geertjeb schreef:Waarom? Die zitten vast aan de decals en bovendien zijn de logo's van de buitenbanden perfect gepositioneerd.kxlight schreef:neem toch aan dat er wat lieden over die gele stickertjes beginnen...
Hier worden geen regels overtreden.
Canyon
-
- Forum-lid
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 26 feb 2016 16:10
Mooie fiets!remco1b schreef: Zie hier mijn niewe earroad
Welnee.....dat "breekt" het beregrijs alleen maar ! Zeker geen unieke fiets maar wél een hele goede & fijne (en dat blijkt ook wel uit de juichende pers en diverse testen/verkiezingen) fiets. Hoewel ik mijn metallic/mat rode nét iets mooier vind zou ik ook zeker van dit exemplaar genieten!! Heel veel plezierige en natuurlijk snelle km's ermee. Ik heb deze vakantie wat afgewisseld tussen mijn Aeroad en Ultimate over dezelfde parkoersen met flink wat (700-1300) hm. Hoewel weer & vorm ook een beetje meespelen kreeg ik toch sterk de indruk (ook in tijden weergegeven) dat de Aeroad een stuk sneller is. Ik heb nu de "sprong" vergroot dmv de voorvork en ga eens kijken of "de ride" anders wordtkxlight schreef:neem toch aan dat er wat lieden over die gele stickertjes beginnen...
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
Ah, het zgn 'drummie-effect'tomtom schreef:Hoewel weer & vorm ook een beetje meespelen kreeg ik toch sterk de indruk (ook in tijden weergegeven) dat de Aeroad een stuk sneller is.
Niet helemaal, alhoewel je dat pas vanaf 40kmh gaat merken.monsieurpinot schreef:Ah, het zgn 'drummie-effect' :):)tomtom schreef:Hoewel weer & vorm ook een beetje meespelen kreeg ik toch sterk de indruk (ook in tijden weergegeven) dat de Aeroad een stuk sneller is.
In een afdeling in Spanje hoefde ik met hoge wielen niet bij te trappen om in het wiel van mijn fietsmaatje (met lage wielen) te blijven, andersom moest hij wel bijtrappen.
Buiten de wielen was er geen echt verschil, exact zelfde fietsen, banden en ongeveer zelfde figuur.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40090
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Hoge wielen vs lage wielen op een snelle daal wil ik nog accepteren, maar een aeroframe vs normaal frame zit tussen de oortjes
Less is bore
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
in ieder geval op amateurniveau m.i.daniel1975 schreef:Hoge wielen vs lage wielen op een snelle daal wil ik nog accepteren, maar een aeroframe vs normaal frame zit tussen de oortjes
Waarom wel hoge/lage wielen accepteren en een frame niet? Zolang de houding van de persoon op de fiets niet ideaal is gaan beide niet op... A la venge vias die je rond ziet rijden met 3cm spacers en het koehorenstuur
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
Volgens mij moet je je wat meer verdiepen in de materie en bijvoorbeeld het blad "Tour magazin" lezen voordat je ongefundeerde uitspraken doet. Uiteraard maken andere onderdelen/factoren (hoge wielen en in mindere mate stuur, kleding, helm etc) ook uit. Uit testen komt onomstotelijk (ook op "amateurniveau"; wat is dat eigenlijk?!) naar voren dat vaak een Aeroframe een stuk sneller is. Uiteraard moet je daarvoor ook een beetje harder fietsen (het voordeel boven de 40 is nu eenmaal groter dan onder de 30) maar dat was in dit geval ook zeker zo met veel stukken waarop ik 40+ heb gereden. Overigens....ook al zou het tussen de oortjes zitten....dan nóg is een Aeroframe sneller. Niet voor niets is psyche een belangrijk onderdeel van een sportieve prestatie; kijk maar eens naar de OS !daniel1975 schreef:Hoge wielen vs lage wielen op een snelle daal wil ik nog accepteren, maar een aeroframe vs normaal frame zit tussen de oortjes
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
We hebben het over hooguit een handvol secondes in een tijdrit over 40 km, verschil is nooit op de weg waar te nemen, want je vorm van dat tot dag en de andere omstandigheden verschillen zoveel meer.
De renners op de OS rijden met het materiaal waar de sponsor wil dat ze mee rijden, maar daar zitten overigens genoeg non-aero frames tussen.
De renners op de OS rijden met het materiaal waar de sponsor wil dat ze mee rijden, maar daar zitten overigens genoeg non-aero frames tussen.
Ik heb 2 Canyons, een CF SLX en een Aeroad, in mijn beperkte opinie is de Aeroad in snelle ritjes duidelijk sneller, had voor het eerst op die fiets een gemiddelde van boven de 35 in mijn eentje met windkracht 4+, dat was me op dat rondje nog nooit gelukt de laatste jaren. Mijn snelheid meet ik overigens met GPS, geen invloed van wielomtrek e.d. dus.
Deels is het overigens ook de positie op de fiets, door het verschil in geometrie van de frames kan ik op de Aeroad dieper zitten dan op de CF SLX.
Dus uiteindelijk blijft het moeilijk te bepalen of het frame er echt iets toe doet, Valverde rijdt niet voor niets met een -17 graden stuurpen op de CF SLX.
Deels is het overigens ook de positie op de fiets, door het verschil in geometrie van de frames kan ik op de Aeroad dieper zitten dan op de CF SLX.
Dus uiteindelijk blijft het moeilijk te bepalen of het frame er echt iets toe doet, Valverde rijdt niet voor niets met een -17 graden stuurpen op de CF SLX.
Na 3-4 maanden (iets meer dan 1500km) heerlijk gefietst te hebben op mijn Canyon Endurace CF 9.0 werd nachtmerrie werkelijkheid. Mijn frame is gebroken/gescheurd. Ik was net 4km onderweg toen het gebeurde. Vandaag wordt de fiets opgehaald door UPS en naar Eindhoven gebracht. Ik baal hier echt verschrikkelijk van.
De breuk/scheur zit in de zitbuis. Ik heb geen fietsendrager of standaard die om de zitbuis klemt dus daar kan het niet door komen.
Het lijkt eenzelfde breuk als Thorr heeft gehad en hier heeft laten zien een aantal berichten terug.
Nu afwachten maar. Gelukkig heb ik nog een reserve/winter fiets dus zit niet zonder, maar dit is zo zuur .
De breuk/scheur zit in de zitbuis. Ik heb geen fietsendrager of standaard die om de zitbuis klemt dus daar kan het niet door komen.
Het lijkt eenzelfde breuk als Thorr heeft gehad en hier heeft laten zien een aantal berichten terug.
Nu afwachten maar. Gelukkig heb ik nog een reserve/winter fiets dus zit niet zonder, maar dit is zo zuur .
Wahooligan