Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Het grote schijfremmentopic

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1245
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 09 apr 2017 19:16

Haha, wie schijfremmen nu nog steeds niet lelijk vindt ? Dit doet mij denken aan de beschermkap van een bosmaaier.
Dit gaat toch echt niet voor de grote doorbraak zorgen.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3594
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 09 apr 2017 20:58

Ze zullen binnenkort wel met een superlichte MCFK of Tune carbon afdekkap komen, die voor 390,- extra het gewicht van je 7500 euro dure topfietske beneden de 9kg houdt.
Afbeelding

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 09 apr 2017 21:15

Denk het niet. Hitteafvoer is ook van belang en dat lijkt me met carbon niet ideaal.
Maak joe woar

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 09 apr 2017 21:20

Kwestie van gaten erin, heeft met het materiaal van de kap niks te maken.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40213
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 09 apr 2017 21:36

Fietsen?altijd schreef:Denk het niet. Hitteafvoer is ook van belang en dat lijkt me met carbon niet ideaal.
Maakt hier niet uit, want de kap is niet in verbinding met de schijf.
Less is bore

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 09 apr 2017 21:36

Zo simpel is het denk ik niet. Carbon kan minder goed tegen hitte en voert het minder af. De meeste mensen kopen ook schijven voor het veilige gevoel in afdalingen, dit zijn mindere dalers die slepend remmen. De schijf wordt heet en dus die kap ook daar doen die gaten niks aan. De kap kan vervormen en begint tegen de schijf aan te schuren.
Maak joe woar

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 09 apr 2017 21:46

En je weet ook een beter hittebestendige kunststof dan epoxy-datgene wat carbonvezels bij elkaar houdt?
Rubberhoezen van aandrijfaskoppelingen zitten bij auto's meestal dicht bij de remschijven en die houden het tig jaar vol.
Dar carbon kapje gaat absoluut geen probleem worden.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40213
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 09 apr 2017 21:59

Carbon vervormd niet zomaar, en nogmaals: geen direct contact.
Less is bore

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 09 apr 2017 22:25

daniel1975 schreef:Carbon vervormd niet zomaar, en nogmaals: geen direct contact.
Je reactie was tegelijk met mijne dus die zag ik niet :oops:
Maar klopt wat jullie zeggen maar ik dacht aan hetzelfde probleem met carbon wielen.
Maak joe woar

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 09 apr 2017 22:37

Het gaat natuurlijk om warmtestraling, uiteindelijk zal zo'n kapje na jaren misschien kapotgaan, maar een probleem zal dat niet worden.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6645
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 09 apr 2017 22:51

Zetten we er toch luchthappers zoals in de F1 op

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 09 apr 2017 22:58

Ik vind het geen porem schijfremmen op een racefiets.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Plaats reactie