Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

beammeup
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 aug 2010 01:54

beammeup 15 jul 2011 11:13

Ik vind dat Pfff een heel goed punt heeft. Ik werk zelf in een industrie waar auteursrechten steeds vaker met voeten worden getreden,.. Een frame uit China en er zelf een leuk kleurtje -of niet- op zetten is iets anders dan een (slechte) poging tot imitatie. Dat laatste is namelijk diefstal.

swoosh
Forum-lid
Berichten: 868
Lid geworden op: 31 mei 2010 23:55

swoosh 15 jul 2011 12:56

remkoijmker schreef:Kenners,

Ik heb een aantal vragen en hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Ik ben geinteresseerd in het frame FM-R838L dat wordt aangeboden door xpa-cycling: http://www.xpa-cycling.com/products_dat ... html&key=1" onclick="window.open(this.href);return false;

De reden is dat ik een ISP zoek in een grote maat, dat wil zeggen een balhoofd van 20cm of meer en een zadelbuis van minimaal 83cm. Dit frame voldoet aan deze criteria.

Mijn vragen:
- heeft iemand ervaring met xpa-cycling of is er nog een aanbieder dit dit frame verkoopt?
- rijdt er al iemand op dit frame en wat zijn de ervaringen hiermee?
- zijn er nog andere framesets met grote maten?
- wat is het verschil tussen een 3k, UD of marble effect finish?

Alvast bedankt!
Je kunt meer verkopers vinden door te googlen op:
FM 838 bike
en googlen met google pictures op:
FM 838

Voorbeelden van verschillende carbon fibers.
http://www.storckbicycle.com/usa/index. ... arbonfiber" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding

pedro koi
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 11 jun 2011 18:19

pedro koi 15 jul 2011 13:39

watikjebrom schreef:
Wat ik jammer vind is dat de decals compleet anders zijn als bij de originele Trek Team Leopard Teamfiets en hierdoor krijgt de fiets iets goedkoops. Aan de andere kant laat je wel duidelijk zien dat het een fake is ;) Wat overigens het belangrijkste is, is dat je zoon er blij mee is en het zal hem waarschijnlijk een zorg wezen dat de decals wat afwijken van het origineel.

Voor de duidelijkheid, hier het origineel:

Afbeelding
Is deels gemaakt van deze foto maar hoofd zakelijk van de tijd rit fiets vandaar het zwarte stukje op de boven buis

Dat de decals niet volledig zelfde zijn is omdat we het gepaste lettertype niet vonden en ik het zelf niet noodzakelijk vind het 100% hetzelfde is

Sorry het gaat hem over china fietsen hoe die nu af gebouwd worden speelt gene rol ook hoe hij afgespoten word.

Voor mij is het belangrijkste dat de zoon hem mooi vind 100% namaak is het niet daarvoor klopt het frame niet de stickers en de gespoten kleuren.

mvg pedro

Gebruikersavatar
Edwin
Admin
Berichten: 1506
Lid geworden op: 09 okt 2006 18:11

Gebruikersavatar Edwin 16 jul 2011 12:24

beammeup schreef:Ik vind dat Pfff een heel goed punt heeft. Ik werk zelf in een industrie waar auteursrechten steeds vaker met voeten worden getreden,.. Een frame uit China en er zelf een leuk kleurtje -of niet- op zetten is iets anders dan een (slechte) poging tot imitatie. Dat laatste is namelijk diefstal.
Ook wij (Fiets) vinden dit een goed punt. Merknamen zijn beschermd, die mag je dus niet zomaar op je "China-fiets" zetten.
Dit topic is gestart om eigen creaties laten zien, daar horen geen geen (slechte) imitaties van bestaande merken bij. Ook links naar webshops die namaak aanbieden worden verwijderd.
Afbeelding | Afbeelding

spook
Forum-lid
Berichten: 1058
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:13

spook 19 jul 2011 15:40

freerider schreef:
beammeup schreef:Ik vind dat Pfff een heel goed punt heeft. Ik werk zelf in een industrie waar auteursrechten steeds vaker met voeten worden getreden,.. Een frame uit China en er zelf een leuk kleurtje -of niet- op zetten is iets anders dan een (slechte) poging tot imitatie. Dat laatste is namelijk diefstal.
Ook wij (Fiets) vinden dit een goed punt. Merknamen zijn beschermd, die mag je dus niet zomaar op je "China-fiets" zetten.
Dit topic is gestart om eigen creaties laten zien, daar horen geen geen (slechte) imitaties van bestaande merken bij. Ook links naar webshops die namaak aanbieden worden verwijderd.
Ik vind het naast het feit dat het illegaal is, ook nogal sneu om een fiets na te maken. Doet een beetje denken aan die jonge gastjes die hun Honda Civic optuigen alsof het een Mercedes McLaren is.

Wees creatief, laat je inspireren maar maak je eigen fiets!
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

rinke
Forum-lid
Berichten: 899
Lid geworden op: 21 jan 2010 10:10

rinke 20 jul 2011 13:34

Jongens, dit is nu al 1000en keren gezegd in dit topic!!! Onze Amerikaanse broeders weten hun forumtopic zuiver te houden en het over de import China fietsen te hebben (99% van de posts). Open aub gewoon een topic over de ethische kant van dit verhaal als je je ei kwijt wilt!
Ontopic.. Heb nu nog 3 leveranciers over qua frames. Zit te denken aan een FM015 / FM028 / FM0757 of een FM039. Nu moet ik eerst hier nog een keuze in maken en dan nog een orgineel kleurenschema / stickers verzinnen.. ;)

eelcoz

eelcoz 20 jul 2011 14:12

.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 28 nov 2011 09:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16446
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 20 jul 2011 14:55

dmmdzm schreef:Dit wordt dan mijn nieuwe crosser:

Afbeelding

Het is een DengFu met ISP in de kleuren zwart en fluorescent geel met een mat finish!
Hou je ons op de hoogte van de verdere afhandeling en een foto van het frame bij levering, ik vraag me af of het mat ook echt mat zal zijn.

Succes.
I know myself like no one else
Nothing to defend

pedro koi
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 11 jun 2011 18:19

pedro koi 20 jul 2011 15:13

freerider schreef:
beammeup schreef:Ik vind dat Pfff een heel goed punt heeft. Ik werk zelf in een industrie waar auteursrechten steeds vaker met voeten worden getreden,.. Een frame uit China en er zelf een leuk kleurtje -of niet- op zetten is iets anders dan een (slechte) poging tot imitatie. Dat laatste is namelijk diefstal.
Ook wij (Fiets) vinden dit een goed punt. Merknamen zijn beschermd, die mag je dus niet zomaar op je "China-fiets" zetten.
Dit topic is gestart om eigen creaties laten zien, daar horen geen geen (slechte) imitaties van bestaande merken bij. Ook links naar webshops die namaak aanbieden worden verwijderd.
Sorry jongens
Als je foto en links verwijderd naar site's enz kan je alle links op de eerste pagina gaan verwijderen indien je het wenst spuiten ze hinds uw fietsje in de kleuren van een merk met naam en alles erop en eraan dus ze doen allemaal mee aan namaak.

nu goed dat men trekje verwijderd is daar heb ik totaal geen problemen mee maar zoals gezegd gaat hem over een china fiets en de afwerking de ene maakt er een eigen fiets van de andere laat hem na spuiten of een combinatie van wat hij mooi vind.

Zal in het vevolg maar geen foto meer plaatsen als jullie zo gevoelig zijn en op de tenen getrapt worden omdat een naam gebruikt word die zelf niet het juiste lettertype is.

mvg pedro

spook
Forum-lid
Berichten: 1058
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:13

spook 20 jul 2011 16:33

pedro koi schreef: Zal in het vevolg maar geen foto meer plaatsen als jullie zo gevoelig zijn en op de tenen getrapt worden omdat een naam gebruikt word die zelf niet het juiste lettertype is.

Het gaat er niet om dat "we" op "onze tenen" getrapt zijn omdat de naam niet in het goede lettertype staat, het gaat erom dat je iets namaakt wat je niet na mag maken, of nog belangrijker, niet zou moeten willen namaken.

Wees vreatief, laat je inspireren en maak iets dat misschien lijkt op het origineel, maar wel een eigen productie is.
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

tomg88
Forum-lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 02 mei 2011 15:55

tomg88 20 jul 2011 18:16

dmmdzm schreef:Dit wordt dan mijn nieuwe crosser:

Afbeelding

Het is een DengFu met ISP in de kleuren zwart en fluorescent geel met een mat finish!
Mag trouwens hopen dat dit plaatje in spiegelbeeld is? Anders zit je derailleur aan de verkeerde kant.

jada
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 jan 2009 21:55

jada 20 jul 2011 18:32

Na vorig jaar het projectje Vader en Zoon nu voor mezelf (eindelijk) het China frame aan het opbouwen.
Het frame komt van FLYXXI gekocht via e-bay.

Voor de liefhebbers het eerste deel van de opbouw tot een racefiets.

Stap 1.
Het frame heeft lange tijd in de woonkamer gestaan omdat ik maar niet tot een leuk ontwerp kon komen.
Steeds kleine delen in idee aangepakt totdat ik zover was dat het totale idee op het frame verwerkt kon worden.
Ondertussen een set stickers laten maken bij Jeroen Stouthart (framesticker.nl).

Stap 2 was het frame schuren met waterproof korrel 800.
Vervolgens goed schoongespoeld en laten drogen.
Daarna aan de slag met verschillende soorten tape.
Een 3mm tape tape van HPX (Fine Line Tape 7200) voor het maken van de gebogen delen.
Daarna verder afplakken met een tape van ProGold die weinig/geen plakresten achter laat.
Stap 3.
De recent via het forum gekochte montagestandaard gebruik ik ook voor het spuiten.
Voordeel is dat het frame goed vastzit en de boel toch gedraaid kan worden zodat ik me niet in allerlei
onmogelijke bochten moet draaien om het frame zijn kleurtjes te kunnen geven.
Schuurtje opgeruimd en aan de gang met de spuitbus, in dit geval de Motip Autolack Acryl.

Afbeelding

Afbeelding

Het eerste resultaat.
Afbeelding

Stap 4 was opnieuw afplakken. Dit keer voor de kleur wit.
Afbeelding

Afbeelding

Het resultaat na de tweede spuitronde.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De komende dagen volgen nog weer een schuurronde, plakken van de stickers en het aflakken met blanke lak.
Verder komen de voorvork en de zadelpen aan de beurt.

Binnenkort dus meer.

Mvg. Jan

Plaats reactie