Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tijdritfietsen

pjotr
Forum-lid
Berichten: 947
Lid geworden op: 19 aug 2005 21:54

pjotr 22 nov 2008 21:11

C a s r a n schreef:
pjotr schreef:Het is inderdaad jouw zaak om te kopen en op te rijden wat je wilt. Ik denk dat sommige op het forum het een beetje 'over the top' vinden om voor 1 speciale wedstrijd een aparte fiets op te bouwen van een waarde van enkele duizenden euro's. Ik zou me geld liever steken in paar trainingskampen o.i.d om mezelf te verbeteren. Maar aangezien je bij een sponserteam zit, kan ik ook begrijpen dat je het voor een mooie prijs kan krijgen.


Ik denk dat je 't een beetje verkeerd ziet. Natuurlijk wordt die fiets wel voor meer gebouwd dan 1 bepaalde wedstrijd, maar het zal medebepalend zijn of hij er komt of niet, en hoe hij opgebouwd wordt, zie je? Overigens is het in triatlon (lange afstand) heel gewoon dat een atleet op een seizoen voornamelijk maar naar 1 wedstrijd toeleeft.

Het aantal trainingsstages is -bij velen overigens- beperkt door het aantal verlofdagen die ik als werkende mens kan nemen ;) Prijs van stages is relatief beperkt. Ik begrijp overigens niet dat jullie bij discussies over een fiets altijd het fysieke vormpeil erbij halen, alsof dat een tegengestelde van de investering is of als verantwoording van een fiets telt... beetje belachelijke link of redenering. Neem van mij aan dat ik fysiek 100% het niveau haal dat ik kan halen, rekening houdende met mijn talent en vooral ook de mogelijkheden qua tijd die er naast mijn werksituatie zijn... dus wat wordt daar steeds over gemekkerd als we 't over de fiets hebben?



Laten het inderdaad maar over tijdritfietsen hebben. Ik zal de mijne ook is posten wanneer mijn Planet X 82mm wielen klaar zijn. Frame is een Pinarello - oude frame van 2-voudig tijdritwinnaar en pakhaas Stefan Shumacher - groep is Shimano 10-speed mix. Verder nog een oud Cinelli Angel stuur die ik wil vervangen voor een recenter stuur.
Anti-Spacers!

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 22 nov 2008 21:47

pjotr schreef:Laten het inderdaad maar over tijdritfietsen hebben. Ik zal de mijne ook is posten wanneer mijn Planet X 82mm wielen klaar zijn. Frame is een Pinarello - oude frame van 2-voudig tijdritwinnaar en pakhaas Stefan Shumacher - groep is Shimano 10-speed mix. Verder nog een oud Cinelli Angel stuur die ik wil vervangen voor een recenter stuur.



Prima :) Die andere discussie komt toch steeds maar terug, en dat werd me even vervelend.

Post jouw Pina-TT fiets maar gauw!


Weet iemand overigens prijzen van de Ridley Dean?

Afbeelding
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

iron2man
Forum-lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 15 apr 2005 23:04

iron2man 22 nov 2008 22:55

Ik rij sinds 2004 met een Cervelo p 3 aluminium frame en heb vandaag een Cervelo P 3 carbon gekocht model 2009
De fiets wordt afgemonteerd met Shimano Dura Ace 7900 groep en als wielen komen er Xentis Mark 1 TT wielen erin maar die had ik al en een Oval Concepts A 900 tijdritstuur
Ik ben naar Bikemotion in Utrecht geweest en een Cervelo P 4 nee persoonlijk vind ik dit een verschrikkelijke fiets en veel te duur geprijsd
Zelf denk ik dat er qua snelheid weinig of geen verschil zit in een P 3 of een P 4
Wanneer ik de fiets heb zal ik hem op dit forum posten

pjotr
Forum-lid
Berichten: 947
Lid geworden op: 19 aug 2005 21:54

pjotr 22 nov 2008 23:44

C a s r a n schreef:

Weet iemand overigens prijzen van de Ridley Dean?


Bij S-tec compleet voor 8999!

http://www.s-tec-essence.de/html/ridley_dean.html
Anti-Spacers!

jona91
Forum-lid
Berichten: 797
Lid geworden op: 03 sep 2007 22:22

jona91 23 nov 2008 10:49

voor de aerodynamica had die bovenbuis toch wel horizontaal gemogen:)

mister_arby
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24

mister_arby 23 nov 2008 12:28

ik las onlangs in de laatste 'triatlonsport' dat het frame 2895 eu zou kosten. Vergelijkbaar met de p3 dus.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 23 nov 2008 12:41

mister_arby schreef:ik las onlangs in de laatste 'triatlonsport' dat het frame 2895 eu zou kosten. Vergelijkbaar met de p3 dus.



Ok, thx. Ik wou er me een idee van vormen. Zag er eigenlijk niet slecht uit op Bikemotion, vond ik.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

h3
Forum-lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 13 aug 2007 01:22

h3 23 nov 2008 16:07

IM 70.3 South Africa heeft lang bij mij bovenaan het rijtje gestaan. Door studie en werk was het echter onmogelijk deze wedstrijd te plannen. Ik ga nu voor Zwitserland, Rhode Island en waarschijnlijk Antwerpen. Verder wat regionale wedstrijdjes.

Ik ben bezig met een P2C, Zipp 808 wielen, wellicht een 1080 achter. FSA Ultimate Tri Aerobar. Dura Ace afgemonteerd. Zal nog wel even duren maar mocht ik hem in elkaar hebben staan dan volgt er een foto.
Eat, Sleep, Train
Swim, Bike, Run

http://www.henrypiek.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 23 nov 2008 16:30

Dat is ook best een mooi programma, H3. Veel kans dat ik IM70.3 Zwitserland ook terug op mijn programma zet in 2009. Je mailt me nog maar voor tips. Knappe wedstrijd!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

ilko
Forum-lid
Berichten: 1237
Lid geworden op: 23 aug 2004 12:53
Locatie: Arnhem

ilko 24 nov 2008 14:58

Het blijft mooi spul allemaal. Ben het wel met Casran eens. Het is wel heel Nederlands om meteen over spullen en geld te gaan zeuren, maar als iemand het zich kan/wil veroorloven en voor zichzelf het maximale eruit haalt, er serieus mee bezig is en er bovenal lol aan beleeft, wat is er dan mis mee?

Ik blijf toch nog steeds met een schuin oog naar een P2 kijken. Ik train nu wat gestructureerder bij een club en kan inmiddels zelfs een beetje zwemmen :-). Fietsen is toch wel mijn favoriete onderdeel, dus wie weet tegen het voorjaar eens kijken of er nog iets in de bonuspot zit. Om de critics voor te zijn: mijn fietstijden komen in de verste verte niet in de buurt van die van Casran :-)

Kent iemand deze kleur trouwens? Is dit 08 of 09? Vind hem erg geslaagd.

Afbeelding

En waar o waar wordt een P2 gunstig aangeboden? Ik zit met het probleem dat ik nogal klein ben (1.71) met een kort bovenlichaam. Ik twijfel dus of ik met een 51 uitkom (rij een 52 CR1 normaal). Het moet denk ik net lukken, maar een echte tijdritfiets en houding is nieuw voor me. Een 48 zie ik niet zo zitten met het oog op de wielmaat.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 24 nov 2008 15:47

Ik dacht dat bovenstaande zilvergrijs-zwarte kleur er eentje uit 2007 is, trouwens enkel op de Amerikaanse markt verkrijgbaar. Heel mooi, maar hier heb ik het nooit gezien.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

ilko
Forum-lid
Berichten: 1237
Lid geworden op: 23 aug 2004 12:53
Locatie: Arnhem

ilko 24 nov 2008 16:26

Deze zag ik op eBay US, dat verklaart het.

Plaats reactie