Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 15 mei 2010 16:20

Op de supersix sram red zitten volgens mij de Mavic Ksyrium Elite, hoe zijn die wielen eigenlijk als je deze vergelijkt met de Zonda's?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 15 mei 2010 16:21

Matig

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 15 mei 2010 17:43

Zijn er Fm die Sram Red op een exposed carbon frame (zoals bij de ultimate en DI2) zetten?

Ik vind de cannondale supersix echt een heel gaaf frame, alleen de supersix met red is alleen in het rood en dan vind ik hem niet zo mooi. Nu heb ik bij mijn lbs geïnformeerd (ventoux) maar die kon niets voor me betekenen. Vroeg me af of er wel fietsenmakers zijn die dit doen?

100cols
Forum-lid

100cols 15 mei 2010 20:07

Ik heb een CAAD9 gekocht. Oorspronkelijk zat er Ultegra op, maar dat is omgewisseld naar Chorus. Verder zijn alle onderdelen eraf gehaald en vervangen. Was voordeliger dan een los frame kopen en opbouwen. Ik weet natuurlijk niet of mijn fietsenmaker deze wisseltruc ook zou toepassen op een Supersix, maar het zou op zich logisch zijn. Vond het wel goede service.

wilcoelskamp
Forum-lid

wilcoelskamp 15 mei 2010 20:29

@100cols
Ik ben zelf een starter met de racefiets. Maar op de Six zit een 12-25 cassette, maar waar kan ik meer informatie vinden over het kiezen van de juiste tandwiel.

Vanochtend de schoenplaatjes neutraal afgesteld. Ik heb ze op de los fiets geklikt met de schoenen en daarna vanaf de binnenkant hak naar achterbrug gemeten of deze afstand gelijk was aan elkaar, na afstelling staan de schoenen in ieder geval gelijk te opzichte van de achterbrug.

Vanmiddag mijn eerste KM's gemaakt, het zijn er niet veel. Maar het is om de feeling te krijgen en ben mijn zadelpijn aan opbouwen.

http://connect.garmin.com/activity/33323613
Cannondale Six (costum rebuild) SRAM RED + Kuiper FCC50 & SRAM S27AL
Cannondale Flash 29'er SRAM X.9/ X.0

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 15 mei 2010 20:50

dvangennip schreef:
gaisdergerman schreef:Ik vroeg me af of cannondale een crash replacement heeft (of iets in die geest). Kan het op de website niet vinden.

Ik dacht dat er zoiets was, maar dat zal sowieso via een dealer gaan. Misschien dat je even naar een Cannondale-dealer in de buurt kan bellen? Ventoux bijvoorbeeld (Berkdijksestraat)?

Wat Cannondale wel heeft is dat als je een crash hebt en alleen een nieuw frame koopt en daar de rest van je oude fiets opgooit dat je bij inlevering van het oude frame, de kapotte, dat je het nieuwe frame voor een lagere prijs krijgt.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 16 mei 2010 00:37

superrose schreef:
dvangennip schreef:
gaisdergerman schreef:Ik vroeg me af of cannondale een crash replacement heeft (of iets in die geest). Kan het op de website niet vinden.

Ik dacht dat er zoiets was, maar dat zal sowieso via een dealer gaan. Misschien dat je even naar een Cannondale-dealer in de buurt kan bellen? Ventoux bijvoorbeeld (Berkdijksestraat)?

Wat Cannondale wel heeft is dat als je een crash hebt en alleen een nieuw frame koopt en daar de rest van je oude fiets opgooit dat je bij inlevering van het oude frame, de kapotte, dat je het nieuwe frame voor een lagere prijs krijgt.

Dit is het zogenaamde exchange plan van Cannondale, oude frame moet dan wel ingeleverd worden. Je krijgt dan een korting van ongeveer 25%. Je kan altijd je frame inleveren bij Cannondale op deze manier. Heb dit een aantal jaren ook eens gedaan.
Albert Einstein

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 16 mei 2010 00:57

body schreef:
superrose schreef:
dvangennip schreef:

Dit is het zogenaamde exchange plan van Cannondale, oude frame moet dan wel ingeleverd worden. Je krijgt dan een korting van ongeveer 25%. Je kan altijd je frame inleveren bij Cannondale op deze manier. Heb dit een aantal jaren ook eens gedaan.

Ja en het hoeft niet een Cannondale te zijn
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

tati
Forum-lid

tati 16 mei 2010 23:08

gaisdergerman schreef:Zijn er Fm die Sram Red op een exposed carbon frame (zoals bij de ultimate en DI2) zetten?

Ik vind de cannondale supersix echt een heel gaaf frame, alleen de supersix met red is alleen in het rood en dan vind ik hem niet zo mooi. Nu heb ik bij mijn lbs geïnformeerd (ventoux) maar die kon niets voor me betekenen. Vroeg me af of er wel fietsenmakers zijn die dit doen?

Ik heb de cannondale mid mod in het zwart (orgineel met rival) en mijn lbs heeft hem voor mij afgemonteerd met mijn record groep. Heb ik laten doen bij fietsland in boekel. Heb de rival groep wel meegenomen omdat ik daar weer iets anders mee ga opbouwen. Maar ik kon hem ook inruilen.

Volgens mij doet rijwielhuis bilthoven ook opbouwen op verzoek.
A bad day on the bike is better than a good day at work.

tjb
Forum-lid

Gebruikersavatar tjb 17 mei 2010 04:38

Nou ik heb er nu 707km opzitten op me Six Carbon 2010 en ben helemaal verliefd. Wat een lekker ding en rijdt als een trein. Dit merk als je conditie weer een beetje op peil komt na de winter, dan is het heerlijk! Ja, Cannondale heeft goede mooie fietsjes gemaakt in 2010. De 2010 voorvork is iig erg comfortabel, stijf, scherp stuurend en licht (ja al uitgehaald). Alhoewel ik vermoed meer comfortabel dan stijf de voorvork, zitten al sporen aan de binnenkant v/d voorvork aan de bovenkant (Misschien door die kasseien, rotwegen en asfalt putten :D) Kan het echt wel hebben!
wilcoelskamp schreef:Toen ik vanavond pas thuis was, zag ik door alle blijdschap en commotie pas dat ik de compact versie heb gekregen in plaats van een triple. Nu heb ik er zelf niet helemaal moeite mee, behalve dat ik hoor dat je met een 50/34 blad in NL gebieden rond de 30km/h net wel net niet moet schakelen om een scheve ketting te ontzien.

Ik heb ook compact en eigenlijk is de 50 met 12-25 heel fijn! Als je een beetje op conditie bent en je kan over de 30 rijden dan ga je al snel recht rijden met de ketting. Hiervoor altijd met dubbel gereden, maar compact bevalt me wel. Iig met een compact en 12-25 draai je makkelijker rond dan een dubbel met je kop in de wind ook al zit je ketting scheef, vind ik dan :D

Laat die top pro rijders maar met 53-11 rijden op het vlakke en (39-42)-(11-23) in de bergen, haha. Maar die power hebben wij gewoon niet.
Cannondale Six Carbon 105 2010
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 17 mei 2010 10:11

Bevallen de wielen een beetje onder de Supersix 2010?
Albert Einstein

gbjhillman
Forum-lid

gbjhillman 17 mei 2010 18:14

gaisdergerman schreef:Zijn er Fm die Sram Red op een exposed carbon frame (zoals bij de ultimate en DI2) zetten?

Ga maar eens bij Ventoux aan de Berdijksestraat praten.
� De toestand in de bergen *

Plaats reactie