C a s r a n schreef:pjotr schreef:Het is inderdaad jouw zaak om te kopen en op te rijden wat je wilt. Ik denk dat sommige op het forum het een beetje 'over the top' vinden om voor 1 speciale wedstrijd een aparte fiets op te bouwen van een waarde van enkele duizenden euro's. Ik zou me geld liever steken in paar trainingskampen o.i.d om mezelf te verbeteren. Maar aangezien je bij een sponserteam zit, kan ik ook begrijpen dat je het voor een mooie prijs kan krijgen.
Ik denk dat je 't een beetje verkeerd ziet. Natuurlijk wordt die fiets wel voor meer gebouwd dan 1 bepaalde wedstrijd, maar het zal medebepalend zijn of hij er komt of niet, en hoe hij opgebouwd wordt, zie je? Overigens is het in triatlon (lange afstand) heel gewoon dat een atleet op een seizoen voornamelijk maar naar 1 wedstrijd toeleeft.
Het aantal trainingsstages is -bij velen overigens- beperkt door het aantal verlofdagen die ik als werkende mens kan nemen Prijs van stages is relatief beperkt. Ik begrijp overigens niet dat jullie bij discussies over een fiets altijd het fysieke vormpeil erbij halen, alsof dat een tegengestelde van de investering is of als verantwoording van een fiets telt... beetje belachelijke link of redenering. Neem van mij aan dat ik fysiek 100% het niveau haal dat ik kan halen, rekening houdende met mijn talent en vooral ook de mogelijkheden qua tijd die er naast mijn werksituatie zijn... dus wat wordt daar steeds over gemekkerd als we 't over de fiets hebben?
Laten het inderdaad maar over tijdritfietsen hebben. Ik zal de mijne ook is posten wanneer mijn Planet X 82mm wielen klaar zijn. Frame is een Pinarello - oude frame van 2-voudig tijdritwinnaar en pakhaas Stefan Shumacher - groep is Shimano 10-speed mix. Verder nog een oud Cinelli Angel stuur die ik wil vervangen voor een recenter stuur.