Het dopingtopic 2.0
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Heb je het artikel wel gelezen? Het punt is dat Rooks en Theunissen doen voorkomen of ze dezelfde middelen als de rest gebruikten, maar nu blijkt dat dit helemaal niet het geval was, want de kregen bloedtransfusies. Dat Van Moorsel gebruikt heeft verbaasd me niets, maar in het vervolg zal ze iemand als Knol niet meer op Armstrong achtige wijzen kunnen kleineren en bedreigen.
Het is geen oud nieuws, we dachten het allemaal wel, maar er was geen bewijs tot er iemand uit de school klapt. Hopelijk dat er nog een paar hypocriete koppen mogen rollen. Als alle figuren met een verderfelijk verleden ongestraft hun gang blijven gaan veranderd het nooit.
Andere bevestiging uit het artikel is dat maar weer eens blijkt dat de sportbonden door en door verrot zijn.
Het is geen oud nieuws, we dachten het allemaal wel, maar er was geen bewijs tot er iemand uit de school klapt. Hopelijk dat er nog een paar hypocriete koppen mogen rollen. Als alle figuren met een verderfelijk verleden ongestraft hun gang blijven gaan veranderd het nooit.
Andere bevestiging uit het artikel is dat maar weer eens blijkt dat de sportbonden door en door verrot zijn.
-
- Forum-lid
Wat er gebruikt is is natuurlijk totaal irrelevant, het gaat om het feit zelf. Dus in dit geval is het wat mij betreft nog even wat zout in de bestaande wonden wrijven. En het is, buiten de rectificatie op het eerdere geblaat van Moorsel totaal onduidelijk wat het doel is van dit stuk.amclassic-fan schreef: ↑09 sep 2017 16:42 Heb je het artikel wel gelezen? Het punt is dat Rooks en Theunissen doen voorkomen of ze dezelfde middelen als de rest gebruikten, maar nu blijkt dat dit helemaal niet het geval was, want de kregen bloedtransfusies.
Als je echt een grote meneer bent dan beken je dat je alle medische ethiek uit het raam gemikt hebt, inclusief vertrouwensband met je ‘patiënt’ en dat je sporters als een ordinaire dealer van verboden middelen hebt voorzien. Dan betuig je alleen spijt en trek je niemand mee in je beerput.
Nee ik kan geen enkel respect opbrengen voor dit soort mensen en al helemaal niet als ze de schijnwerper liever op een ander richten!
Hans-Je-Pence, jij vind dit stuk dus doelloos en je vind het helemaal OKAY dat meneer Zijlaard Boogerd in de media een gore na-trap gaf terwijl hij manager is van Roompot (samen met nog een held met een verleden waar we het maar niet over moeten hebben?
Omerta wordt in stand gehouden door de klokkenluider direct aan te vallen. Ik zou eens heel diep nadenken waar je morele zwaartepunt moet liggen.
Overigens, als jij verbaasd bent dat Ab Krook in dit circuit zit val je wel in de categorie "Ik geloof in sinterklaas". Als Nederlandse profwielrenners onder Nederlandse begeleiding en-masse pakken en toch marginaal blijven, dan is de kans dat onze succes schaatsers het op broodjes pindakaas doen bijzonder klein.
Als alle sporten over de hele breedte opeens mondiaal competitief worden zit er tot nu toe altijd een zwart verhaal achter. dat gaat op voor het Amerikaanse breedtesport wonder van LA 84. de Vaderlandse wielrennen/schaatsen/voetbal in de jaren 87-89, Het Spaanse sportsucces van de jaren 2000.
Dus ja, als wij opeens vanaf 2010 mee gaan doen in grote rondes, we kunnen turnen, het dames zwemmen een renaisance doormaakt, Voetballend mondiaal achter elkaar op het podium komen, opeens kunnen sprinten op de atletiekbaan, shorttrack ook mee gaan doen... dan moeten er wel wat lampjes bij je gaan branden.
En daarom kan je ook wel gokken dat met British Cycling, Sky en het keigoede Olympische programma(Wielrennen, atletiek, hockey, etc. etc. etc.) van de Engelsen er echt wel wat innovatieve medische begeleiding is geweest.
Kans dat het schoon gebeurd is vrij klein als je de historie ziet (niet voor niets dat je dan een piek over meerdere sporten ziet!)
Omerta wordt in stand gehouden door de klokkenluider direct aan te vallen. Ik zou eens heel diep nadenken waar je morele zwaartepunt moet liggen.
Overigens, als jij verbaasd bent dat Ab Krook in dit circuit zit val je wel in de categorie "Ik geloof in sinterklaas". Als Nederlandse profwielrenners onder Nederlandse begeleiding en-masse pakken en toch marginaal blijven, dan is de kans dat onze succes schaatsers het op broodjes pindakaas doen bijzonder klein.
Als alle sporten over de hele breedte opeens mondiaal competitief worden zit er tot nu toe altijd een zwart verhaal achter. dat gaat op voor het Amerikaanse breedtesport wonder van LA 84. de Vaderlandse wielrennen/schaatsen/voetbal in de jaren 87-89, Het Spaanse sportsucces van de jaren 2000.
Dus ja, als wij opeens vanaf 2010 mee gaan doen in grote rondes, we kunnen turnen, het dames zwemmen een renaisance doormaakt, Voetballend mondiaal achter elkaar op het podium komen, opeens kunnen sprinten op de atletiekbaan, shorttrack ook mee gaan doen... dan moeten er wel wat lampjes bij je gaan branden.
En daarom kan je ook wel gokken dat met British Cycling, Sky en het keigoede Olympische programma(Wielrennen, atletiek, hockey, etc. etc. etc.) van de Engelsen er echt wel wat innovatieve medische begeleiding is geweest.
Kans dat het schoon gebeurd is vrij klein als je de historie ziet (niet voor niets dat je dan een piek over meerdere sporten ziet!)
Laatst gewijzigd door dc op 09 sep 2017 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Hans-Je-Pence, even ervan uitgaan dat het klopt wat Janssen verteld heeft, dan vertelt hij toch ook van zijn eigen bedenkelijke rol? Ik zie niet dat hij alleen de schijnwerper op een ander zet, hij staat er zelf midden in.
Noem me naïef, maar wat me het meest verbaast is inderdaad dat de UCI deel van het complot is. Heeft Hein V. nog versierselen die hem nog afgenomen kunnen worden. Wat een schandaal zo'n dropveter.amclassic-fan schreef: ↑09 sep 2017 16:42Andere bevestiging uit het artikel is dat maar weer eens blijkt dat de sportbonden door en door verrot zijn.
-
- Forum-lid
Hoho!! leg me geen woorden in de mond hè!
Iedereen in ongeacht welke sport heeft zijn verantwoordelijkheden. Een arts heeft heel veel ethische en vertrouwelijke verantwoordelijkheden. Eigenlijk misbruikt zo’n ‘dopingarts” zijn intellectuele overwicht op het moment dat hij doping aan sporters geeft. De eerste die dus blaam treft in dit soort confessies is de arts!! Als je dan ook nog eens “verraad” pleegt door met namen te gaan strooien dan ben je voor mij echt een akelig mens!
De artsen hebben de kennis, de middelen en de macht om deze middelen te bekomen, te verspreiden, instructies te geven voor toediening en begeleiding bij het hele traject te geven. Zij zijn dus echt de hoofdschuldigen in dit debat.
Als iemand van die orde dan zo nodig schoon schip moet maken dan zal hij eerst bij zichzelf moeten beginnen.
Even zeggen dat je zelf ook schuldig bent is dan echt niet voldoende, neen; je bent hoofdverantwoordelijk, je bent supplier, je bent zelfs de gebruiksaanwijzing en bijsluiter.
Een “echte” begeleidend arts zou juist allert moeten zijn op tekenen als: bloed snuiten, euforisch gedrag, puistjes, veranderende haarkleur, haargroei etc. etc. bij zijn sporters (M/V) en vanuit zijn medische ethiek het gesprek aan moeten gaan met degenen die tekenen van dopinggebruik vertonen. Dat zou de sport schoner kunnen maken.
Ik vind het een grote schande dat artsen zich bezig houden met dopingverstrekking en begeleiding, vele malen erger dan de sporters die pakken!
@Hans le Pence, nogmaals, waarom zo boos over dit artikel als hij hierin aangeeft dat de Manager van Roompot een corrupte schoft is?
Ik begrijp je woede niet. Iemand die aangeeft waar het fout gaat in de begeleidinfg wordt door jouw uitgemaakt voor verrader... je snapt toch ook wel dat dat soort reacties niet ervoor zorgen dat mensen een boekje open gaan doen? Nogmaals, je woede over een klokkenluider staat volstrekt haaks op het beschermen van de sporter en het aantonen van de corrupte managers.
Dan degenen die genoemd zijn... Rooks en Theunissen was geen nieuws en Leontien probeert heel hard Knol kapot te maken. Deze verklaring laat zien dat Knol gelijk heeft en dat Leontien een gitzwart randje heeft met een vleugje Armstrong.
Dat is geen verraad... dat is wijzen op de waarheid, waardoor Knol toch wel heel erg gerehabiliteerd wordt. Het is juist diep triest als hij nog langer zijn bek had gehouden.
Ik begrijp je woede niet. Iemand die aangeeft waar het fout gaat in de begeleidinfg wordt door jouw uitgemaakt voor verrader... je snapt toch ook wel dat dat soort reacties niet ervoor zorgen dat mensen een boekje open gaan doen? Nogmaals, je woede over een klokkenluider staat volstrekt haaks op het beschermen van de sporter en het aantonen van de corrupte managers.
Dan degenen die genoemd zijn... Rooks en Theunissen was geen nieuws en Leontien probeert heel hard Knol kapot te maken. Deze verklaring laat zien dat Knol gelijk heeft en dat Leontien een gitzwart randje heeft met een vleugje Armstrong.
Dat is geen verraad... dat is wijzen op de waarheid, waardoor Knol toch wel heel erg gerehabiliteerd wordt. Het is juist diep triest als hij nog langer zijn bek had gehouden.