Cyclocross fietsen
- Stuntman Mike
- Forum-lid
Jazeker! Time Atac zijn mijns inziens de áller beste. Grootste voordeel is dat modder geen invloed heeft op de werking i.t.t. Shimano' s.
Slechte schoenen heb ik nooit gehad, ook niet in de 'instapprijsklasse'.
Slechte schoenen heb ik nooit gehad, ook niet in de 'instapprijsklasse'.
Laatst gewijzigd door Stuntman Mike op 13 okt 2014 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Shimano XT pedaal houdt het jaren vol....
Schoenen zijn nogal persoonlijk.
Tipje: als je van plan bent wintertoertochten te rijden, kan een hoge winterschoen prettig zijn, crossen met overschoenen is niet handig als je onderweg ook moet lopen.
Omdat de crossen/toertochten vaak in kleddernatte omstandigheden net boven het vriespunt worden verreden, zou ik me hiertegen wapenen. Ik ben regelmatig met paars/blauwe voeten teruggekomen na een toertocht van een paar uur en ik ben beslist geen koukleum.
Schoenen zijn nogal persoonlijk.
Tipje: als je van plan bent wintertoertochten te rijden, kan een hoge winterschoen prettig zijn, crossen met overschoenen is niet handig als je onderweg ook moet lopen.
Omdat de crossen/toertochten vaak in kleddernatte omstandigheden net boven het vriespunt worden verreden, zou ik me hiertegen wapenen. Ik ben regelmatig met paars/blauwe voeten teruggekomen na een toertocht van een paar uur en ik ben beslist geen koukleum.
De voldoening duurt langer dan de pijn...
Ik heb ook liever Time Atac dan Shimano.
Om te crossen maken de schoenen niet zoveel uit vanwege het afwisselende karakter. Als je de crosser ook als winterfiets op de weg gebruikt zijn stijve (carbon) zolen wel een pre. Ik merk dat ik eerder slapende tenen krijg met mijn eenvoudige Shimano schoenen als ik een lange rit op de weg maak.
Om te crossen maken de schoenen niet zoveel uit vanwege het afwisselende karakter. Als je de crosser ook als winterfiets op de weg gebruikt zijn stijve (carbon) zolen wel een pre. Ik merk dat ik eerder slapende tenen krijg met mijn eenvoudige Shimano schoenen als ik een lange rit op de weg maak.
Campagnolo Ultra Dork
- r.hilferink
- Forum-lid
En juist daarom wel overschoenen! Ik rijd zelfs met overschoenen bij 10 graden. Overschoenen houden de voeten droog (nou ja beetje zweterig soms ) en warm en de schoenen worden niet zeikenat en vies.rico8 schreef:Omdat de crossen/toertochten vaak in kleddernatte omstandigheden net boven het vriespunt worden verreden, zou ik me hiertegen wapenen. Ik ben regelmatig met paars/blauwe voeten teruggekomen na een toertocht van een paar uur en ik ben beslist geen koukleum.
De fiets schoonmaken vind ik meer dan zat, wil ook niet nog eens de schoenen helemaal moeten reinigen. Overschoentjes worden vanzelf schoon bij het afspuiten van de fiets.
Red Bull Pro SL 3000
Gazelle Cyclocross
Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gazelle Cyclocross
Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- Stuntman Mike
- Forum-lid
Gaaf met die Crossmaxen:
- Stuntman Mike
- Forum-lid
Bij mij maakt het niets uit. 1 of 5 lagen sokken, overschoenen etc. Onder nul altijd één koude voet.r.hilferink schreef:En juist daarom wel overschoenen! Ik rijd zelfs met overschoenen bij 10 graden. Overschoenen houden de voeten droog (nou ja beetje zweterig soms ) en warm en de schoenen worden niet zeikenat en vies.rico8 schreef:Omdat de crossen/toertochten vaak in kleddernatte omstandigheden net boven het vriespunt worden verreden, zou ik me hiertegen wapenen. Ik ben regelmatig met paars/blauwe voeten teruggekomen na een toertocht van een paar uur en ik ben beslist geen koukleum.
De fiets schoonmaken vind ik meer dan zat, wil ook niet nog eens de schoenen helemaal moeten reinigen. Overschoentjes worden vanzelf schoon bij het afspuiten van de fiets.
- Stuntman Mike
- Forum-lid
Gewoon de goedkoopste XC2. Blijken vaak het meest duurzaam op de lange termijn. Heb met de mijne 5 jaar gedaan en doen het nog steeds prima op wat speling na.
Mooi! Ik heb het idee dat de bredere velg er voor zorgt dat de bandjes ook veel mooier bollen.Stuntman Mike schreef:Gaaf met die Crossmaxen:
Qua schoenen; voor wat je lekker zit. Ik zou sowieso altijd een schoen met buckle-sluiting nemen. Hoewel Northwave wel mooie cyclocross schoenen met 3 klittenband sluiting heeft, de Hammer CX. Een stijve zool is ook fijn ivm betere krachtoverbrenging en minder snel last van dove voeten. Bij een slappere zool wil je het pedaal nog wel eens door de zool gaan voelen.
- Stuntman Mike
- Forum-lid
Nog zo'n waanzinnige.