Ik doe dit ook zo. Gaat prima.Belgje schreef:mijn fiets staat bij mij op het werk netjes achter mij tegen de muur.
Douchespullen liggen op het werk, nette kleren en lunch neem ik mee in een kleine rugzak
Het grote woon-werk topic
- opperhoofd
- Forum-lid
Hoe fiets je heen dan? Welke intensiteit bedoel ik dan.Remon-vl schreef:De heenreis voor mij is 30km. Terug heb ik er toch moeite mee. Zeker als je 17:00 of 18:00 uur klaar bent in mijn geval.
Nachtrust maakt ook erg veel uit.
Deze week heb ik niet zo veel pit voel ik. Toch gisteren en vandaag woonwerk verkeer op de fiets gedaan. Dit wel op een lage intensiteit. Garmin ingesteld dat ik alleen de kaart zie en geen gegevens van hartslag, snelheid, cadans, enz. En dan op gevoel lekker rustig trappen. Het doel is rustig naar je werk of naar huis fietsen. Ingehaald worden of (te) langzaam op gewone fietsers inlopen, maakt niet uit, gewoon rustig trappen.
Word je niet moe en je hebt een heerlijk gevoel na de rit op je werk of thuis.
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
Herken het gevoel wel een beetje, maar soms is het gewoon meer dat ik snel thuis wil zijn omdat, ik nog boodschappen moet doen, koken, administratie, de kozijnen nog moet schuren...opperhoofd schreef:Hoe fiets je heen dan? Welke intensiteit bedoel ik dan.Remon-vl schreef:De heenreis voor mij is 30km. Terug heb ik er toch moeite mee. Zeker als je 17:00 of 18:00 uur klaar bent in mijn geval.
Deze week heb ik niet zo veel pit voel ik. Toch gisteren en vandaag woonwerk verkeer op de fiets gedaan. Dit wel op een lage intensiteit. Garmin ingesteld dat ik alleen de kaart zie en geen gegevens van hartslag, snelheid, cadans, enz. En dan op gevoel lekker rustig trappen. Het doel is rustig naar je werk of naar huis fietsen. Ingehaald worden of (te) langzaam op gewone fietsers inlopen, maakt niet uit, gewoon rustig trappen.
maar op het moment dat ik besef dat ik dan tenminste gefietst heb zakt dat wel weer. Inderdaad geniet ik dan gewoon van het simpelweg trappen en op andere fietsers let ik niet.
Vanochtend nog wel ff behoorlijk nat geregend trouwens. net toen ik dacht ik kom droog over kon ik dat idee de laatste 3 km laten varen...
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
Heen is het probleem niet, arbeidsintensieve dag op het werk en dan nog een dik uur naar huis, eten... Voor je het weet is de avond weer om.opperhoofd schreef:Hoe fiets je heen dan? Welke intensiteit bedoel ik dan.Remon-vl schreef:De heenreis voor mij is 30km. Terug heb ik er toch moeite mee. Zeker als je 17:00 of 18:00 uur klaar bent in mijn geval.
- opperhoofd
- Forum-lid
Je kan natuurlijk ook "gewoon" met de auto van en naar je werk gaan, dan eten en een paar uurtjes fietsen.
Dan is de avond niet om...
Veel verschillende situaties. Voor mij is het prettig om woonwerk te fietsen en soms er voor of er na een lus extra. Dan heb ik na het werk tijd voor de kids en andere zaken. En ook in het weekend is het geen nood om per se op de fiets te willen. Sterker nog, in het weekend een lekkere lange rit is dan een bonus
Dan is de avond niet om...
Veel verschillende situaties. Voor mij is het prettig om woonwerk te fietsen en soms er voor of er na een lus extra. Dan heb ik na het werk tijd voor de kids en andere zaken. En ook in het weekend is het geen nood om per se op de fiets te willen. Sterker nog, in het weekend een lekkere lange rit is dan een bonus
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
Omdat mijn Carbon woon-werk racer niet echt veilig is in de fietsenstalling op werk (veel onvoorzichtige collega's zeg maar) wilde ik iets wat minder kwetsbaars.
ERgens ver weg weggestof lag nog een oude crosshybride die ik 7 jaar geleden al had afgeschreven maar het frame te goed om weg te gooien. Mss ooit nog voor een singlespeed dacht ik. Maar van het weekend ligstuurtje op gezet, ketting vervangen, nieuwe cassette, derailleurwieltjes, lekker dikke banden en vers zadeltje.
Vanochtend 2e testritje naar werk. O.K. het is geen racer maar op zich is het wel snel + comfortabel. Prima woonwerker dus. Er is alleen 1 iritatiepuntje en ik snap niet zo goed waar dat nu door komt. Als ik even volle bak aanzet bij wegrijden bij een verkeerslicht bijvoorbeeld dan trapt ie door. Iemand een suggestie waar ik dat moet zoeken? misschien toch de kettingbladen ook nog even vervangen?
ERgens ver weg weggestof lag nog een oude crosshybride die ik 7 jaar geleden al had afgeschreven maar het frame te goed om weg te gooien. Mss ooit nog voor een singlespeed dacht ik. Maar van het weekend ligstuurtje op gezet, ketting vervangen, nieuwe cassette, derailleurwieltjes, lekker dikke banden en vers zadeltje.
Vanochtend 2e testritje naar werk. O.K. het is geen racer maar op zich is het wel snel + comfortabel. Prima woonwerker dus. Er is alleen 1 iritatiepuntje en ik snap niet zo goed waar dat nu door komt. Als ik even volle bak aanzet bij wegrijden bij een verkeerslicht bijvoorbeeld dan trapt ie door. Iemand een suggestie waar ik dat moet zoeken? misschien toch de kettingbladen ook nog even vervangen?
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
Het was net 6 graden toen ik op de fiets stapte
Paar handschoentjes - desnoods gewone koershandschoentjes - waren misschien wel lekker geweest. Tegen de tijd dat het lekker werd was ik er. Jammer want volgens mij gaat het een geweldige fietsdag worden
Paar handschoentjes - desnoods gewone koershandschoentjes - waren misschien wel lekker geweest. Tegen de tijd dat het lekker werd was ik er. Jammer want volgens mij gaat het een geweldige fietsdag worden
Mijn woon-werk is 41 km enkele reis, dus niet iets voor elke dag een retour. Toch probeer ik het regelmatig te doen. Dus vandaag ook weer, het was inderdaad erg fris buiten (net onder de 5 graden). Gelukkig had ik dat voorzien en had ik me goed gekleed. Beenstukken, een jasje en zelfs overschoenen! Het was absoluut geen overbodige luxe, gelukkig mag het vanmiddag allemaal uitblijven!
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...
- ophetkantje
- Forum-lid
@ poldertoerist, met jouw ervaring moet je volgens mij kunnen zien hoe ver je voorblad heen is, lijkt me het meest waarschijnlijk. Zeker als het "doortrappen"is met wat gekraak. Als het echt helemaal vrij doortrappen is dan is het meestal een vastzittende pal van je freewheel.
Ach, ik zeg ook maar wat
Wat eerder vertrokken om wat extra te kunnen fietsen; wat een heerlijke fietsochtend is het! Opkomende zon, wat mist en bijna geen wind.... heerlijk! Zo is het niet erg om te gaan werken.
Nagenoeg niemand tegen gekomen, alleen 3 anderen op een racer en wat mensen die de hond aan het uitlaten zijn. Nog een nieuw fietspad ontdekt. Veel vogels gezien en gehoord.
Vanmiddag in de hitte lekker rustig aan naar huis een beetje bijbruinen. Mijn dag is nu al geslaagd.
https://www.strava.com/activities/362304156
Nagenoeg niemand tegen gekomen, alleen 3 anderen op een racer en wat mensen die de hond aan het uitlaten zijn. Nog een nieuw fietspad ontdekt. Veel vogels gezien en gehoord.
Vanmiddag in de hitte lekker rustig aan naar huis een beetje bijbruinen. Mijn dag is nu al geslaagd.
https://www.strava.com/activities/362304156