Alles over vakanties op én met de fiets
-
rikkert
- Forum-lid
rikkert
05 jun 2024 08:14
daniel1975 schreef: ↑04 jun 2024 12:09
Herkenbaar. En op de campings in NL beheer kom je dan ook vaak (beetje generaliserend) nederlanders tegen waar je eigenlijk niet bij wil staan. Die de Franse taal maar spannend vinden, om 18;00 aan de friet en frikandel willen, etc.
Die franse taal, ik spreek een redelijk woordje frans, mevrRikkert een meer dan redelijk woordje. Maar de gemiddelde (meest jongere) fransoos begint tegenwoordig gewoon engels te praten (ook al is mijn frans beter dan zijn engels
) dus je komt er in 2024 echt wel uit met die fransen. En anders is er nog googletranslate en andere techniek.
Maar dan heb je nog steeds je frikandelletje niet. Overigens verkopen ze in de franse lidl fricadelles. Qua vorm meer een bamischijf, maar qua vleessamenstelling net zo beroerd als de hollandse frikandel. Niet dezelfde smaak, maar wel een soort gekruide vleesmassa in een ander vormpje. Ik leg er altijd graag eentje op de bbq op vakantie
. Soms is ranzig best lekker.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
05 jun 2024 08:20
Dat engels van de huidige jongeren is nog steeds niet meer dan basisschoolniveau in NL. Blijft echt wel een lastig dingetje, idem voor italie en spanje.
Less is bore
-
rob74
- Forum-lid HC
-
Contact
rob74
05 jun 2024 09:04
Los van de taal perikelen en hoe die oplosbaar zijn, er zijn iid iok Nederlanders die om 18h00 frikadellen willen bestellen. En hoe goed je Frans ook is,....hoe ga je een Fransoos uitleggen wat een frikadel is en waarom dat morgen wel op de menukaart moet staan?
-
Jans
- Forum-lid HC
Jans
05 jun 2024 09:13
rob74 schreef: ↑05 jun 2024 09:04
Los van de taal perikelen en hoe die oplosbaar zijn, er zijn iid iok Nederlanders die om 18h00 frikadellen willen bestellen. En hoe goed je Frans ook is,....hoe ga je een Fransoos uitleggen wat een frikadel is en waarom dat morgen wel op de menukaart moet staan?
Het ziet er anders uit het smaakt anders, maar Fransen hebben hun eigen Fricadelle (plat gehakt).
Maar bij de Aldi koop je fricandelles de poulet. Net als in Nederland bij de vriesafdeling. Dus zo heel bijzonder is het niet.
-
rikkert
- Forum-lid
rikkert
05 jun 2024 09:31
Jans schreef: ↑05 jun 2024 09:13
rob74 schreef: ↑05 jun 2024 09:04
Het ziet er anders uit het smaakt anders, maar Fransen hebben hun eigen Fricadelle (plat gehakt).
Maar bij de Aldi koop je fricandelles de poulet. Net als in Nederland bij de vriesafdeling. Dus zo heel bijzonder is het niet.
Het heet beiden ficadelle/frikandel, het is beiden gemalen en geperst vleesafval van onduidelijk komaf met kruiden. Maar de vorm is anders en de smaak ook wel. Als de franse fricadelle in Nederland gaat verkopen als vervanger van de frikandel, breekt de pleuris uit. Ik denk dat de Nederlander waar Daniel op doelt, de franse variant maar weinig kan waarderen (ik wel trouwens, zoals hierboven al gememoreerd).
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
-
Rocketboy_2
- Forum-lid
Rocketboy_2
05 jun 2024 11:43
synapse schreef: ↑04 jun 2024 12:24
Dat handdoekleggen is echt een bizar fenomeen.
Op sommige stranden van de Costa del Sol worden handdoeken verwijderd indien ze niet gedurende bepaalde tijd bezet zijn. Mag je gaan ophalen bij strandwacht + een boete erboven op.
Werkt prima!
-
Kornuit
- Forum-lid HC
Kornuit
05 jun 2024 12:41
daniel1975 schreef: ↑04 jun 2024 12:33
Soms zie je filmpjes van dat handdoekje leggen, echt heel grappig. Maar ook triest dat er echt hele kuddes mensen zijn die zich zo gedragen.
Ik heb er ooit in het verleden mee te maken gehad op Gran Canaria. Toen ook na het fietsen om 14;30 oid een hele rits stoelen schoon geveegd. om 17:00 kwamen mensen in de namiddagzon hun bedje claimen. Wegwezen met die flauwekul, je zoekt maar een ander bedje.
Ja echt een drama is dat, vooral als je ochtends/middags gaat fietsen dan is meestal alles bezet. Ik gooide ook meestal een handdoek eraf en verplaats het bed dan even een paar meter. Diegene weet dan toch niet meer wie zijn bed het was
In mei zaten we trouwens in een mooie appartementencomplex met 8 appartementen, bij het zwembad had ieder bed een eigen tweepersoonsbed met het kamernummer. Geen gezeik. Ideaal
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
wasbeer2006
10 jun 2024 20:15
Ja ik stond met kleine kinderen aan het hek om 9u of 10u, ging ik er liggen en mijn vrouw en de kids kwamen een uurtje later.
Dan had ik wel de hele dag goede plekken en dat is met kleine kinderen wel fijn. En dan echt rennen he als het hek open ging.
Had gezworen het nooit te doen, maar deed je het niet zat ik de hele dag slecht.
Nou daarom ga ik in het hoogseizoen niet meer naar die grote campings..... maarja onderaan de streep zat ik daar met kleine kinderen wel het beste.
Nu lekker voor het vierde jaar op rij een huis gehuurd met 2 families. Heerlijk!
-
koeroeur
- Forum-lid
koeroeur
26 jun 2024 14:05
Ik ben ook van het type vakantiehuisje.
Ik zit niet graag in grote mensenmassa's. Ik zoek huisjes waar er max ene drietal op het terrein zijn.
Maar wij zijn ook geen zwembad types. We zwemmen wel graag, maar om dan aan het zwembad te blijven zitten, neen.
Nog een goeie week en we zijn weg. Pyreneeën hebben wel nog steeds wisselvallig weer. Een paar buien is ok, maar om iedere dag te moeten checken wanneer het gaat regenen en je fietsen of familiale bezoekjes daarrond te plannen, heb ik even geen zin in.
-
pino
- Forum-lid HC
pino
26 jun 2024 18:32
Heerlijk, juni! Nu midden in Saint Malo op de camping municipal die halfvol is, met 25 graden. Vanavond restaurantje pakken.
Niet zijken maar reiden !
-
Janjan
- Forum-lid
Janjan
26 jun 2024 20:52
pino schreef: ↑26 jun 2024 18:32
Heerlijk, juni! Nu midden in Saint Malo op de camping municipal die halfvol is, met 25 graden. Vanavond restaurantje pakken.
Oh, gaaf! Bijzondere plek, zeker buiten het hoogseizoen. Geniet ervan! Op mijn fietstochten in die regio was het pontje tussen Saint-Malo en Dinard een vast prik.
-
meuk
- Forum-lid
meuk
26 jun 2024 21:49
Saint Malo, meerdere keren geweest. Een van mijn favoriete steden in Frankrijk! Geniet ervan!