Over de wielersport en zijn beoefenaars.

wat doe jij met wielplakkers of wielzuigers?

twor
Forum-lid
Berichten: 237
Lid geworden op: 15 jul 2009 09:13

twor 24 mar 2010 12:38

robbey schreef:Leuke discussie misschien, hoe geef je het beste aan dat je in iemands wiel bent gaan zitten?

voorbeeld: 'heeeee, probeer uit de wind te rijden, ga eens links fietsen'

Er eerst even naast gaan rijden, praatje maken over waar de ander bijvoorbeeld heen gaat. Als je allebei dezelfde kant op gaat vragen of de ander er problemen mee heeft als je even in het wiel gaat hangen.

zoiets, heb je gelijk even een praatje gemaakt en is netter dan maar gewoon het wiel in duiken

robbey
Forum-lid
Berichten: 234
Lid geworden op: 12 aug 2006 14:06

robbey 24 mar 2010 12:41

en dat ie dan op z'n max rijdt en jij er even rustig naast komt fietsen;-)
(beetje zoals die reclames tegenwoordig op televisie 'sociaal gedrag, hoe ga je er mee om?')

twor
Forum-lid
Berichten: 237
Lid geworden op: 15 jul 2009 09:13

twor 24 mar 2010 12:52

hehe tja, het blijft toch per persoon verschillend als je inderdaad ziet dat iemand op zjin max rijdt dan ga je niet een uitgebreid gesprek aan.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 24 mar 2010 12:55

joostvanbezooijen schreef:
Amclassic-fan schreef:Ik laat ze lekker in m'n wiel zitten. Toen ik bijv maandag aan 't uitfietsen was had ik tot 2x toe mensen op de gewone fiets achter me rijden die van 't werk afkwamen, kan ik me toch echt niet druk over maken.

Wat een zelfbeheersing, dat zou mij niet lukken.

Als het iemand totaal niet boeit dan is het ook geen "zelfbeheersing".
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

sibon
Forum-lid
Berichten: 438
Lid geworden op: 07 mei 2007 15:16

sibon 24 mar 2010 13:08

Ik rij op een cyclo of 3-4 per jaar na nooit wedstrijden en train 90% van de tijd alleen, maar ben wel competitief ingesteld. Naast het stellen van doelen voor mezelf als 'die berg op het buitenblad en niet onder de 25km/u', is een wieltjesplakker zo afentoe een broodnodige uitdaging. Even achterom kijken, niveau inschatten en dan het gas open. En dan proberen door langzaam te versnellen of doorhalen na een bocht diegene lost te schudden. En daar word ik nog blij van ook. Ook al was het waarschijnlijk gewoon een Daniel die uit aan het fietsen was ;)

anaszi2.0
Forum-lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 04 mei 2008 14:43

anaszi2.0 24 mar 2010 22:47

Word je er ook verdrietig van als er een renner in je wiel zat die je vervolgens het snot voor je ogen rijd?

Gebruikersavatar
tjb
Forum-lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 08 okt 2009 21:40

Gebruikersavatar tjb 24 mar 2010 22:51

Tja, ik vind het altijd leuk als iemand in me wiel komt zitten of andersom. Ik probeer altijd over te nemen tenzij die gast zo hard rijdt dat ik niet anders kan dan in het wiel blijven, als ik op kop zit en hij komt, trek ik ook gewoon door voor hem, maar het komt bijna nooit voor dat ze in me wiel gaan hangen en dan ineens een demarage gaan doen. Het blijft leuk en vaak een gezellig babbeltje na ff samen hard gereden te hebben. Typisch nederlands misschien dat mensen het niet leuk vinden? Iedereen op zichzelf? he bah. Maar je mag hoor :D

Je moet leren genieten van de ritjes ook, zelfde als met het poetsen van je fiets, het is niet leuk, totdat het je liefje wordt. Fietsen moet ook wel een beetje warmte en liefde zijn, ook sociaal. Zo stond ik vorige week in de fietszaak en kwam een man op me af en 30 minuten lang lullen over fietsen, hij kon niet stoppen en ik vond het prachtig, je zag in zijn ogen, hij houdt van fietsen, mooi toch! Prachtig.
Cannondale Six Carbon 105 2010
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39534
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 mar 2010 22:56

Sibon schreef: Ook al was het waarschijnlijk gewoon een Daniel die uit aan het fietsen was ;)


Heb ik iets gemist??
Ben je mij voorbij gefietst oid?
Less is bore

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39534
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 mar 2010 23:00

Roos69 schreef:Er zijn inderdaad best wel wat mannen die het erg slecht kunnen hebben als je harder fiets als hen.
Ik verbaas mij daar regelmatig over dat dat ze zo dwars kan zitten.

LOL, verhalen genoeg. Af en toe rij ik ook wel eens (soms noodgedwongen indien fors bergop....) achter mijn vriendin en wat je dan ziet en hoort is best hilarisch :D
Less is bore

wouterj
Forum-lid
Berichten: 369
Lid geworden op: 31 mei 2008 01:17

wouterj 25 mar 2010 02:30

Ik voel me juist geweldig als ik, wanneer ik afsla van het kanaal, merk dat er 4 of 5 man in mijn wiel zitten die ik onderweg heb opgeraapt, en in door elkaar "bedankt" "merci" "Salut" hoor roepen bij het afslaan. Een aantaal maal gehad dat zo iemand meende te moeten overpakken, maar daar heb ik juist een hekel aan. Een beetje het tempo op mijn training lopen bepalen...
Koga Miyata Road Racer \'98
Red Bull Pro SL 4400 \'10

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 25 mar 2010 10:59

Da's ook weer een punt: soms willen ze gewoon niet dat je overneemt. Moeilijk, moeilijk...Hoedanook, in het wiel blijven zitten is ook geen ramp: uiteindelijk kost je slipstream je niets, dus waarom zouden we daar moeilijk over doen?
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

johanandijk
Forum-lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 10 mar 2009 20:04
Locatie: Andijk

johanandijk 25 mar 2010 11:14

ik geloof dat ik dit vorig jaar al eens gepost heb!!

2 leuke dames leontien wit met roze gehuld 1 wat fors gebouwd bij het stoplicht. of ik even het stukje tegenwind wilde helpen dood slaan .

geen probleem natuurlijk .

de dames waren snel uit het zicht verdwenen, wat zullen ze een lol gehad hebben samen.
trainen als een beest vreten als een dykwerker. http://www.twitter.com/jjberga" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie