakkerij is immers bij wijze van spreken naast mijn deur.
Frank Hoste is zeer duur, toen ik de factuur kreeg schrok ik wel. De kwaliteit van het werk is wel top.

tib888
Forum-lid

tib888 21 aug 2015 15:18

M'n nieuwe Ridley Orion in de kleuren Lotto Soudal: Afbeelding
Laatst gewijzigd door tib888 op 22 aug 2015 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie