Het grote schijfremmentopic
-
- Forum-lid
Haha, wie schijfremmen nu nog steeds niet lelijk vindt ? Dit doet mij denken aan de beschermkap van een bosmaaier.
Dit gaat toch echt niet voor de grote doorbraak zorgen.
Dit gaat toch echt niet voor de grote doorbraak zorgen.
-
- Forum-lid
Denk het niet. Hitteafvoer is ook van belang en dat lijkt me met carbon niet ideaal.
Maak joe woar
- daniel1975
- Forum-lid HC
Maakt hier niet uit, want de kap is niet in verbinding met de schijf.Fietsen?altijd schreef:Denk het niet. Hitteafvoer is ook van belang en dat lijkt me met carbon niet ideaal.
Less is bore
-
- Forum-lid
Zo simpel is het denk ik niet. Carbon kan minder goed tegen hitte en voert het minder af. De meeste mensen kopen ook schijven voor het veilige gevoel in afdalingen, dit zijn mindere dalers die slepend remmen. De schijf wordt heet en dus die kap ook daar doen die gaten niks aan. De kap kan vervormen en begint tegen de schijf aan te schuren.
Maak joe woar
En je weet ook een beter hittebestendige kunststof dan epoxy-datgene wat carbonvezels bij elkaar houdt?
Rubberhoezen van aandrijfaskoppelingen zitten bij auto's meestal dicht bij de remschijven en die houden het tig jaar vol.
Dar carbon kapje gaat absoluut geen probleem worden.
Rubberhoezen van aandrijfaskoppelingen zitten bij auto's meestal dicht bij de remschijven en die houden het tig jaar vol.
Dar carbon kapje gaat absoluut geen probleem worden.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
- daniel1975
- Forum-lid HC
Carbon vervormd niet zomaar, en nogmaals: geen direct contact.
Less is bore
-
- Forum-lid
Je reactie was tegelijk met mijne dus die zag ik nietdaniel1975 schreef:Carbon vervormd niet zomaar, en nogmaals: geen direct contact.
Maar klopt wat jullie zeggen maar ik dacht aan hetzelfde probleem met carbon wielen.
Maak joe woar
Zetten we er toch luchthappers zoals in de F1 op
-
- Forum-lid
Ik vind het geen porem schijfremmen op een racefiets.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.