Pagina 1100 van 1870

Re: Canyon

Geplaatst: 18 aug 2016 11:59
door tomtom
Bizar rare breuk inderdaad! Canyon controleert elk afzonderlijk frame vooraf op onvolkomenheden in een röntgen apparaat voor zover ik weet. Dan zou dit volgens mij niet kunnen. Sterkte met het verlies en ik hoop dat Canyon NL het gaat oplossen

Re: Canyon

Geplaatst: 18 aug 2016 12:04
door athhretjt
tomtom schreef:
daniel1975 schreef:Hoge wielen vs lage wielen op een snelle daal wil ik nog accepteren, maar een aeroframe vs normaal frame zit tussen de oortjes :-)
Volgens mij moet je je wat meer verdiepen in de materie en bijvoorbeeld het blad "Tour magazin" lezen voordat je ongefundeerde uitspraken doet. Uiteraard maken andere onderdelen/factoren (hoge wielen en in mindere mate stuur, kleding, helm etc) ook uit. Uit testen komt onomstotelijk (ook op "amateurniveau"; wat is dat eigenlijk?!) naar voren dat vaak een Aeroframe een stuk sneller is. Uiteraard moet je daarvoor ook een beetje harder fietsen (het voordeel boven de 40 is nu eenmaal groter dan onder de 30) maar dat was in dit geval ook zeker zo met veel stukken waarop ik 40+ heb gereden. Overigens....ook al zou het tussen de oortjes zitten....dan nóg is een Aeroframe sneller. Niet voor niets is psyche een belangrijk onderdeel van een sportieve prestatie; kijk maar eens naar de OS ;)!
Dat je hard moet fietsen om voordeel te hebben van aerodynamica is een groot misverstand: het relatieve voordeel is groter bij een hogere snelheid, het absolute verschil is groter bij een lage snelheid. Iemand met hoge wielen wint bij 40 km/u 20 km fietsen misschien een minuut, iemand die 30 fietst wint anderhalve minuut op dezelfde afstand!

Re: Canyon

Geplaatst: 18 aug 2016 12:21
door tomtom
Ok.....nog meer voordeel dus....ik fiets vaker onder de 40 dan erboven ;)!

Re: Canyon

Geplaatst: 18 aug 2016 13:01
door jenssss
tomtom schreef:Bizar rare breuk inderdaad! Canyon controleert elk afzonderlijk frame vooraf op onvolkomenheden in een röntgen apparaat voor zover ik weet. Dan zou dit volgens mij niet kunnen. Sterkte met het verlies en ik hoop dat Canyon NL het gaat oplossen
Elke vork gaat in het rontgen apparaat, de frames zijn steekproeven.

Re: Canyon

Geplaatst: 18 aug 2016 14:03
door MarkVeenstra
athhretjt schreef: Dat je hard moet fietsen om voordeel te hebben van aerodynamica is een groot misverstand: het relatieve voordeel is groter bij een hogere snelheid, het absolute verschil is groter bij een lage snelheid. Iemand met hoge wielen wint bij 40 km/u 20 km fietsen misschien een minuut, iemand die 30 fietst wint anderhalve minuut op dezelfde afstand!
Als je 40km/u fietst, over 20km, doe je daar 30minuten over. Maakt niet uit op welk soort frame je zit. :twisted:

Iets serieuzer, je absolute voordeel is compleet irrelevant in deze vergelijking. Je conclusie zou dan zijn dat een aeroframe voor iemand die stil staat, het meeste voordeel oplevert. Probeer dat maar eens uit te rekenen...
Misschien helpt het om je berekening opnieuw te doen, maar dan niet met vaste afstand, maar vaste tijd. Iemand die 30minuten fietst ipv 20km.

Re: Canyon

Geplaatst: 18 aug 2016 14:19
door LittleWhiteDog
tomtom schreef:Qua mount; die ervaring heb ik ook! Ik heb er dus 1 via Ebay besteld (waar eventueel ook een camera onder kan). Hoewel ik hem iets te lang vind is deze mount; fraaier, veel degelijker, iets zwaarder (maar het is van alu/metaal). Tevens zit mijn Garmin (1000) iets hoger, meer in lijn met het H11 stuur, recht(!) en rammelvrij :D! De mount van Canyon zelf vond ik al niet zo best maar blijkbaar kan een ander het dus (veel) beter....
Welke mount is dat juist? Ik ben ook op zoek naar eentje waar een gopro onder kan... Heb je een fotooke van de mount op je fiets?

Re: Canyon

Geplaatst: 18 aug 2016 14:42
door Bartholomaus
MarkVeenstra schreef:
athhretjt schreef: Dat je hard moet fietsen om voordeel te hebben van aerodynamica is een groot misverstand: het relatieve voordeel is groter bij een hogere snelheid, het absolute verschil is groter bij een lage snelheid. Iemand met hoge wielen wint bij 40 km/u 20 km fietsen misschien een minuut, iemand die 30 fietst wint anderhalve minuut op dezelfde afstand!
Als je 40km/u fietst, over 20km, doe je daar 30minuten over. Maakt niet uit op welk soort frame je zit. :twisted:

Iets serieuzer, je absolute voordeel is compleet irrelevant in deze vergelijking. Je conclusie zou dan zijn dat een aeroframe voor iemand die stil staat, het meeste voordeel oplevert. Probeer dat maar eens uit te rekenen...
Misschien helpt het om je berekening opnieuw te doen, maar dan niet met vaste afstand, maar vaste tijd. Iemand die 30minuten fietst ipv 20km.
Ik kan zo snel geen curves vinden voor watt per km/u bij verschillende aerodynamische waardes maar de geinteresseerden kunnen zich hier uitleven :D

http://www.cyclingpowerlab.com/CyclingAerodynamics.aspx

Re: Canyon

Geplaatst: 18 aug 2016 15:40
door tomtom
LittleWhiteDog schreef:
tomtom schreef:Qua mount; die ervaring heb ik ook! Ik heb er dus 1 via Ebay besteld (waar eventueel ook een camera onder kan). Hoewel ik hem iets te lang vind is deze mount; fraaier, veel degelijker, iets zwaarder (maar het is van alu/metaal). Tevens zit mijn Garmin (1000) iets hoger, meer in lijn met het H11 stuur, recht(!) en rammelvrij :D! De mount van Canyon zelf vond ik al niet zo best maar blijkbaar kan een ander het dus (veel) beter....
Welke mount is dat juist? Ik ben ook op zoek naar eentje waar een gopro onder kan... Heb je een fotooke van de mount op je fiets?
Voila ;) ; http://lmgtfy.com/?q=garmin+mount+aerocockpit+ebay

Geen foto want die kan ik hier niet uploaden.... Maar tis mooi gemaakt spul (ook niet heel goedkoop dus)!

Re: Canyon

Geplaatst: 18 aug 2016 16:42
door thorr
Riverk schreef:Na 3-4 maanden (iets meer dan 1500km) heerlijk gefietst te hebben op mijn Canyon Endurace CF 9.0 werd nachtmerrie werkelijkheid. Mijn frame is gebroken/gescheurd. Ik was net 4km onderweg toen het gebeurde. Vandaag wordt de fiets opgehaald door UPS en naar Eindhoven gebracht. Ik baal hier echt verschrikkelijk van.

De breuk/scheur zit in de zitbuis. Ik heb geen fietsendrager of standaard die om de zitbuis klemt dus daar kan het niet door komen.

Het lijkt eenzelfde breuk als Thorr heeft gehad en hier heeft laten zien een aantal berichten terug.

Afbeelding

Afbeelding

Nu afwachten maar. Gelukkig heb ik nog een reserve/winter fiets dus zit niet zonder, maar dit is zo zuur :(.

dit is inderdaad identiek dezelfde breuk, dit moet toch een fout in hun frames zijn :(
is bij mij wel zonder problemen onder garantie vervangen geweest

Re: Canyon

Geplaatst: 18 aug 2016 19:44
door nick299
Ik hoop aankomende week mijn crossertje binnen te krijgen, nu vraag ik mij af of ik hier zelf nog veel aan moet doen? Of is het stuur draaien trappers erop en goannn?

Re: Canyon

Geplaatst: 18 aug 2016 19:57
door Pedaleur_de_Charme
Na eerdere schakelproblemen met mijn Canyon Endurace CF 9.0 Di2 (nieuw van dit jaar), heb ik opnieuw een schakelprobleem. Bleek toen om een uitzonderlijk defecte batterij te gaan. Gisteren tijdens het fietsen alles op het buitenblad moeten doen, schakelen naar het binnenblad was niet meer mogelijk. Thuisgekomen dan maar even gecheckt. Achterderailleur schakelt nog perfect, ook de junction box krijgt signaal van de rechtershifter voor achterderailleur en licht op, batterij laadt ook goed op en is volledig opgeladen. Enkel wanneer de linkershifter ingedrukt wordt, dan wordt er niet meer geschakeld of licht de junction box niet meer op. Na 4.000km dan maar een 2e maal naar het servicecenter gaan?

Re: Canyon

Geplaatst: 18 aug 2016 20:45
door JayKay.1
Iets heel stoms als een loszittend draadje bij je voorderailleur is het niet?