Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2016

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5255
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 31 jul 2016 21:23

Klopt ik hou wat minder tijd over voor andere dingen, maar gewoon wat minder bank hangen/tv kijken scheelt een hoop.
En dit jaar heb ik mij voorgenomen om minimaal 1 keer per week woon-werk-woon te fietsen. (wat tot nu toe gelukt is)

Helen
Forum-lid
Berichten: 323
Lid geworden op: 11 sep 2011 18:28
Locatie: Amsterdam

Helen 31 jul 2016 21:55

Vanavond toch nog even tijd voor een kort rondje toen het werk en de klusjes af waren. Geen plan, gewoon wat met cadans gespeeld.l Laag tegen de wind in en hoog met de wind mee. Ik heb alleen het idee dat ik de wind niet echt mee heb gehad
https://www.strava.com/activities/66000 ... 1469994362

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 31 jul 2016 23:33

Sweety2008 schreef:@DDX hoe doe jij dat toch om zoveel kilometers met de racefiets te maken?
DDX is een jonge sportgod met superconditie, dat is ons nou eenmaal niet allemaal gegeven.:) Waarschijnlijk heeft hij ook van nature de helft van het aantal uren slaap nodig dat ik bijvoorbeeld nodig heb. Mensen zijn nou eenmaal niet allemaal hetzelfde.
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 01 aug 2016 09:22

DDX schreef:Klopt ik hou wat minder tijd over voor andere dingen, maar gewoon wat minder bank hangen/tv kijken scheelt een hoop.
En dit jaar heb ik mij voorgenomen om minimaal 1 keer per week woon-werk-woon te fietsen. (wat tot nu toe gelukt is)
Woon- werkverkeer zijn bij mij maar 3 km heen en 3 km terug, is niet echt veel te noemen. :P
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8830
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 01 aug 2016 10:53

Dan maak je toch een ommetje van 80km heen en als je dat terug doet heb je ook 160km op de teller staan.
En je werkspullen kun je in een rugzak stoppen.

HaGeNeEz
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jul 2016 15:18

HaGeNeEz 01 aug 2016 11:02

Afgelopen weekend stond er een tocht gepland in het heuvelachtig Limburg met twee goede maten.
De basis voor onze route was de ‘’mini’’ Limburgs Ergste geüpload door Puffdaddy, aangezien wij ruim twee uur moesten rijden naar Limburg hebben wij de route enigszins aangepast zodat wij konden starten en finishen in de buurt van de AGR Experience en gebruik konden maken van de faciliteiten daar.

Om half tien in de ochtend was het zover, nog even een paar foto’s schieten en dan starten aan deze tocht, wij waren allen benieuwd wat we tegen zouden komen, de AGR hadden wij namelijk al een aantal keer gereden maar deze route liep voor het grootste deel over andere wegen.

Na ongeveer twee kilometer kwamen wij aan bij de ‘’bekende’’ Geulhemmerberg welke wij hadden toegevoegd aan de route als ‘’opwarmertje’’, de benen voelde goed en ook het weer was toch iets aangenamer als de klassieke AGR welke eerder het jaar (april) op de agenda stond.

Na de Geulhemmerberg draaide we direct de andere kant op, op naar het onbekende.
Al snel kwamen we aan bij een aantal voor ons onbekende maar toch zeer pittige klimmetjes, de route leidde ons door een prachtig landschap met mooie klimmetjes, waarbij we uiteindelijk uitkwamen bij de bekende Camerig, na het steile gedeelte sloegen we linksaf de Groenenweg in, dit stukje deed me qua omgeving en de haarspeldbochten kort denken aan de Franse Alpen waar wij een aantal weken geleden op hoogtestage zijn geweest. Na een korte afdaling kwamen wij bij een stukje weg uit waar we eigenlijk niet in mochten, volgens de GPS moesten we doorrijden dus dit toch maar gedaan, uiteindelijk begrepen we wel waarom deze weg eigenlijk niet toegankelijk was, een korte klim met een percentage tot ruim 21% stond ineens voor ons, de Keutenberg viel hierbij in het niets, al was de lengte van ca. 200 meter een stuk korter. Na de Groenenweg stond het gebruikelijk rondje met het Drielandenpunt op de route, maar toch ook hier nog een paar kleine afwijken van de gebruikelijke AGR route waardoor er nog een aantal extra (pittige) klimmetjes werden toegevoegd.

Na een korte pauze onder het genot van een bakje koffie en een Limburgse vlaai starten we aan de laatste 40 kilometer, de beentjes beginnen nu licht tegengas te geven wetende dat er nog een paar stevige beklimmingen in het verschiet liggen. Na de Gulperberg, Kruisberg en Eyserbosweg vervolgde wij onze route richting de Dodeman, vanuit de verhalen moest dit nog zwaarder zijn dan de Keutenberg, wij waren benieuwd. Toen de Dodeman ineens voor ons stond was het gauw terugschakelen en met het laatste beetje energie omhoog ‘’stampen’’, de klim begon geleidelijk steiler te worden tot maximaal 17% en zwakte hierna wat af, bovenaan even op adem komen voor de laatste 11 kilometer richting de Cauberg dachten wij, maar nee, de GPS gaf aan dat de Sibbergrubbe nog ‘’even’’ op het programma stond, dit stond bij ons eigenlijk niet meer op de planning waar wij ons mentaal al helemaal op de Cauberg aan het voorbereiden waren. Na de Sibbergrubbe te hebben beklommen was het volle bak afdalen richting Valkenburg om de Cauberg als finale te beklimmen, uiteindelijk kwamen we allemaal meer dan voldaan boven. Na kort overleg gauw weer afdalen naar Valkenburg om onder het genot van een pilsje en een bitterbal de dag te evalueren.

Uiteindelijk konden we terugkijken op een zeer geslaagde dag, een prachtige route door het Limburgse landschap met 2.000 hoogtemeters, wat ons betreft kan de vermelding ‘’mini’’ worden weggelaten en is dit een route welke wij zeker nog een keer zullen gaan rijden.

De route is hier te downloaden: http://www.gpsies.com/map.do?fileId=qiunpbgnhsmnyknt

Gebruikersavatar
rielplayer
Forum-lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 21 aug 2009 20:48

Gebruikersavatar rielplayer 01 aug 2016 11:25

mooi verslag. Leuk om te lezen!

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1829
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 01 aug 2016 12:47

Mooi verslag en het is inderdaad een pittig rondje.
Bikers are not alone

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 6023
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 01 aug 2016 13:56

Gisteren een kort rondje Gooimeer gereden van 46km. Het weer was niet zo best, grauwe lucht en veel wind uit het noordwesten ( 3Bf). Volgens de buienradar zou het gaan regenen in 'Almere' dus voor die regen snel weg gereden maar halverwege in Huizen kwam er toch een plensbui naar beneden dat zelf ik maar in een bushokje ben gaan schuilen. :D Toen ik terug was vertelde mijn vrouw dat het in Almere bijna niet had geregend, haha.! :o

https://www.strava.com/activities/659517108

https://www.relive.cc/view/659517108
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 01 aug 2016 16:39

Jans schreef:Dan maak je toch een ommetje van 80km heen en als je dat terug doet heb je ook 160km op de teller staan.
En je werkspullen kun je in een rugzak stoppen.
Ik neem nooit de racefiets naar mijn werk omdat ik me er niet kan ontrekken en om nu in fietskleren te werken lijkt mij ook niet echt handig.
En mijn baas vind dit ook niet oké.

Ach er komen weer andere tijden dan kan ik weer meer gaan fietsen.
Ghost Nivolet 6LC

monique70
Forum-lid
Berichten: 386
Lid geworden op: 15 feb 2012 22:11

monique70 01 aug 2016 19:20

Heerlijk op de fiets naar de camping. En toen ik aan kwam had mijn man met de kinderen de tent al opgezet. Mooie timing :) Fijn ritje van bijna 100km. Over een paar weken weer de weg terug zien te vinden. Slechts 1 stortbuitje onderweg, verder prachtig weer.
Parijs-Brest-Parijs 2023 😀

Heppiebianchi
Forum-lid
Berichten: 1427
Lid geworden op: 23 apr 2015 21:36
Locatie: Amstelveen

Heppiebianchi 02 aug 2016 15:50

Na een afwezigheid van twee maanden hier en niet gefietst te hebben,vandaag weer eens een klein rustig rondje op de Caadx geprobeerd.
Eerst intensieve zorg aan mijn vrouw verleend die erg slecht was,maar na het plaatsen van een pacemaker knapt die gelukkig weer wat op.
Vorige maand kreeg ik voor mezelf de diagnose leukemie waar ik erg van schrok en als het verslechterd zal ik aan de chemo moeten,maar voor zo ver ik begrijp is dat nu nog niet nodig.
Verder vorige week te horen gekregen dat ik een nek hernia hebt,maar dat is alleen maar lastig maar gelukkig niet ernstig en met fietsen vandaag had ik daar nagenoeg geen last van.
Maar verder gaat alles goed met mij ;)
Dus vond ik het tijd woorden weer eens wat te gaan fietsen maar dan zonder prestatie of wat dan ook en daar heb ik weer van genoten.

https://www.strava.com/activities/661889083
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

Plaats reactie