Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

JordyFr
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 05 jun 2012 13:04

JordyFr 16 aug 2016 15:53

Ben toevallig naar hetzelfde aan het kijken. Voordeel van de Endurace is dat je met de banden kan spelen waardoor je deze op meerdere terreinen kan inzetten, nadeel is het extra gewicht. Bij navraag bij Canyon heb ik in ieder geval geen antwoord gekregen of er dit jaar een Ultimate met schijfremmen komt. Anders zou deze voor mij ook een optie zijn. Ik verwacht overigens niet dat de Ultimate en de Endurace heel veel van prijs gaan verschillen. Eerder in dit topic is aangegeven dat bevestigt zou zijn vanuit Canyon dat de ultimate er gaat komen met schijfremmen..
Ik denk ook dat de prijzen dicht bij elkaar zullen liggen, de Endurace is gewoon een stuk duurder geworden. Over bandjes kan ik niet veel zeggen, in mijn Dogma past geeneens 25mm dus ik rijdt nog steeds met 23mm :lol:

Misschien dat er nog goedkopere modellen van de Endurace komen zodra de 2016 modellen zijn uitverkocht? Een CF frame (of CF SL) met schrijfremmen en ultegra ofzo?

https://youtu.be/NhjTBNysaJg?t=155
In een Ultimate zouden 30mm banden passen

Carrera87
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 02 sep 2014 11:40

Carrera87 16 aug 2016 18:08

Ik heb ook lang zitten denken, zal ik dit jaar een Aeroad aanschaffen of nog een jaar wachten en volgend jaar een Aeroad met schijfjes (foto met Kristoff, Aeroad met schijfremmen). Ik heb toch maar een nieuwe Aeroad besteld met velgremmen.

Voor mij was de keuze vrij makkelijk, natuurlijk remt disc veel beter in met name de regen en bergen. Maar het geeft ook nadelen: als je meerdere wielsets hebt kun je niet uitwisselen, wanneer je in een koers van wielen moet wisselen met de neutrale wagen zullen er de komende jaren (verwacht ik) geen discwielen op zitten, het wisselen in koers duurt echt wel wat langer het steekt net wat nauwer, en bovenal de prijs is een stuk hoger.

Daarnaast train ik liever ook niet in de regen ;p dus dan heb ik geen discbrakes nodig ;)

roet
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 mar 2010 20:10

roet 16 aug 2016 19:23

monsieurpinot schreef:
roet schreef:
monsieurpinot schreef:CF SL zou wel eens vernieuwd kunnen worden, volgt meestal de CF SLX
Is het niet zo dat wanneer de CF SLX een nieuw frame krijgt, het oude frame de nieuwe CF SL wordt?
Ik vermoed dat de cyclus van ieder 3 jaar een frame revisie wordt gehanteerd. Wat mij betreft prima.

Het ziet er inderdaad naar uit dat er dit jaar een CF SLX disc komt. Ook omdat bij de aankondiging van de Endurace CF SLX, de aerodynamica werd vergeleken met de CF SLX Disc op de website van Canyon zelf. Die kwam iets beter uit de bus en daar zullen ze wel mee gaan adverteren.
nee, volgens mij is de CF SL ongelijk aan de CF SLX, ook gezien vorige CF SLX en huidige CF SL gewoon een tijd naast elkaar zijn verkocht (zal vast een verschil in stijfheid, carbonsoort etc en dus prijs etc).
Je hebt helemaal gelijk! Het schiet me nu inderdaad te binnen. De SL was inderdaad dezelfde mal, maar dan ander carbon/layup (oid).

Gebruikersavatar
imarc
Forum-lid
Berichten: 196
Lid geworden op: 08 mar 2006 22:01

Gebruikersavatar imarc 16 aug 2016 21:54

imarc schreef:Ik sprak gisteren op de FB-site van Canyon mijn wens uit: een Ultimate CF SLX Di2 met discs. Canyon zelf heeft daar op gereageerd met "nog even geduld en er komt iets heel moois aan...."
Zie eerder mijn post van hierboven.
Mijn huidige Ultimate CF heb ik 10 jaar geleden nieuw aangeschaft. Ik heb hem al die tijd niet echt ontzien en er prachtige maar ook behoorlijk wat heftige ritten mee gemaakt (o.a. Marmotte, Paris-Roubaix, De Ronde, Tour for Life etc). Wielen, zadel & stuur zijn in de loop der tijd geupgrade, maar de originele Campa groep zit er nog op. Alles werkt nog redelijk maar ik merk dat het inmiddels behoorlijk gaar aan het worden is...

Tevens beoefen ik de wielersport inmiddels 30 jaar, ben op mijn 16e begonnen.
Dit, en het bovenstaande er bij opgeteld, heb ik mezelf voor komend seizoen een nieuwe fiets beloofd, en wel eentje uit het top segment. Wensen: Dura Ace Di2 / Campa EPS en discs.

Dat het weer een Canyon gaat worden, die kans is groot. Ben wel gecharmeerd van de nieuwe Endurace CF SLX 9.0 Di2, maar heb liever een geometrie waar ik meer in gestrekt en in race-houding op zit. Dus dat wordt dan zeer waarschijnlijk de (nieuwe) Ultimate CF SLX. Aangezien ik de opmerking uit mijn citaat van Canyon toegespeeld kreeg ben ik vastbesloten af te wachten wat er voor moois gaat komen mbt de nieuwe Ultimate CF SLX.

Overigens wil ik ook bij andere merken gaan neuzen. Zaterdag een testdag bij Trek, verder de Bike Motion afwachten en ondertussen alle bike gerelateerde sites bijhouden (Gran Fondo, BikeRadar, GCN, Fiets).

robbiey
Forum-lid
Berichten: 702
Lid geworden op: 28 aug 2011 18:33

robbiey 16 aug 2016 23:05

Vandaag m'n canyon aeroad 7.0 di2 mat zwart ontvangen maat L
3 weken eerder dan verwacht.
Eerste indrukken zeer goed.
Merk inderdaad op dat de Bike mount op dit stuur mijn Garmin minder
'stevig' lijkt te pakken bij kwartslag draai. Denk echter niet dat dit echt
probleem is.
Drie tot viertal spacers dus kan wat aanpassen aan de diepte zal de
komende weken gaan gebeuren en daarna een fietsmeting.
Fiets oog subliem en staat nu (vrouw naar bed) te pronken in de woonkamer :-)

Het afstellen van zadel kan door zadelpen model niet volgens mij.
Als ik op afstand kijk lijkt het zadel vanaf de zijkant niet geheel horizontaal te staan.
Herkenbaar?

Gaan nu weer verder met ademloos kijken en staren

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 17 aug 2016 06:49

De zadelpen is gewoon af te stellen natuurlijk. Die vraag is een paar dagen geleden ook al voorbij gekomen.

Het zou vreemd zijn als dat niet zou kunnen.

Zoek even de exploded view van de fiets op. Dan is het meteen duidelijk, hoop ik. Krijg je het niet los? Meer kracht en een kunststof hamer!

remco1b
Forum-lid
Berichten: 713
Lid geworden op: 10 jun 2011 13:01

remco1b 17 aug 2016 08:37

Afbeelding Zie hier mijn niewe earroad
B.S.U.R
Rose CRS3000 tekoop
canyon Aerroad 6.0
Canyon CF6.9
http://www.strava.com/athletes/1001097

geertjeb
Forum-lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 24 mar 2011 00:35

geertjeb 17 aug 2016 09:04

Echt een unieke fiets

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1172
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 17 aug 2016 09:38

robbiey schreef:Vandaag m'n canyon aeroad 7.0 di2 mat zwart ontvangen maat L
3 weken eerder dan verwacht.
Eerste indrukken zeer goed.
Merk inderdaad op dat de Bike mount op dit stuur mijn Garmin minder
'stevig' lijkt te pakken bij kwartslag draai. Denk echter niet dat dit echt
probleem is.
Drie tot viertal spacers dus kan wat aanpassen aan de diepte zal de
komende weken gaan gebeuren en daarna een fietsmeting.
Fiets oog subliem en staat nu (vrouw naar bed) te pronken in de woonkamer :-)

Het afstellen van zadel kan door zadelpen model niet volgens mij.
Als ik op afstand kijk lijkt het zadel vanaf de zijkant niet geheel horizontaal te staan.
Herkenbaar?

Gaan nu weer verder met ademloos kijken en staren
Zeker is het zadel af te stemmen (maar het staat ongetwijfeld wel horizontaal, Canyon kennende) en zelfs de setback kun je wijzigen door de "kop" in zijn geheel (wel losse onderdelen) om te draaien. De eerste keer is er inderdaad wat "geweld" nodig; draai de schroef los, haal het zadel eruit en tik met een plastic/rubber hamer op de al delen die nog in de carbon pen zitten. Die komen zeker los!

Qua mount; die ervaring heb ik ook! Ik heb er dus 1 via Ebay besteld (waar eventueel ook een camera onder kan). Hoewel ik hem iets te lang vind is deze mount; fraaier, veel degelijker, iets zwaarder (maar het is van alu/metaal). Tevens zit mijn Garmin (1000) iets hoger, meer in lijn met het H11 stuur, recht(!) en rammelvrij :D! De mount van Canyon zelf vond ik al niet zo best maar blijkbaar kan een ander het dus (veel) beter....
Aeroad
Grail
Ultimate

xytras
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:26
Locatie: Roeselare, Belgie

xytras 17 aug 2016 14:34

geertjeb schreef:Echt een unieke fiets
Zei hij met een cynische ondertoon... Het is en blijft een prachtige machine, en met de TDF-actie was er niets beters op de markt prijs/kwaliteit. Geen wonder dat in enkele dagen alles uitverkocht was.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 5000
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 17 aug 2016 14:52

neem toch aan dat er wat lieden over die gele stickertjes beginnen...

:mrgreen:

geertjeb
Forum-lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 24 mar 2011 00:35

geertjeb 17 aug 2016 14:59

kxlight schreef:neem toch aan dat er wat lieden over die gele stickertjes beginnen...

:mrgreen:
Waarom? Die zitten vast aan de decals en bovendien zijn de logo's van de buitenbanden perfect gepositioneerd.

Hier worden geen regels overtreden.

Plaats reactie