Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Groetpetitie!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 29 apr 2010 01:24

Terug groeten doe ik bijna altijd. Zelf groeten ligt aan de situatie, doordeweeks in de middle of nowhere groet ik meestal iedereen die ik tegen kom op de fiets. Ik steek ook vaak een handje op als een boer staat te kijken.

Op drukkere momenten groet ik niet iedereen, andere wedstrijdrenner altijd, andere hangt er vanaf.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

globeskater
Forum-lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 01 sep 2009 16:07

globeskater 29 apr 2010 01:41

[quote="eelcoz"]+1

Hier in het noorden des lands wordt er trouwens vrij veel gegroet. Zeker de helft van de fietsers groet. [/quote]

In het noorden wordt veel meer gegroet dan in zuiden... heb altijd in drenthe gefietst en nu dus in Brabant maar in drenthe groeten zelfs heel veel oudere gewone fietsers je..

+1
http://globeskater.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38541
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 29 apr 2010 08:48

[quote="Amclassic-fan"]

Op drukkere momenten groet ik niet iedereen, andere wedstrijdrenner altijd, andere hangt er vanaf. [/quote]

Lol, dat was mij hier ook al opgevallen.
Als ik met Eline rijdt in casual outfit groeten wedstrijdrenn(ST)ers niet, als ze haar team-outfit aan heeft groeten ze wel.
Less is bore

johanandijk
Forum-lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 10 mar 2009 20:04
Locatie: Andijk

johanandijk 29 apr 2010 10:52

[quote="53x11"]Dit topic maakt in ieder geval genoeg reacties los, dus het leeft wel. De zwarten verwoord mijn mening perfect, dus die ga ik niet herhalen.
Score op de terugweg van het werk: 5-0 (in het nadeel van de groeters), maar ik hou nog even stug vol ;-)

@Farelli/johanandijk: Deze bedoel je (?): Csikszentmihalyi (probeer dat maar eens in 1 keer uit te spreken)[/quote]


Ja dat is hem
trainen als een beest vreten als een dykwerker. http://www.twitter.com/jjberga" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
aapje
Forum-lid
Berichten: 787
Lid geworden op: 19 jan 2010 16:42

Gebruikersavatar aapje 29 apr 2010 15:58

Zelf groeten -1, want dan kun je hier (randstad) bezig blijven. Bovendien vind ik een beetje overdreven om zomaar mensen te groeten die je niet kent en die gewoon een stukkie fietsen.

Teruggroeten +1, als ik het merk tenminste. Want als ik intensief bezig ben dan focus ik vooral op de weg en niet op tegenliggers die goed rechts blijven. Dus goede kans dat ik een groet mis.

trudie
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 07 aug 2004 14:35

trudie 29 apr 2010 16:18

Ik heb er gisteravond bewust aan gedacht om te groeten. Veel woon-werk fietsers gezien, die heb ik niet gegroet (waarom weet ik eigenlijk niet). De overige 3 toerfietsers die ik tegen kwam heb ik niet gegroet omdat ze geen helm droegen.

Na een ritje van 2 uur kwam ik er dus achter dat ik niet zo'n groeter ben.
Ik doe het liever spontaan dus, zoals ACF schrijft, kan dat ook wel eens iemand zijn die voor zijn huis op een bankje zit.



robbey
Forum-lid
Berichten: 233
Lid geworden op: 12 aug 2006 14:06

robbey 29 apr 2010 16:21

Hmm trudie dan ben ik jou dus tegengekomen, ik groette jou en doet dat doorgaans door m'n helm af te nemen...

mauricev
Forum-lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 21 jun 2009 16:03

mauricev 29 apr 2010 16:24

Wielrennen is plezier hebben en een ontzettende sociale bezigheid. Afgelopen zondag heb ik me eerste lange afstand gereden en tijdens me pauze of tijdens het wachten op de pont gezellig een praatje houden met mede wielrenners is altijd gezellig. Meestal beginnen ze tegen mij te praten ik begin het gesprek niet eens, maar ik vind het hartstikke leuk.

En door die gezelligheid en plezier te houden is het ook leuk als je gegroet word terug te groeten. Als je niet wilt groeten oke. Maar terug groeten is wel zo sociaal, plezierig en leuk. En als je groet moet je wel zo slim zijn om logisch na te denken. Als je iemand al hijgend en puffend of in totale trans op zijn fiets ziet zitten is het misschien niet zo verstandig om te groeten.

Als wij wielrenners als één van de weinige groepen, je hebt altijd wel rotte appels, in Nederland nog sociaal met elkaar om kunnen gaan is dat toch alleen maar hartstikke mooi!

fietsendedaan
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 apr 2010 21:24

fietsendedaan 29 apr 2010 16:30

+1 !

Krijg vrij weinig groeten terug helaas en boze blikken wanneer ik "bedankt" zeg als opa en opoe even achter elkaar gaan fietsen en niet naast elkaar. Automobilisten groeten trouwens vaker terug wanneer ze je laten oversteken.

twor
Forum-lid
Berichten: 237
Lid geworden op: 15 jul 2009 09:13

twor 29 apr 2010 16:41

+1
Ik groet niet altijd, als ik wordt gegroet dan groet ik, als het lukt, wel altijd terug. Maar als ik net die ene heuvel aan het opknallen ben dan zie ik niks of niemand en dan is de enige focus de bovenkant van die heuvel.
Renners in een groepje negeer ik wel sneller dan andere solo rijders, mijn ervaring is dat de groepjes zeker niet terug groeten.

trudie
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 07 aug 2004 14:35

trudie 29 apr 2010 18:16

[quote="robbey"]Hmm trudie dan ben ik jou dus tegengekomen, ik groette jou en doet dat doorgaans door m'n helm af te nemen...[/quote]

O, was jij dat???? Tja, had ik dat geweten dan had ik wel terug gegroet:D

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 29 apr 2010 18:49

ik heb vandaag iemand een pm gestuurd met het woord "zwaai" en hij groette me terug, ook op het internet kunnen wij fietsers een poging wagen :)
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Plaats reactie