Rose (voorheen Red Bull)
Even mijn ervaring met mijn nieuwe Carbon-SL met Ultegra 2010:
De fiets rijdt strak als een plank, super stabiel en daardoor geeft de fiets mij onder alle omstandigheden (met name ook bij snel afdalen) het gevoel dat ik er vol voor kan gaan. Het frame i.cm. de EA70 wielen is dus een regelrechte aanrader. Dan heb ik het nog niet eens over het uiterlijk.
V.w.b. de Ultegra 2010:
Ik rijd de compactversie en die past mij prima. Ok, bij volle bak omlaag in de bergen zou een groter voorblad welkom zijn, maar boven de 80 km/u ben ik toch niet meer helemaal zeker. Ik kom bij klimmen, dalen en op het vlakke terrein er prima mee weg. Dit is persoonlijk, dat weet ik maar al te goed.
Qua schakelen: De groep schakelt accuraat, licht en snel. Na zo'n 400 km heb ik de achterderailleur een tikkie moeten bijstellen, maar dit is normaal voor een nieuwe groep met nieuwe kabels.
Ik smeer de ketting met een goedje uit de USA (te koop bij Bike2Build) wat na smeren alleen een droog waxlaagje in de ketting achterlaat. Hierdoor trekt het geen vuil aan en smeert optimaal. Is ook erg belangrijk.
Slotconclusie: Superfiets, uitstekende groep, aanrader.
De fiets rijdt strak als een plank, super stabiel en daardoor geeft de fiets mij onder alle omstandigheden (met name ook bij snel afdalen) het gevoel dat ik er vol voor kan gaan. Het frame i.cm. de EA70 wielen is dus een regelrechte aanrader. Dan heb ik het nog niet eens over het uiterlijk.
V.w.b. de Ultegra 2010:
Ik rijd de compactversie en die past mij prima. Ok, bij volle bak omlaag in de bergen zou een groter voorblad welkom zijn, maar boven de 80 km/u ben ik toch niet meer helemaal zeker. Ik kom bij klimmen, dalen en op het vlakke terrein er prima mee weg. Dit is persoonlijk, dat weet ik maar al te goed.
Qua schakelen: De groep schakelt accuraat, licht en snel. Na zo'n 400 km heb ik de achterderailleur een tikkie moeten bijstellen, maar dit is normaal voor een nieuwe groep met nieuwe kabels.
Ik smeer de ketting met een goedje uit de USA (te koop bij Bike2Build) wat na smeren alleen een droog waxlaagje in de ketting achterlaat. Hierdoor trekt het geen vuil aan en smeert optimaal. Is ook erg belangrijk.
Slotconclusie: Superfiets, uitstekende groep, aanrader.
Red Bull Carbon SL-3000 2010, Cube Reaction XT 2006
-
- Forum-lid
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 01 jun 2007 15:42
- Locatie: Groningen
probeer maar es te rijden op een wiel zonder aangedraaide spaken, is vast heeeeel stijflitespeed schreef:stantje schreef:De hardheid wordt waarschijnlijk ook nog in de hand gewerkt door de Easton EA70 wielen met relatief hoge velgen. Ze zijn ook zeer strak ingespannen, d.w.z. hoge spanning op de spaken.
Ik overweeg voor de trainingsritten nog een aantal extra wielen aan te schaffen met een lagere velg met 36 spaken. Die kun je eventueel iets minder inspannen, wat je een beetje meer demping oplevert.
Spaakspanning heeft 0,0 invloed op de stijfheid van een wielset.
En sowieso zou een hoge velg (is ca. 30mm hoog?) met minder spaken nog steeds slapper kunnen zijn, dan een iets lagere velg met 36 spaken. Het is een balans tussen velghoogte (-stijfheid) vs het aantal en dikte spaken.
Trainen is voor talentlozen =P
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Litespeed heeft wel gewoon gelijk. Er is een bepaalde spanning nodig om te zorgen dat de spaken altijd op rek worden belast en niet op druk (want daar kunnen ze niet goed tegen). Meer spanning op de spaken zetten heeft geen enkele invloed op de stijfheid van 't complete wiel.
Hoppa, de eerste schade is aanwezig. In een haakse bocht ging een tegemoetkomende auto 2 fietsers inhalen terwijl ik daar stapvoets reed. Ik kon alleen nog maar met fiets en al wegspringen om die auto te ontwijken en ben door de berm gerold in het gras. Dat k*twijf in die auto stopte niet eens en ging er als een speer vandoor. Schade valt mee; pedaal beschadigt, wat lichte krasjes, een slag in m'n wiel en een groen Cervelo shirt en bibshort. Verder nog een beurse schouder... Vreemd dat er daarna geen enkele andere auto stopte en ook die tegemoet komende fietsers reden gewoon door.
Politie gebeld en na 13 minuten in de wacht werd de verbinding verbroken. weer gebeld en na 11 minuten werd er opgenomen. "Ja meneer, erg vervelend maar u kunt morgen aangifte doen tussen 9.00 en 17.00 uur. Maar als u het kenteken niet heeft genoteerd kunnen wij ook weinig doen. Wij adviseren u om maar met uw verzekeringsmaatschappij contact op te nemen".
Aangezien het sluipverkeer betreft, zal ik morgen rond dezelfde tijd met mijn motor daar eens gaan rondtouren. Mocht ik die auto tegenkomen dan kan ik altijd nog proberen om mijn schade verhaald te krijgen.
Ontopic; de Red Bull begint mij steeds meer te bevallen en de ritten worden ook steeds langer! Heerlijk dat die fiets zo stijf is.
Politie gebeld en na 13 minuten in de wacht werd de verbinding verbroken. weer gebeld en na 11 minuten werd er opgenomen. "Ja meneer, erg vervelend maar u kunt morgen aangifte doen tussen 9.00 en 17.00 uur. Maar als u het kenteken niet heeft genoteerd kunnen wij ook weinig doen. Wij adviseren u om maar met uw verzekeringsmaatschappij contact op te nemen".
Aangezien het sluipverkeer betreft, zal ik morgen rond dezelfde tijd met mijn motor daar eens gaan rondtouren. Mocht ik die auto tegenkomen dan kan ik altijd nog proberen om mijn schade verhaald te krijgen.
Ontopic; de Red Bull begint mij steeds meer te bevallen en de ritten worden ook steeds langer! Heerlijk dat die fiets zo stijf is.
Cervelo S3 2014 Ultegra 6800; Cosmic Carbon SLS 2014
Hee Lorenzo,
Dat is niet prettig! Eerste krasjes doen altijd pijn, maar belangrijker is dat jij zelf niet in de kreukels ligt.
Ik heb eveneens veel fietsplezier van m'n Red Bull, dat ding rijdt als een speer.
Dat is niet prettig! Eerste krasjes doen altijd pijn, maar belangrijker is dat jij zelf niet in de kreukels ligt.
Ik heb eveneens veel fietsplezier van m'n Red Bull, dat ding rijdt als een speer.
Red Bull Carbon SL-3000 2010, Cube Reaction XT 2006
Ook ik ben sinds gisteren de trotse bezitter van een Rode Stier. Nou ja, matzwart / wit, maar met rode banden, rood stuurlint en rode accenten in bidons, bidonhouder en zadel. Ik heb intussen een eerste toer gereden, en de fiets voelt super aan. Strakker, stijver en lichter dan ik gewend was. Even aanzetten, en je voelt dat de fiets vooruit wil. Verder heeft Biketown bij mij in ieder geval goed werk geleverd voor wat betreft de afstelling.
Nu nog even experimenteren en de puntjes op de i zetten met zadelhoogte, instelling van stuurhoogte en diepte, en de plaatjes onder mijn schoenen, en dan zijn we weer klaar voor een paar jaar!!!
Zal zsm ook nog even een fototje plaatsen van mijn nieuwe scheurijzer...
Nu nog even experimenteren en de puntjes op de i zetten met zadelhoogte, instelling van stuurhoogte en diepte, en de plaatjes onder mijn schoenen, en dan zijn we weer klaar voor een paar jaar!!!
Zal zsm ook nog even een fototje plaatsen van mijn nieuwe scheurijzer...
stantje schreef:Hoewel ik over mijn Red Bull zeer tevreden ben is mijn ethousiasme over Rose inmiddels wat bekoeld. Om mijn Eastons die standaard in mijn Carbon Sl zitten wat te sparen -ik rijd nl. ook met de racefiets ook soms naar het werk en in Belgie zijn de fietspaden met hun putten, drempels etc. echt een ramp voor racewielen- had ik besloten een paar extra goedkopere maar robuuste wielen aan te schaffen. Ik bestelde daarom bij Rose een set bestaande uit Mavic velgen en Ultegra naven (36 gaats) die ze volgens de catalogus kostenvrij monteren met DT Swiss spaken en nippels. Na een paar weken wachten komt eindelijk de doos toe. Je kunt het al raden, niks montage, niks spaken of nippels enkel een paar losse velgen en naven.
Ik stuur onmiddellijk een E-mail naar Rose en vraag wat ze hieraan gaan doen, want ik wil zo snel mogelijk mijn wielen en ze zijn trouwens al betaald. Rose meldt me enkel dat ik de bestelling best terugstuur, en dat ze de wielen dan wel zullen monteren. Op vragen tegen wanneer en hoe ze dit zo snel mogelijk kunnen doen -zij hebben uiteindelijk de fout gemaakt- gaan ze niet in.
Als klap op de vuurpijl blijkt dat ik de bestelling niet kosteloos kan terugsturen. De Belgische post langswaar de goederen zijn geleverd aanvaard het door Rose bij de bestelling ingesloten retourlabel niet. Extra kosten om de zending terug te sturen bedragen 26 Euro.
Ik heb Rose al aangemaand dat ik verwacht dat ze dit terugbetalen, maar enig antwoord laat ditmaal al wat langer op zich wachten.
Ben benieuwd hoe deze soap gaat aflopen. Ik post nog wel een bericht van zodra er wat belangrijks te melden valt.
Het grootste deel van de zaak is al opgelost. Verleden maandag naar Rose getelefoneerd en uitgelegd wat er was foutgelopen. Het resultaat van het hele verhaal is dat vandaag een stel gemonteerde wielen zoals ik ze had besteld, bij me thuis zijn afgeleverd.
Dit is zeker knap van Rose.
Ik wacht enkel nog op de terugbetaling van de verzendingskosten van de retourzending.
fietspret schreef:Hee Lorenzo,
Dat is niet prettig! Eerste krasjes doen altijd pijn, maar belangrijker is dat jij zelf niet in de kreukels ligt.
Ik heb eveneens veel fietsplezier van m'n Red Bull, dat ding rijdt als een speer.
Dat is waar, maar hopelijk valt alles mee en is er niet veel zichtbare schade he...
Ik ben in blijde verwachting van de mijne, hij is voorzien voor half oktober (de zadelpennen van ritchey waren blijkbaar niet meer leverbaar, vandaar).
Leuk om te lezen dat iedereen zo tevreden is...
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sinds een week ben ik de gelukkige eigenaar van een PRO SL 3000 model 2010. De Easton Circuits heb ik vervangen voor de EA70. Afgelopen week al 150km gefietst en ook ik ben erg enthousiast over mijn RB. Zelfs met een frame van 66cm rijdt de RB heel strak.
Ik moet nog wel wennen aan het harde zadel(Selle Italia SLR). Na jaren niet gefietst te hebben heb ik het fietsen (MTB en race) een maand geleden weer opgepakt. Ik fiets om de dag ca. 2 uur. Moet mijn zitvlak nog wennen aan het vele fietsen en het harde zadel of moet ik gaan denken aan een ander zadel?
Op een fora las ik dat je lichaam moet wennen aan zo'n hard zadel en dat een zadel ook de nodige km's moet inzitten. Hoe is jullie ervaring?
Een foto van mijn giant RB volgt spoedig!
Ik moet nog wel wennen aan het harde zadel(Selle Italia SLR). Na jaren niet gefietst te hebben heb ik het fietsen (MTB en race) een maand geleden weer opgepakt. Ik fiets om de dag ca. 2 uur. Moet mijn zitvlak nog wennen aan het vele fietsen en het harde zadel of moet ik gaan denken aan een ander zadel?
Op een fora las ik dat je lichaam moet wennen aan zo'n hard zadel en dat een zadel ook de nodige km's moet inzitten. Hoe is jullie ervaring?
Een foto van mijn giant RB volgt spoedig!
Aurora schreef:Sinds een week ben ik de gelukkige eigenaar van een PRO SL 3000 model 2010. De Easton Circuits heb ik vervangen voor de EA70. Afgelopen week al 150km gefietst en ook ik ben erg enthousiast over mijn RB. Zelfs met een frame van 66cm rijdt de RB heel strak.
Ik moet nog wel wennen aan het harde zadel(Selle Italia SLR). Na jaren niet gefietst te hebben heb ik het fietsen (MTB en race) een maand geleden weer opgepakt. Ik fiets om de dag ca. 2 uur. Moet mijn zitvlak nog wennen aan het vele fietsen en het harde zadel of moet ik gaan denken aan een ander zadel?
Op een fora las ik dat je lichaam moet wennen aan zo'n hard zadel en dat een zadel ook de nodige km's moet inzitten. Hoe is jullie ervaring?
Een foto van mijn giant RB volgt spoedig!
Ik zou eerst proberen te wennen gezien je zo lang niet reed. Pas nadien investeren in een ander...
Courage !!
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik vind die X-lite (carbon) met super record wel een geweldige fiets! En zeker als je de prijs (die met 4000 euro niet weinig is, maar als je ziet wat je krijgt meevalt) in ogenschouw neemt. Komt hier een 2010 model van en zo ja, zijn daar al foto's van? Ik heb gezocht naar foto's van bv Eurobike, maar heb niets gevonden.