Oeps, ik moet mijn mond leren houden over dingen waar ik geen verstand van heb... Excuus.sram60 schreef:Nee ik dacht via Google Earth grapjas.
Garmin Edge 800
Is er wel een andere kaart als alleen de basiskaart geactiveerd??spiritwetteren schreef:Ik ben een edge 800 aan het instellen voor een kennis.
Ik heb wel het volgende probleem:
Als ik gps (waarheen) wil gebruiken voor van A naar B te rijden geeft ie dat steeds weer als koers(roze lijn en afslagpijltjes).
Gaarne zou ik willen rijden als GPS met pop-ups en melding voor afslag. Wat moet ik doen?
Ik heb hier reeds enkele pagina's doorbladerd maar niet direct gevonden. Ik veronderstel dat het als eens aangehaald is maar waar?
Alvast bedankt.
Gebruiksaanwijzing Edge 800
-
- Forum-lid
Gisteren eens gerobeerd te voet maar lukte niet. Daarom dacht ik dat het niet werkte. Deze voormiddag eens met de wagen en geeft de pieptonen en de pop-ups. Is in orde veronderstel ik.RRon schreef:Is er wel een andere kaart als alleen de basiskaart geactiveerd??spiritwetteren schreef:Ik ben een edge 800 aan het instellen voor een kennis.
Ik heb wel het volgende probleem:
Als ik gps (waarheen) wil gebruiken voor van A naar B te rijden geeft ie dat steeds weer als koers(roze lijn en afslagpijltjes).
Gaarne zou ik willen rijden als GPS met pop-ups en melding voor afslag. Wat moet ik doen?
Ik heb hier reeds enkele pagina's doorbladerd maar niet direct gevonden. Ik veronderstel dat het als eens aangehaald is maar waar?
Alvast bedankt.
Gebruiksaanwijzing Edge 800
Bedankt voor de reacties.
We zijn er om elkander te helpen, nietwaar?
Ik ben een supergrote leek op het gebied van GPS systemen, maar wil binnenkort de Edge 800 aanschaffen. Maar om de beste fietskaarten voor de Benelux te bemachtigen, zie ik Topo Benelux, City Navigator, maar ook de mogelijkheid om via de site OpenStreeMaps kaarten te downloaden. Ik wil de Garmin voornamelijk gaan gebruiken als een TomTom, dus de mogelijkheid hebben om een adres in te typen en fietsen maar. Welke kaart is daarvoor het meest geschikt? Ik heb al aardig wat pagina's doorzocht, maar zie door de bomen bijna het bos niet meer.
Wie kan adviseren?
Wie kan adviseren?
<<Pijn is tijdelijk, opgeven is voor eeuwig!>>
Mijn Bloggie!
Mijn Bloggie!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
De Garmin gebruiken als TomTom zo in theorie moeten werken met de City Navigator kaart, maar in de praktijk werkt 't niet al te best zeker voor lange afstanden.
Met de topo Benelux kaart wordt je steeds onverharde paden opgestuurd, ook al heb de optie onverharde paden vermijden aan staan. Daarnaast vind ik de kaart op de weg ook onduidelijk.
In tegenstelling tot Havana maak ik wel altijd de routes in Mapsource en rij ik dus op aanwijzigingen, daarom heb ik dus ook City Navigator erop staan. Ik overweeg alleen over de stappen op de OpenFietsMap, omdat daar de fietspaden op staan. Beide op de Garmin zetten werkt alleen niet echt, omdat als je wisselt tussen de CN en OFM veel instellingen moet veranderen.
Met de topo Benelux kaart wordt je steeds onverharde paden opgestuurd, ook al heb de optie onverharde paden vermijden aan staan. Daarnaast vind ik de kaart op de weg ook onduidelijk.
In tegenstelling tot Havana maak ik wel altijd de routes in Mapsource en rij ik dus op aanwijzigingen, daarom heb ik dus ook City Navigator erop staan. Ik overweeg alleen over de stappen op de OpenFietsMap, omdat daar de fietspaden op staan. Beide op de Garmin zetten werkt alleen niet echt, omdat als je wisselt tussen de CN en OFM veel instellingen moet veranderen.
Als je adressen wil inkloppen is CityNavigator eigenlijk de enige optie, want dat kan met OSM of OFM niet.
Bedankt.havana schreef:Als je adressen wil inkloppen is CityNavigator eigenlijk de enige optie, want dat kan met OSM of OFM niet.
Ik zie dat er bundelpakketten te koop zijn met CN op SD card. Wat is, buiten de prijs, het verschil met CN op DVD?
Mijn Bloggie!
Mijn Bloggie!
Zie faq op p51, dvd kun je ook in Mapsource gebruiken, sd alleen op de Garmin.
-
- Forum-lid HC
Ik weet niet of het al voorbij is gekomen maar de Course Creator op Garmin connect werkt in de bediening wat mij betreft beter dan de Bikeroutetoaster. Vooralsnog worden ook voor de fiets (in ieder geval hier in Zuid limburg en op de routes in Belgisch Limburg) betere routes gekozen dan bij BRT ongeacht of je BRT in de Google mode of in de OSM mode laat routeren. Er zijn hier een aantal weggetjes welke voor de fietser 2-richting verkeer zijn en voor Motorvoertuigen 1-richting. De Garmin software weet dat je als fietser hier van beide kanten doorheen kan fietsen, daarnaast zijn er een aantal fietsroutes waarop de sw weet dat je als fietser beter kunt rijden dan op de grote weg, ook hier moest ik met BRT altijd over schakelen op 'handmatig routeren"
Ik heb bji BRT het idee dat er niet meer ontwikkeld wordt de Garmin connect software oogt ook duidelijk moderner en reageert veel stabieler.
een nadeel is wel dat er geen hoogte info wordt gegenereerd, dat doet BRT wel.
Ik heb bji BRT het idee dat er niet meer ontwikkeld wordt de Garmin connect software oogt ook duidelijk moderner en reageert veel stabieler.
een nadeel is wel dat er geen hoogte info wordt gegenereerd, dat doet BRT wel.
Ander nadeel is dat er geen fietspaden opstaan, omdat je geen OSM kunt gebruiken. Ik heb er ook mee geëxperimenteerd, maar ik vind BRT voor alsnog beter werken.
Super!!! Dat overzichtje was ik nog niet tegengekomen! Bedankt!havana schreef:Zie faq op p51, dvd kun je ook in Mapsource gebruiken, sd alleen op de Garmin.
Mijn Bloggie!
Mijn Bloggie!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Pffft, net de laatste 15 paginas door zitten lezen. Begin bijna te twijfelen if ik wel een 800 aan zal schaffen of gewoon ga wachten op een opvolger cq concurrent.
Less is bore