Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

TDK
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 mei 2012 09:34

TDK 15 aug 2016 13:30

Afbeelding
Hier mijn nieuwe aanwinst. Hij werd een maand eerder geleverd dan in eerste instantie werd aangegeven, daar ben ik heel erg blij mee aangezien ik nu nog vakantie heb. Inmiddels heb ik er al een ritje van 4 uur op gereden en ik ben heel tevreden met het rijgedrag en comfort van de fiets. Ik kom van een keiharde Red Bull pro sl en voel heel duidelijk verschil op klinkers en slecht wegdek. Het enige wat me niet bevalt is het stuur (kom van een 3t ergonova), maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk

Cube2000
Forum-lid
Berichten: 229
Lid geworden op: 08 apr 2014 16:53
Locatie: Nederland

Cube2000 15 aug 2016 14:02

monsieurpinot schreef:
Cube2000 schreef:Is er iemand die een Ultimate AL SLX 9.0 SL heeft en/of er ervaringen mee heeft? Zou hij/zij een foto ervan willen posten?
een betere foto dan dit krijg je toch niet lijkt me?
foto
Erg mooie foto, maar ik bedoelde een 'real life' foto van deze fiets. ;)
Cannondale

Carrera87
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 02 sep 2014 11:40

Carrera87 15 aug 2016 14:12

Cube2000 schreef:
monsieurpinot schreef:
Cube2000 schreef:Is er iemand die een Ultimate AL SLX 9.0 SL heeft en/of er ervaringen mee heeft? Zou hij/zij een foto ervan willen posten?
een betere foto dan dit krijg je toch niet lijkt me?
foto
Erg mooie foto, maar ik bedoelde een 'real life' foto van deze fiets. ;)

In het blad Fiets staat een hele positieve recensie van de AL SLX, kortom even kopen zou ik zeggen!

Gebruikersavatar
stevendbr
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 17 jul 2012 21:26

Gebruikersavatar stevendbr 15 aug 2016 14:25

TDK schreef:Afbeelding
Hier mijn nieuwe aanwinst. Hij werd een maand eerder geleverd dan in eerste instantie werd aangegeven, daar ben ik heel erg blij mee aangezien ik nu nog vakantie heb. Inmiddels heb ik er al een ritje van 4 uur op gereden en ik ben heel tevreden met het rijgedrag en comfort van de fiets. Ik kom van een keiharde Red Bull pro sl en voel heel duidelijk verschil op klinkers en slecht wegdek. Het enige wat me niet bevalt is het stuur (kom van een 3t ergonova), maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk
Topkar. Heb exact dezelfde (als dit een 8.0 Di2 is in ieder geval...).

Heb 'm nu ongeveer 1,5 jaar en elke keer weer puur genot om er op rond te trappen.

Betrap mezelf er ook op dat ik er onophoudelijk naar kan staren als ie bijv. in de achtertuin staat. En dat heb ik niet met heel veel objecten... Zo'n fraai design gewoon! Is dit afwijkend gedrag, of herkennen mensen dit? :)
Canyon Aeroad 8.0 Di2
Cannondale CAADX

Carrera87
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 02 sep 2014 11:40

Carrera87 15 aug 2016 15:38

stevendbr schreef:
TDK schreef:Afbeelding
Hier mijn nieuwe aanwinst. Hij werd een maand eerder geleverd dan in eerste instantie werd aangegeven, daar ben ik heel erg blij mee aangezien ik nu nog vakantie heb. Inmiddels heb ik er al een ritje van 4 uur op gereden en ik ben heel tevreden met het rijgedrag en comfort van de fiets. Ik kom van een keiharde Red Bull pro sl en voel heel duidelijk verschil op klinkers en slecht wegdek. Het enige wat me niet bevalt is het stuur (kom van een 3t ergonova), maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk
Topkar. Heb exact dezelfde (als dit een 8.0 Di2 is in ieder geval...).

Heb 'm nu ongeveer 1,5 jaar en elke keer weer puur genot om er op rond te trappen.

Betrap mezelf er ook op dat ik er onophoudelijk naar kan staren als ie bijv. in de achtertuin staat. En dat heb ik niet met heel veel objecten... Zo'n fraai design gewoon! Is dit afwijkend gedrag, of herkennen mensen dit? :)
Dit is een 6.0 volgens mij gezien het stuur en de wielen. Ik ben sindskort in het bezit van een 7.0 het schakelen gaat fantastisch net als het rijgedrag van de fiets. Fiets heeft echt meer comfort dan ik gewend was. Ook in koers merk ik dat de fiets erg goed fietst, kortom een topaankoop!

TDK
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 mei 2012 09:34

TDK 15 aug 2016 19:28

Inderdaad een 6.0 met 700 euro korting , ongelofelijk veel fiets voor dat geld. En ik staar er nu ook vaak naar, hoop dat dat over anderhalf jaar nog zo is.

Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk

Tom Jacobs
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 27 feb 2012 18:51

Tom Jacobs 16 aug 2016 10:40

Ik krijg deze volgende week ook toegestuurd. Wordt er nog een finale bevestiging gestuurd met de exacte dag en tijd? Wat als je niet thuis bent?

Gebruikersavatar
stevendbr
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 17 jul 2012 21:26

Gebruikersavatar stevendbr 16 aug 2016 11:25

Tom Jacobs schreef:Ik krijg deze volgende week ook toegestuurd. Wordt er nog een finale bevestiging gestuurd met de exacte dag en tijd? Wat als je niet thuis bent?
Daar ging het een paar pagina's geleden ook over. Als je niet thuis bent nemen ze 'm weer mee en proberen het een maand later nog eens.





Nee. Je krijgt t.z.t. een track/trace code van UPS doorgestuurd zodat je 'm kunt volgen. En ben je niet thuis... dan zal UPS het de dag erna wel weer proberen.
Canyon Aeroad 8.0 Di2
Cannondale CAADX

Tom Jacobs
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 27 feb 2012 18:51

Tom Jacobs 16 aug 2016 11:31

Sorry dat ik dit weer vraag dan. Kreeg al een klein hartaanvalletje toen ik het eerste deel van je reactie las ;).
Bedankt voor je antwoord!

athhretjt
Forum-lid
Berichten: 252
Lid geworden op: 22 mar 2016 21:05

athhretjt 16 aug 2016 14:17

Maak snel een UPS Mychoice account aan: regelmatig krijg je dan al bericht dat een pakket onderweg is, nog voordat de verzender dat laat weten. Bij Canyon mailde UPS mij een dag eerder dan Canyon zelf de verzendbevestiging stuurde!. Bovendien kan je dan meteen (dus nog voor eerste bezoring) kiezen voor een andere datum, ander adres of ophalen op het depot.

Kost niets, maar voor activatie moet je wel een paar dagen wachten op een brief van UPS.

JordyFr
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 05 jun 2012 13:04

JordyFr 16 aug 2016 15:26

Gaat de Ultimate er ook met schijfremmen komen?

Ik ben heel erg aan het twijfelen over de aanschaf van een Endurance CF SLX 8.0, omdat ik nu toch graag eens een racefiets met schijfremmen wil.
Maar wat een prijs opeens, €3599 voor het goedkoopste model met mechanisch Ultegra.
De Endurace CF 9.0 met mechanisch Ultegra en velgremmen kostte €2099 (nu in aanbieding voor €1799)

Is een SLX frame dat zoveel duurder?
Het prijsverschil tussen een losse velg- en schrijfrem groep ultegra is niet zo heel groot?

Denk dat ik zo ie zo wel wacht of er een ultimate model met schrijfremmen komt en of die prijs dicht bij de endurace ligt

bwerter
Forum-lid
Berichten: 310
Lid geworden op: 23 mar 2015 10:36

bwerter 16 aug 2016 15:38

JordyFr schreef:Gaat de Ultimate er ook met schijfremmen komen?

Ik ben heel erg aan het twijfelen over de aanschaf van een Endurance CF SLX 8.0, omdat ik nu toch graag eens een racefiets met schijfremmen wil.
Maar wat een prijs opeens, €3599 voor het goedkoopste model met mechanisch Ultegra.
De Endurace CF 9.0 met mechanisch Ultegra en velgremmen kostte €2099 (nu in aanbieding voor €1799)

Is een SLX frame dat zoveel duurder?
Het prijsverschil tussen een losse velg- en schrijfrem groep ultegra is niet zo heel groot?

Denk dat ik zo ie zo wel wacht of er een ultimate model met schrijfremmen komt en of die prijs dicht bij de endurace ligt
Ben toevallig naar hetzelfde aan het kijken. Voordeel van de Endurace is dat je met de banden kan spelen waardoor je deze op meerdere terreinen kan inzetten, nadeel is het extra gewicht. Bij navraag bij Canyon heb ik in ieder geval geen antwoord gekregen of er dit jaar een Ultimate met schijfremmen komt. Anders zou deze voor mij ook een optie zijn. Ik verwacht overigens niet dat de Ultimate en de Endurace heel veel van prijs gaan verschillen. Eerder in dit topic is aangegeven dat bevestigt zou zijn vanuit Canyon dat de ultimate er gaat komen met schijfremmen...

Plaats reactie