Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pinarello Super fietsen maar slechte service?

bruno1
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 12 mar 2010 15:06

bruno1 14 mar 2010 21:33

heeft er iemand ervaring met de Belgische importeur van Pinarello betreffende garantie afhandelingen, Carbon Bike???
BPP

mouse
Forum-lid
Berichten: 686
Lid geworden op: 06 jan 2007 22:12

mouse 15 mar 2010 12:53

Peterj schreef:
cycling1970 schreef:3 jaar is alleen als je binnen een bepaalde tijd, 10 dagen geloof ik, registreert op de website.
Anders is het 2 jaar.


Huhh.. registreren op hun website??? waar haal je dat vandaan?
Ik heb van de FM toendertijd een briefkaartachtig iets gekregen wat ik naar Cardsports moest sturen, dit heb ik gedaan maar heb nooit bericht terug gekregen dat het ooit ontvangen is.
Ook een garantiebewijs deel1 heb ik nooit van de dealer mogen ontvangen.

Dit schrijft Cardsports op hun website:
Elk frame wordt geleverd met garantie- en orginaliteitsbewijs. Garantieafwikkeling is alleen mogelijk, indien garantiebewijs deel I in het bezit is van de eigenaar en deel II volledig ingevuld (binnen 14 dagen na aanschaf) in het bezit is van de importeur.

Op deze kaart staan tevens de Pinarello garantiebepalingen beschreven


dan toch maar een Trek... levenslange (is meer dan 10 jaar) garantie zonder voorwaarden. Een vriend heeft nu een garantiegeval en laat dit afhandelen door een winkel waar de fiets zelfs niet is aangekocht!
Geeft toch een gerust gevoel...

iron2man
Forum-lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 15 apr 2005 23:04

iron2man 15 mar 2010 23:40

Een gemiddeld Pinarello frame kost 3000 Euro en dan deze garantievoorwaarden
zoals in het vorige bericht besschreven is vindt ik ronduit matig
Ik ben in het bezit van een P 3 carbon van Cervelo en daar heb ik levenslang garantie op en dat is toch een hele gerustelling want ik ben nog lang niet van plan om mijn P 3 carbon te verkopen of in te ruilen

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39523
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 mar 2010 08:54

Ach, Kia geeft nu ook 7 jaar garantie op hun auto's om zo toch nog wat te kunnen verkopen *evil smile*
Less is bore

nicovandijk
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:02
Locatie: Mierlo

nicovandijk 16 mar 2010 09:48

LOL
En een gemiddeld Cervelaat frame kost 2600euro. Waar zit het verschil? Beide merken bevinden zich in het topsegment (qua prijs op z'n minst).
Ik denk dat wij allemaal op een aluminium framepje of een model van 5jaar terug net zo hard rijden.
-aka Morpheus-
Ik kan het altijd zeer goed met mezelf eens zijn.

Afbeelding

My gear:
DeRosa KING RS (zomer), Stevens Vuelta (winter) & Cube Reaction R1

iron2man
Forum-lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 15 apr 2005 23:04

iron2man 16 mar 2010 10:13

Een Cerveloframe geeft minder problemen als ik dit alles zo lees van het "godenmerk" Pinarello

nicovandijk
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:02
Locatie: Mierlo

nicovandijk 16 mar 2010 10:36

iron2man schreef:Een Cerveloframe geeft minder problemen als ik dit alles zo lees van het "godenmerk" Pinarello


En dat baseer je op? Een TS die een vervelende ervaring heeft?
Als ik ga zoeken dan is er over elke framebouwer wel wat te vinden, zo ook Cervelo. Het gaat erom hoe de importeur/verkoper dit oplost. Zowel Card Sports als Veltec laten hierbij wel eens steken vallen.
-aka Morpheus-
Ik kan het altijd zeer goed met mezelf eens zijn.

Afbeelding

My gear:
DeRosa KING RS (zomer), Stevens Vuelta (winter) & Cube Reaction R1

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 mar 2010 10:59

iron2man schreef:Een gemiddeld Pinarello frame kost 3000 Euro en dan deze garantievoorwaarden
zoals in het vorige bericht besschreven is vindt ik ronduit matig
Ik ben in het bezit van een P 3 carbon van Cervelo en daar heb ik levenslang garantie op en dat is toch een hele gerustelling want ik ben nog lang niet van plan om mijn P 3 carbon te verkopen of in te ruilen


Gelukkig krijg je bij een Cervelo gewoon geen garantie op sommige lak problemen. En laat van al die carbon frames die scheuren het merendeel enkel de lak zijn die scheurt...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

mouse
Forum-lid
Berichten: 686
Lid geworden op: 06 jan 2007 22:12

mouse 16 mar 2010 20:41

Daniel1975 schreef:Ach, Kia geeft nu ook 7 jaar garantie op hun auto's om zo toch nog wat te kunnen verkopen *evil smile*


Een Kia gaat alleszins langer mee dan een Pina... lol

eaglejohn
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 feb 2010 22:07

eaglejohn 16 mar 2010 20:42

Heb inmiddels mijn Cervelo binnen. Is een R3 SL geworden omdat de S3 pas over een paar maaden leverbaar was. Hoewel ik Pinarello de mooiere fiets vindt rijdt de Cervelo duidelijk veel comfortabeler ( in ieder geval als de Paris), en is rijd hij veel het soepeler. Het frame is duidelijk stijver dan de oude Paris, maar ja daar zat ook een scheurtje in dan wordt het frame al snel minder stijf.

John Knoops (Peter) heeft de "oude" onderdelen netjes overgezet, en totale fiets ziet er weer als nieuw uit.

Cervelo is niet met een Kia te vergelijken zoals gesuggereerd. Theo Bos beschrijft zijn Cervelo in ons maandblad als de Ferrari onde de racefietsen. Toch een beetje italiaans dus, maar dan met een levenslange garantie!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39523
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 mar 2010 20:55

Lol, als Bos op een halleluja-fiets had gereden zou hij zich er ook extreem positief over uitlaten.
Less is bore

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 16 mar 2010 21:20

Eagle John schreef: Theo Bos beschrijft zijn Cervelo in ons maandblad als de Ferrari onde de racefietsen. Toch een beetje italiaans dus, maar dan met een levenslange garantie!


Wat een kul verhaal zeg, Bos wordt gesponserd!!!! Wake Up! ;)

Musseeuw bedankte ook altijd de contructeur van de fiets, omdat hij dat jaar op de beste fiets ooit P-R had gewonnen!

De ene keer was dit een Colnago, de andere keer een Merckx, die mannen worden betaald om zoiets te zeggen.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Plaats reactie