Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2015

louise
Forum-lid
Contact

louise 17 aug 2015 18:54

Hier even de andere op de foto van hierboven dan ;)
TumTumTum schreef:Ook klasse van Louise hoor, want die schijnt als een geoliede tijdritmachine overal langs geraast te zijn...
Maar jij hebt harder gereden, hoor, tenminste, als je berekening op het Triathlonforum klopt! Nouja, ik moest twee keer zo ver, dat wel, maar dan nog. Maar het 'pacman spelen' bij de Vrouwentriathlon is altijd een geweldige belevenis, vind ik. Ik ben ook geen snelle zwemmer maar dan haal ik op de fiets tientallen deelneemsters in, gister als een van de weinigen op een triathlonfiets, dus dat voelt als machine dan, ja!

Het was ook een kick om voor de verandering eens in het parc fermé aan te komen en dan nog maar heel weinig fietsen te zien staan! Lag er ook aan dat ik in het veld van dames zonder licentie startte, bij de andere start op het 1/8 ging het wel wat harder allemaal.

En die verrassing, dat ik daar stond, nietsvermoedend om me heen keek, en ineens TumTumTum zag, zo van: 'hè, daar is ze al!' - die vergeet ik niet gauw meer!

Louise
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/

hans905
Forum-lid

hans905 20 aug 2015 10:28

Gisteren vrij genomen (eigen baas, dus dan kun je vaak wat flexibeler zijn) om in de buurt van Arnhem te gaan fietsen.

Auto geparkeerd onderaan de Posbank, eerst de Lange Juffer op, daarna via Laag Soeren naar Loenen, overgestoken richting de A50, stukje langs de snelweg gereden en weer de hei op. Toen helaas een stuk onverharde weg tegengekomen (had de route op Garmin Connect uitgezet). Grootste deel daarvan was op een racefiets wel te doen, maar voorzichtig. Paar stukken mul zand af moeten stappen. Weer op een verhard pad aangekomen nog even moeten stoppen voor overstekend wild (zo'n Schotse Hooglander). Daarna Koningsweg en Kluizenaarsweg, de Bovenallee en Beekhuizenseweg gevolgd naar de Posbank en bovenlangs doorgereden. Had gepland af te dalen via de Diepesteeg, maar kwam per ongeluk op het fietspad iets daarvoor terecht, geen zin om te zoeken naar de geplande route dus daar maar afgedaald. Nog even opgehouden omdat er een oudere dame uit de bocht was gevlogen (bij het omhoog fietsen... gelukkig niets aan de hand). Daarna Posbank omhoog en omlaag, de Zijpenberg-zuid op en via de Heuvenseweg afgedaald en tenslotte de Holleweg op en via de Posbank weer terug naar de parkeerplaats. Goed voor 76 km met een gemiddelde van 23,1 (had wat hoger kunnen zijn als ik die onverharde weg niet had gehad), 650 hm en vooral leuk om eens in een voor mij compleet onbekende omgeving te fietsen, die dankzij de heuveltjes wat uitdagender is dan mijn deel van het land (West-Brabant)

https://www.strava.com/activities/372601565

remkolvb
Forum-lid

Gebruikersavatar remkolvb 20 aug 2015 11:05

Terug van vakantie, en wilde toch even dit ritje delen:

Dit jaar vond onze vakantie plaats in Italië,Peschiera Gardameer. Aangezien mijn oom hier al aardig wat jaartjes woont ondertussen en ook fietst had ik er voor gekozen mijn fietsspullen (kleding) ook mee te nemen. Oom werkt zelf in de tourisme en we wisten niet of hij tijd had om te gaan fietsen omdat het seizoen vol aan de gang was voor hem. Daar gekomen toch een moment kunnen vinden om er op uit te gaan met z'n 2en.

Eerst moest er gekeken worden naar de huur van een fiets, deze werd gevonden bij - iL Ciclista di Sirmione

Betreffende Guerra Anvil Shimano Ultegra 10v (achteraf gezien net een maatje te groot, beetje slordig van mezelf om hier niet beter op te letten)

Afbeelding
Afbeelding

Oom had een mooie rondje uitgestippeld door het Italiaanse landschap met wat vlakke stukken en natuurlijk ook wat klimmetjes derin.

We waren nog niet koud op de fiets of de 1e lekke band was een feit, blijkbaar was er glas op het rijpad gekomen bij de camping tijdens het ophalen vh afval. Na een snelle wissel zijn we richting Broglie gereden - Ponti Sul Minico en een stuk langs Fiume Minico

Afbeelding
Afbeelding

Alwaar het water weer bijgevuld werd.
Afbeelding

Niet veel later was de 2e lekke band, nu de achterkant, de verstoring van onze tocht. Wederom kon mijn oom aan de gang om een nieuwe binnenband te plaatsen. Ook deze was redelijk snel verwisseld en konden we de tocht voortzetten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bij Solferino was er nog even een leuke uitdaging.. kleine klim ;)
Zelf ben ik niet zo snel dat ik opgeef, maar deze was mij net even te veel op dat moment, dus helaas een afstapper :(

Al met al een zeer leuke ervaring om zo voor de 1e x samen een tocht te maken in een andere omgeving. Volgend jaar waarschijnlijk weer, alleen dat wel op een andere fiets.

Afbeelding
Trek Emonda SL 6 Disc 2021
"Assumption is the mother of all fuckups"

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 20 aug 2015 16:16

Rondje Markeer gedaan vandaag: Dit rondje eindelijk een keer van gekomen, kwam er nooit van.
Rechtsom dus leuke deel eerst, vooral de dijk vanaf Amsterdam tot Enkhuizen. Dat stuk ging super en tot Enkhuizen zo'n 31,5 gem. Toen de dijk van Enkhuizen naar Lelystad en tegenwind. Was nog lastig om rond de 26 tot 27 km/u te rijden.
Bij Lelystad even pauze, cola scoren, wat happen en de laatste 2 uur volmaken. Was zwaar, want wilde boven de 30 gem. uitkomen en dat net gelukt.
Laatste stuk tegen de kramp, dus iets over de grens gegaan. Maar wel lekker gevoel als je dit nog kan, genieten en afzien tegelijk.
Op Strava: https://www.strava.com/activities/373314143 en bewegend via Polar: https://flow.polar.com/training/relive/182257692
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

laurens87
Forum-lid

laurens87 20 aug 2015 16:44

Eigenlijk niet vandaag maar gisteren, echter had ik gister geen zin om een verhaal te schrijven...
Gister wilde ik eens wat anders doen, normaal gesproken worden alle rondjes vanuit huis gereden en dat wordt toch standaard. Dus had ik van het weekend al besloten om een rit in lijn te gaan doen... De vraag was alleen waarheen en dan heen met de trein of terug met de trein?
Dinsdagavond besloten dat het een rit naar Arnhem kon worden, mede bepaald omdat ik vanaf daar rechtstreeks met de trein terug kon naar Breda. Dus om 7:00 de wekker en mijn bed uit om stevig te ontbijten, alle spullen stond al klaar dus om 7:55 zat ik op de fiets om een lange tocht te doen. Alles mooi op de GPS ingetekend dus het redelijk makkelijk navigeren worden! Na het voor mij bekende stuk vanuit de Prinsenbeek langs de A16 (1e snelweg die ik passeerde) reed ik langs Terheijden via Wagenberg naar Made. Helaas voelde ik al dat de wind niet super was, iets minder uit het westen dan gehoopt... Maar met zuiden wind continue naar het oosten rijden is ook best te doen dus gewoon lekker blijven trappen. Eenmaal door Geertruidenberg kwam ik daar de eerste paar stoplichten tegen. Het waren er drie en ik hoefde niet te stoppen ideaal! De volgende lieten ruim 110km op zich wachten...

Vanuit daar heb ik eigenlijk steeds de Maas aangehouden, eerst rustig langs het Oude Maasje. Ter hoogte van Waalwijk wist ik de weg nog dus tot daar geen verassingen. Vanaf daar was het heel veel nieuw terrein. Het volgende punt dat voor mij echt herinneringen opwekt is de vesting van Heusden. het hele stadje bleek vol met kasseien te liggen. Niet mijn ding, maar rustig er langs ging ook dus dit leuke plaatsje reed ik rustig genietend door. Vanaf Heusden reed ik rustig verder langs Den Bosch, daar ook voor het eerst gestopt om mijn bidons te vullen. Vervolgens reed ik de A2 onderdoor, na de A59 en A27 alweer de vierde snelweg van de dag. Na Geffen voor de tweede keer de A59 gepasseerd te hebben kwam ik bij Zevenbergen de A50 (vijfde snelweg) onderdoor. Vlak daarna reed ik heel even fout en ging de man die even in mijn wiel zat mij dan ook voorbij. Na mijn correctie kwam ik hem achterop en bij het passeren raakten we aan de praat. Gezellig even een aantal kilometer (geen idee hoeveel) lekker opgereden. Tot de beste man afsloeg en ik mijn weg vervolgde.

Bij Nederasselt ging ik vervolgens de Maas over, die ik vervolgens een flink stuk volgde over de dijk. Bij Heumen ging ik het Maas-WaalKanaal over, via Molenhoek was Groesbeek de volgende bestemming. Hier had ik een rondje ingetekend, die ik in eerste instantie volledig miste dus ik reed ineens al het kleine stukje Duitsland dat ik ingetekend had. Ondertussen net nog in Groesbeek de bidons een tweede keer gevuld. Na het klimmetje naar Berg en Dal het ingetekend rondje alsnog gereden, ik had gezien dat het maar een klein stukje extra was. Helaas zat er nog een stuk onverhard in, gelukkig goed te doen dus gewoon door te rijden. Vervolgens vanuit opnieuw Berg en Dal weer verder richting het einddoel, eerst door Ubbergen heen kwam ik bij Lent de Waal over. Na Ook de A73 nu ook de A15 en A325 passerend was ik aardig op weg, Vervolgens bijna in Arnhem ging ik voor het toetje, dus langs de N325 de Nederrijn over naar Westervoort. Vervolgens passeerde ik de A12 en ging de IJssel over om lekker op de dijk te blijven rijden richting Rheden. Het doel was vervolgens de Posbank dus vanuit de Steeg omhoog, de heide is nu trouwens echt verschrikkelijk mooi paars!! daarna de Emmapiramide... Toch nog een aantal PR's hier, ondanks de al afgelegde afstand. Daarna rustig Arnhem ingereden, ondanks een paar stoplichten ging het gelukkig snel genoeg om precies mijn trein te halen om 15:22. Na een kaartje en wat te drinken/snacken gekocht te hebben zat ik 7 uur en 25 minuten na mijn vertrek lekker....

1,5 uur later mocht ik vanaf station Breda nog ongeveer 5km... Dus eindresultaat zeer goed (al zeg ik het zelf). 206,9km met 28,8 gemiddeld. Supertevreden.

Als iemand wil terugkijken: https://www.strava.com/activities/372603621
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 20 aug 2015 19:59

Heerlijk dagje Tecklenburg. 150 km / 2300 hm. Meer heb ik er niet over te zeggen :D

https://connect.garmin.com/modern/activity/871876112

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 20 aug 2015 20:19

TumTumTum, ik leest je verslag nu pas.

Superknap gedaan!!

En, ik heb het even opgezocht op de site, maar je bent eerste Rotterdamse!

Daniel1989
Forum-lid

Daniel1989 20 aug 2015 20:29

Vandaag zou ik samen met het gezin een ingekorte route van de jzc fietsen

Mijn vrouw niet zo,n onwijze fietser
M'n dochter van 8 maanden
En de tweeling van 4.5 ( jongens)
Een van de jongens achterop de fiets de andere met z'n zusje in de fietskar.
75 kilometer was de bedoeling. De route loopt langs het huis en 10 uur zaten we op de fiets.
Na 35 kilometer waren we toe aan een koffie stop Naomi moest d'r fruithap.
We waren bij leiden dus de la place langs de a 12 was het meest voor de hand liggend.
Daar samen lekker gegeten de tweeling spelend in de speeltuin.
Na dat we gegeten hadden wil mijn vrouw Thimo op de fiets tillen.

Op eens grijpt hij naar de keel roept twee keer auw
Rent weg en gaan na 5 stappen nokout
Raap ik hem op is hij bewusteloos.ik moet je zeggen dan kijk je even raar :(
Hij kwam al snel weer bij, maar helemaal helder was hij niet ze ogen stonden raar

Lijk bleek was hij en ze was tong blauw. Ik twijfelde geen moment en belde gelijk de ambu.
Ondertussen was hij bijgekomen en hield ik hem aan de praat
Na 7 lange minuten was de ambu er en zij dachten aan een epileptische aanval :(

We zijn naar het zieken huis gebracht maar de kinderarts zij dat dat niet zo was en
Zei dat hij in ze mond is gestoken door een wesp.
Gelukkig was hij weer de oude na een middagje ziekenhuis.
En hebben we de kortste weg naar huis genomen
Uiteindelijk 50 km gefietst. Volgende keer ga ik wel weer alleen op pad :D

Ondertussen liggen de jongens dicht tegenelkaar aan in bed
Want je ben tenslotte tweeling.

J.Edge87
Forum-lid

Gebruikersavatar J.Edge87 20 aug 2015 20:35

oei, dat was schrikken zeg. tsjonge. gelukkig is het goed afgelopen!
is het fietsen aan het her-ontdekken

remkolvb
Forum-lid

Gebruikersavatar remkolvb 21 aug 2015 08:24

Pffff heftig Kogaflyer... dat moet flink schrikken zijn geweest. Hopelijk maakt ie al weer beter.
Trek Emonda SL 6 Disc 2021
"Assumption is the mother of all fuckups"

Soap
Forum-lid

Gebruikersavatar Soap 21 aug 2015 09:07

Zo dat is schrikken! Heb ook een hekel aan die wespen! (en met kinderen al helemaal brrr.....)
(Met mijn oudste, toen 2, ook eens na 5 minuten in de Efteling te zijn al op de EHBO met een "klomp" handje na een wespensteek :( )

Beterschap daar!
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

gerardn
Forum-lid

gerardn 21 aug 2015 11:43

Gisteren voor het eerst een ritje gedaan samen met drie vrienden. In rustig tempo zo'n 100 km langs en rond de Vegt.

Een van de medefietsers was Geert, 74, die kwam aanzetten met een oude Koga Miyata van ongeveer dezelfde leeftijd. Bij het eerste stukje opgebroken weg had Geert met zijn 20mm bandjes een stootlek voordat je stootlek kon zeggen. Bij het vervangen van de binnenband verpulverde de hele buitenband zo'n beetje, dus voorzichtig aan naar Breukelen gefietst en daar bij de lokale fietsenvoer twee nieuwe 23mm bandjes laten monteren. Daarbij nog wat meer achterstallig onderhoud aangetroffen, zie hieronder.

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie