Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wie wint de Ronde van Vlaanderen?

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 04 apr 2010 20:41

herbawife schreef:Sommige nederlanders hebben een beetje moeite met de vlaamse taal.
Heb je zijn felicitatie aan Cancellara gezien? Hoe ze elkaar omhelsden, wees gerust Boonen weet best wie momenteel de sterkste is.
Prachtige overwinning prachtig renner!


Nee. Die omhelzing is puur media meuk. Boonen is echt een top courreur maar er is altijd een 'maar'.

Hij kreeg een krampje toen Fabian ging op de Muur maar verder (quote Boonen) zat hij niet stuk. En 'als hij daar niet had hoeven lossen' Tja.......ALS.
Ja hij verloor niet veel op het stuk na de Muur en hield zijn achtervolgers op afstand maar Fabian liep verder uit.

Laat dat nou net zijn waarom Fabian wegkomt en de Ronde wint. Die lap op de Muur was gewoon het doodvonnis.

Nice try goodbye Boonen maar Fabian was gewoon zoveel sterker vandaag.

Mooie finale en Ronde gezien.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2372
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 04 apr 2010 20:55

Daniel1975 schreef:Er is niks mis met mijn taalgevoel hoor.
Als hij letterlijk zegt dat hij niet de mindere was, maar zo overduidelijk op de meeste klimmetjes al duidelijker zat te harken dan Fabian is het toch simpel? Dan ben je wel de mindere. En op die versnelling had hij echt geen antwoord.

Zoals ik al eerder heb gezegd: ik heb respect voor Boonen als renner (itt bijv LA die ik incompleet vind), maar hij moet eens gewoon rechtuit zeggen dat iemand anders die dag sterker was.

Een wielrenner die o.a. 7x de Tour de France, 22 Tour-etappes, Classica San Sebastian, 2x Dauphiné Libéré, Waalse Pijl, Ronde van Zwiterland, en het Wereldkampioenschap wint. Dezelfde renner was in zijn hoogtijdagen zowel de beste klimmer als de beste tijdrijder. En dan zeg jij dat deze renner incompleet is. Wat zegt dat over jou, denk je? :))

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 5000
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 04 apr 2010 21:02

herbawife schreef:Sommige nederlanders hebben een beetje moeite met de vlaamse taal.


Hahaha, nu wordt ie helemaal mooi: 'de vlaamse taal'. Het is hoogstens een dialect.

Het zijn nochtans de vlamingen die de nederlandse taal soms niet beheersen (al bevestigt het groot dictee dan weer het tegendeel).

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 5000
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 04 apr 2010 21:05

eelcoz schreef:
BianchiSL3 schreef:De mecaniciens van Saxo vieren vanavond geen feest denk ik..


Reed Breschel nou gewoon op z'n oorspronkelijke fiets door, of heeft hij toch een andere fiets gekregen?


Zowel Breschel als Cancellara hebben twee keer gewisseld. Issue met de voorrem oid.

herbawife
Forum-lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 16 apr 2006 23:57

herbawife 04 apr 2010 21:29

KXlight schreef:
herbawife schreef:Sommige nederlanders hebben een beetje moeite met de vlaamse taal.


Hahaha, nu wordt ie helemaal mooi: 'de vlaamse taal'. Het is hoogstens een dialect.

Het zijn nochtans de vlamingen die de nederlandse taal soms niet beheersen (al bevestigt het groot dictee dan weer het tegendeel).


Je wordt bedankt

Die man heeft ook een mooie koers gereden, om hier dan met hoongelach onthaald te worden en er meteen zijn verleden bij te halen, vind ik hoogst ongepast. Hier in belgie zegt men "iedere gek heeft zijn gebrek" maar ja, dat is dialect :)

tottie
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 jul 2009 19:26

tottie 04 apr 2010 21:54

prachtige overwinning van cancellara. hoe hij weg reed bij boonen dat is niet normaal.

hieronder nogmaals het filmpje van toen hij wegreed


http://www.youtube.com/watch?v=BgM5NKZuTo8

next
Forum-lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 20 jun 2009 22:46

next 04 apr 2010 21:59

tottie schreef:prachtige overwinning van cancellara. hoe hij weg reed bij boonen dat is niet normaal.

hieronder nogmaals het filmpje van toen hij wegreed


http://www.youtube.com/watch?v=BgM5NKZuTo8


Erg mooi hoe hij dat doet, en hoe die vervolgens vol gas doorreed. Iemand enig idee wat voor'n verzet hij daar draait?

Gebruikersavatar
herera
Forum-lid
Berichten: 1796
Lid geworden op: 25 jul 2004 14:17
Locatie: Huissen

Gebruikersavatar herera 04 apr 2010 22:36

next schreef:Erg mooi hoe hij dat doet, en hoe die vervolgens vol gas doorreed. Iemand enig idee wat voor'n verzet hij daar draait?


In ieder geval geen 53x12, die was voor later.

Boonen was echt wel goed vandaag.. des te moeilijker voor hem met een dergelijke demarrage toe te geven dat Cancellara toch echt heer en meester was deze koers. Wat moest hij anders.. samen naar de streep gaan met Boonen en klop krijgen?
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5806
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 04 apr 2010 22:55

'k zei het gisteren nog toen ik op de "muur" naar de wielertoeristen stond te kijken: de beste plek om omhoog te rijden is uiterst links ( wat cancellara deed) en Boonen moest dat eigenlijk weten ( waarmee ik niet gezegd wil hebben dat hij dan had kunnen volgen!
Dus: wie nog de muur oprijdt: probeer het eens uiterst links, dat rijdt het beste.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

iron2man
Forum-lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 15 apr 2005 23:04

iron2man 04 apr 2010 22:58

Zo wegrijden van een goede Tom Boonen gewoon zittend op het zadel van zo" kijk eens ik kan nog harder" vind ik schitterend om te zien.
Volgende week kan het er heel anders uitzien maar wanneer Fabian deze vorm vast houdt dan scoort hij een dubbel de Ronde van Vlaanderen en Parijs Roubaix

Gebruikersavatar
herera
Forum-lid
Berichten: 1796
Lid geworden op: 25 jul 2004 14:17
Locatie: Huissen

Gebruikersavatar herera 04 apr 2010 23:00

"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

piraat
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 31 mar 2010 23:08

piraat 04 apr 2010 23:42

Piraat schreef:Natuurlijk Fabian Cancellara


Ik zei het al. Erg lekker!

Super zo als hij weg reed bij Boonen. En (bijna) iedereen zal het met mij eens zijn: Boonen is een echte klasbak. Ik zeg: dat wordt smullen bij Parijs-Roubaix!:p
\'Veel kennis is nog geen wijsheid\'

Plaats reactie