Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6189
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 12 aug 2016 09:14

Vandaar dat ze nu al, onder mom van "voorproefje" precies de inflite 2017 modellen presenteren ;)
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16417
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 12 aug 2016 10:15

Ik blijf me verbazen over wat "klanten" allemaal slikken om toch maar een internetfiets te mogen aanschaffen. :mrgreen:
I know myself like no one else
Nothing to defend

meuk
Forum-lid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 12 aug 2016 10:20

MarkVeenstra schreef:Vandaar dat ze nu al, onder mom van "voorproefje" precies de inflite 2017 modellen presenteren ;)
Eerder deze week waren er nog 2016 modellen leverbaar. Niet veel maar ze waren er nog wel. Maakt de keuze makkelijker!? :oops:

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 12 aug 2016 12:16

Lcsmet schreef:Ik blijf me verbazen over wat "klanten" allemaal slikken om toch maar een internetfiets te mogen aanschaffen. :mrgreen:
+1 ik blijf me ook verbazen over alle berichten die ik hier lees, ik krijg geen positief beeld van Canyon, hoewel ze best mooie fietsen aanbieden voor een goede prijs.

Voorlopig zou ik echter nog niet tot aanschaf van een Canyon overgaan, ze laten op dit moment te veel steken vallen is mijn indruk. :dislike:
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
Lion1979
Forum-lid
Berichten: 385
Lid geworden op: 13 dec 2015 22:15

Gebruikersavatar Lion1979 12 aug 2016 13:08

Misschien dat ik de uitzondering ben, maar ik heb tot nu toe alleen maar postieve ervaring met Canyon. Ten eerste een schitterende fiets met een fantastisch afwerking die ik nergens anders had kunnen kopen voor dat geld (ultimate cf slx 9.0) Werd een maand voor de leverdatum geleverd. Na 5000km kreeg ik last van een kraakje, naar Eindhoven gereden en binnen 2 uur was dat opgelost en de fiets had gelijk een kleine onderhoudsbeurt gehad. En toen van de week m'n zadel gebroken was, had ik na 2 dagen een nieuwe thuis. Op mijn emails word altijd snel en correct gereageerd. Mijn volgende fiets en die van mijn vriendin zouden zo weer een Canyon worden.
Cube Litening Aero C:68X SLT
Trek Emonda SL5
Rose Backroad GRX RX620
Cube Agree C:62 (Taxc Fiets)

LittleWhiteDog
Forum-lid
Berichten: 117
Lid geworden op: 02 okt 2015 13:08

LittleWhiteDog 12 aug 2016 13:11

colnagofreak schreef:
Lcsmet schreef:Ik blijf me verbazen over wat "klanten" allemaal slikken om toch maar een internetfiets te mogen aanschaffen. :mrgreen:
+1 ik blijf me ook verbazen over alle berichten die ik hier lees, ik krijg geen positief beeld van Canyon, hoewel ze best mooie fietsen aanbieden voor een goede prijs.

Voorlopig zou ik echter nog niet tot aanschaf van een Canyon overgaan, ze laten op dit moment te veel steken vallen is mijn indruk. :dislike:
Nochtans alleen nog maar goeie ervaringen hier. 2 fietsen gekocht. Lang moeten wachten op de ene maar soit, bij een fietsmaker kan dat ook gebeuren (vorige fiets bij LBS heb ik trouwens ook lang moeten wachten)
De stelling "wat klanten allemaal slikken" ... tis maar hoe je er zelf mee om gaat. Onwetende klanten "slikken" ook soms bull**** bij een LBS. En het denigrerende "internetfiets" wordt ontkracht bij elke rit. Niet meer of niet minder dan een absolute topfiets !

Wil niet de Canyon-fanboy uithangen maar zo'n uitspraken vind ik veel te kort door de bocht om niet op te reageren.

Jorisvc
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 04 sep 2014 00:43

Jorisvc 12 aug 2016 13:38

*
Laatst gewijzigd door Jorisvc op 30 aug 2016 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 12 aug 2016 13:39

LittleWhiteDog schreef:
Wil niet de Canyon-fanboy uithangen maar zo'n uitspraken vind ik veel te kort door de bocht om niet op te reageren.
Dat geld dus ook voor al die ophemelende verhalen dat dit dè fiets is. Zoveel beter/ mooier dan andere merken zijn ze niet, alleen prijsstelling blinken ze in uit.

De problemen met leveren/ dubbel bestellen etc zou voor mij reden zijn om daar geen geen fiets te "mogen" kopen, die paar goedmakertjes ten spijt...
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

LittleWhiteDog
Forum-lid
Berichten: 117
Lid geworden op: 02 okt 2015 13:08

LittleWhiteDog 12 aug 2016 14:44

Iedereen vindt zijn fiets "de" fiets. Ik zeg nie dat de mijne beter is dan een S-Works of een Cannondale of Willier of gelijk wat, die fietsen kunnen even goed top zijn. Heb met een S-Works Venge gereden en die wou ik ook heel graag, maar vond de kleuren spuuglelijk. Daarna naar Canyon gekeken en mijn Ultimate moet daar geen sikkepit voor onder doen. En ik vond het het wachten meer dan waard, zou het zo opnieuw doen.

Men moet gewoon niet veralgemenen. Als een aantal maanden wachten op een fiets prima is voor iemand ... waarom zou iemand anders dat dan moeten veroordelen of zeggen dat het niet mag?
Laatst gewijzigd door LittleWhiteDog op 12 aug 2016 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.

LittleWhiteDog
Forum-lid
Berichten: 117
Lid geworden op: 02 okt 2015 13:08

LittleWhiteDog 12 aug 2016 14:45

Jorisvc schreef:Ik heb deze keer ook getwijfeld om terug een canyon bij te kopen maar voor 2600 een canyon aeroad, dat kon ik niet laten staan. Voor die prijs kan je nooit zo een topframe met deftige afmontage kopen. Ik merk wel dat de service in België moeilijker verloopt dan in Nederland. In Leuven kan je blijkbaar niet wachten op je fiets. En zo als bij Bamcam snel een nieuwe zadelpen krijgen als die beschadigd is door het zakken zit er ookniet in denk ik. Ben nu in contact met het service center voor datzelfde probleem...
Dat van niet wachten op je fiets in Leuven, dat klopt niet. Anderhalve maand geleden ben ik zelf naar daar geweest en er ter plekke op gewacht. Ik had wel vooraf een afspraak gemaakt.

gamiel
Forum-lid
Berichten: 788
Lid geworden op: 14 sep 2006 01:02

gamiel 12 aug 2016 14:49

Weet iemand of de Ultimate CF SLX frames gewijzigd word voor 2017? Kleuren en/of afmontage-opties (nieuwe Dura Ace bijvoorbeld) kan ik me iets bij voorstellen, maar het gaat me meer om daadwerkelijke wijzigingen in het frame/vork. De Canyon-chat houdt zich op de vlakte ....
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 12 aug 2016 14:52

denk 't niet hoor (andere kleuren wel waarschijnlijk), is nog maar 1 jaar op de markt. Misschien komt er een disc versie maar de doorlooptijd was voorheen >1 jaar (vorig model CF SLX in ieder geval)

Plaats reactie