Gevallen in 2024
Sterkte Rob74; hoop dat het goed komt met de schouder. Toch een van de meest complexe stukjes techniek in het menselijk lichaam. Vooral ook omdat je zoveel met je handen wil doen, en daarmee je schouder ook belast.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Op zich gaat het wel goed met Rob74. Binnen een paar dagen zat ik al weer op fiets. Maar de eerste keren waren super voorzichtig. Ik kon wel een noodstop maken, maar opstappen was wel pijnlijk. Eenmaal rustig op fiets ging het allemaal. Hard aanzetten, sprinten, aan het stuur sleuren tijdens een klim, dat kon allemaal niet. Maar ik hoefde de koers ook niet te maken
Live fast; die young. mijn blog
Het was lang geleden, maar het was vandaag best een heftige.
Een paadje onder en brug die ik al honderden keren nam, was nu afgesloten.
Ik moest even uitwijken, neem meteen m'n bocht en zie dan vlak voor me dat hek. Heel slecht zichtbaar vanop de fiets, een dun, grijs hek tegen een grijze achtergrond...
IK wist meteen dat ik ging vallen, te laat om te remmen. Me meteen klaar gemaakt voor de impact en klaar om te rollen. Logischerwijs over kop gegaan maar het rollen is aardig gelukt, wat schaafwonden en m'n nek en schouders voelen stijf aan. Maar fiets geen schade. M'n helm heeft de klap op m'n hoofd goed opgevangen.
Meteen enkele motorrijders die kwamen helpen. Even overwogen om politie te bellen maar had geen schade aan de fiets en had niet de reflex daar m'n helm te checken. Heb het nu wel gemeld aan het stadsbestuur.
Meteen m'n heftigste crash in 14 jaar fietsen.
En dan valt het eigenlijk nog mee.
Niet dat iemand er hier aan twijfelt, maar daarom draag je dus altijd een fietshelm. Ook op een kort ritje.
Ik moest even uitwijken, neem meteen m'n bocht en zie dan vlak voor me dat hek. Heel slecht zichtbaar vanop de fiets, een dun, grijs hek tegen een grijze achtergrond...
IK wist meteen dat ik ging vallen, te laat om te remmen. Me meteen klaar gemaakt voor de impact en klaar om te rollen. Logischerwijs over kop gegaan maar het rollen is aardig gelukt, wat schaafwonden en m'n nek en schouders voelen stijf aan. Maar fiets geen schade. M'n helm heeft de klap op m'n hoofd goed opgevangen.
Meteen enkele motorrijders die kwamen helpen. Even overwogen om politie te bellen maar had geen schade aan de fiets en had niet de reflex daar m'n helm te checken. Heb het nu wel gemeld aan het stadsbestuur.
Niet dat iemand er hier aan twijfelt, maar daarom draag je dus altijd een fietshelm. Ook op een kort ritje.
Ik zou toch de verantwoordelijk (gemeente?) aansprakelijk stellen. Deze vorm van wegafsluiting is totaal onacceptabel en tegen alle richtlijnen in!
Andere fietsers kunnen hier (in het donker!) ook fors vallen.
En je fiets en kleding nog eens zorgvuldig checken.
Andere fietsers kunnen hier (in het donker!) ook fors vallen.
En je fiets en kleding nog eens zorgvuldig checken.
Ik heb intussen wel de stad een melding gestuurd.
Kledij is raar maar waar gewoon ok. Ik heb echt geprobeerd mee te rollen, misschien daardoor geen scheuren.
De fiets ook, al ga ik straks nog eens uitgebreid alles nagaan.
Zoals altijd is the day after niet leuk.
Zeurende pijn in nek en schouders. M'n elleboog is gevoelig en een constante lichte hoofdpijn.
Als die enkele dagen blijft, toch even dokter. 't Zal daarboven licht door elkaar geschud zijn boven. Maar verder geen symptomen van hersenschudding (misselijk, overgeven, duizelig).
Dan maar een nieuwe helm aan het uitzoeken
Zeurende pijn in nek en schouders. M'n elleboog is gevoelig en een constante lichte hoofdpijn.
Als die enkele dagen blijft, toch even dokter. 't Zal daarboven licht door elkaar geschud zijn boven. Maar verder geen symptomen van hersenschudding (misselijk, overgeven, duizelig).
Dan maar een nieuwe helm aan het uitzoeken
Laatst gewijzigd door koeroeur op 17 nov 2024 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Sterkte met de gevolgen van de val. Godzijdank niks gebroken, op de helm na dan. Maar kneuzingen kunnen wel lang blijven na zeuren.
Zo'n verkeerscontructie is dan wel weer typisch voor België. Een land dat totaal nul komma nul verantwoording voelt voor de veiligheid van fietsers.
Zo'n verkeerscontructie is dan wel weer typisch voor België. Een land dat totaal nul komma nul verantwoording voelt voor de veiligheid van fietsers.
Live fast; die young. mijn blog
-
- Forum-lid
Je bent er vast bekend mee, maar van Futurumshop en Mantel weet ik dat wanneer je gevallen bent binnen twee jaar naar aanschaf van je helm, je bij aankoop van een nieuwe helm 40% korting krijg op basis van de aanschafwaarde van je oude defecte helm. Het is te hopen dat je de aankomende twee jaar niet valt, maar wellicht het overwegen waard.
Sterkte in ieder geval met je herstel!
Sterkte in ieder geval met je herstel!
Hij kwam van bike24. Misschien idd eens checken of zij ook zoiets doen.
-
- Forum-lid
Dat is toch een behoorlijke snee in je helm dat had best anders kunnen aflopenkoeroeur schreef: ↑16 nov 2024 15:34 Het was lang geleden, maar het was vandaag best een heftige.
Sterke met je herstel
Elke bocht is mooi, het is maar net hoe snel je hem neemt.