Garmin Edge 500 - ervaringen
-
- Forum-lid HC
[quote="JanJr"]Kan de Garmin 500 gekoppeld worden aan de hartslag sensor van een polar S725 ?[/quote]
Nee.
Nee.
What makes the boat go faster?
[quote="skimons"]is er iemand die al eens verdwaald is, zijn zojuist gereden route als course heeft opgeslagen en vervolgens die course omgekeerd heeft afgelegd? lukt mij niet. weet niet of het kan...[/quote]
(n)iemand?
(n)iemand?
Vraagjes Edge 500
Hoeveel trainingen zijn erop te slaan in de EDGE? Of moet je hem na iedere rit gelijk uitlezen?
Kan je trainingen verwijderen nadat ze zijn opgeslagen op PC?
Kan je Via Google Earth je gereden route nakijken?
BVD, Vr Gr
Hoeveel trainingen zijn erop te slaan in de EDGE? Of moet je hem na iedere rit gelijk uitlezen?
Kan je trainingen verwijderen nadat ze zijn opgeslagen op PC?
Kan je Via Google Earth je gereden route nakijken?
BVD, Vr Gr
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ik nu 2 ritjes gemaakt met de edge en irriteer me toch nog aan 1 ding, regelmatig valt de snelheid weg en dan gaat ie op auto pauze om vervolgens weer verder te gaan.
In het begin ging het allemaal goed totdat ik de melding wielmaat berekend kreeg, daarna krijg ik elke keer di probleem.
Ook schommelt de snelheid heel erg terwijl ik dacht dat als je de Bundle had dat dit niet zou gebeuren omdat ie dan meet via de sensor in je wiel.
iemand enig idee?
In het begin ging het allemaal goed totdat ik de melding wielmaat berekend kreeg, daarna krijg ik elke keer di probleem.
Ook schommelt de snelheid heel erg terwijl ik dacht dat als je de Bundle had dat dit niet zou gebeuren omdat ie dan meet via de sensor in je wiel.
iemand enig idee?
[quote="TwoR"]Ook schommelt de snelheid heel erg terwijl ik dacht dat als je de Bundle had dat dit niet zou gebeuren omdat ie dan meet via de sensor in je wiel.
iemand enig idee?[/quote]
Volgens mij alleen aan te passen door bij instellingen de wielmaat op AANGEPAST te zetten en dus niet op AUTO. Bij AUTO wordt de wielmaat aangepast aan GPS gegevens.
iemand enig idee?[/quote]
Volgens mij alleen aan te passen door bij instellingen de wielmaat op AANGEPAST te zetten en dus niet op AUTO. Bij AUTO wordt de wielmaat aangepast aan GPS gegevens.
Ik jaag de concurrentie voor me uit.......
Pegoretti Mxxxxxo
Canyon Grizl
Pegoretti Mxxxxxo
Canyon Grizl
- fietser1972
- Forum-lid
Ik had afgelopen jaar een Edge 305. Die is helaas stuk gegaan. Binnen garantietermijn omgeruild voor een Edge 500 want 305 is niet meer leverbaar. Ik ben tot nu toe erg teleurgesteld in de 500 t.o.v. 305. Garmin rept van een verbeterde versie, ontwikkeld in samenwerking met Team Garmin, blablabla. Ik mis vooral allerlei handigheidjes die in de 305 zaten maar nu niet meer mogelijk zijn. Voorbeelden:
- Kaartje met afgelegde route is niet meer op te roepen als je gewoon een rit aan het doen bent.
- aanmaken van waypoints kan niet meer; handig als je bijvoorbeeld met de auto ergens naar bent gereden om een tocht te maken en na een uur of twee weer terug naar je auto wilt rijden.
- bij rijden van koers kan je velden niet meer aanpassen (ik had altijd hartslag en cadans maar dat kan je nu zelf niet meer kiezen)
- hartslag alarm kan niet meer op ieder willekeurig hartslag ingesteld worden, alleen op grens van de zones
- de gegevens kunnen niet meer direct ingelezen worden in Sporttracks; je moet eerst via GTC inlezen, exporteren en importeren. Handig
- sowieso gaat inlezen in GTC niet foutloos; ik mis van een workout allerlei rondes die wel in apparaat staan maar niet overgezet worden naar PC
- als je route rijdt met kaartje kan je niet meer in- of uitzoomen. Garmin bepaalt zelf de schaal en dat is niet altijd even handig gekozen.
- etc.etc
Ben dus niet erg positief, ik twijfel er sterk aan om hem weer naar de winkel terug te sturen en eventueel om te ruilen voor een 705.
enige positieve
- Kaartje met afgelegde route is niet meer op te roepen als je gewoon een rit aan het doen bent.
- aanmaken van waypoints kan niet meer; handig als je bijvoorbeeld met de auto ergens naar bent gereden om een tocht te maken en na een uur of twee weer terug naar je auto wilt rijden.
- bij rijden van koers kan je velden niet meer aanpassen (ik had altijd hartslag en cadans maar dat kan je nu zelf niet meer kiezen)
- hartslag alarm kan niet meer op ieder willekeurig hartslag ingesteld worden, alleen op grens van de zones
- de gegevens kunnen niet meer direct ingelezen worden in Sporttracks; je moet eerst via GTC inlezen, exporteren en importeren. Handig
- sowieso gaat inlezen in GTC niet foutloos; ik mis van een workout allerlei rondes die wel in apparaat staan maar niet overgezet worden naar PC
- als je route rijdt met kaartje kan je niet meer in- of uitzoomen. Garmin bepaalt zelf de schaal en dat is niet altijd even handig gekozen.
- etc.etc
Ben dus niet erg positief, ik twijfel er sterk aan om hem weer naar de winkel terug te sturen en eventueel om te ruilen voor een 705.
enige positieve
Scott Addict 10 | Specialized Sequioa | Specialized Roubaix | Van Nicholas Mistral
-
- Forum-lid
Ik heb me gisteren ook een Garmin Edge 500 aangeschaft.
Nu was ik enkele routes aan het maken, maar vroeg ik me af als wat ik het het beste opsla.
Soms zie ik staan TCX, soms CRS.
Wat is het verschil?
Het is vooral de bedoeling een traject te maken, dat ik daarna kan rijden.
Nu was ik enkele routes aan het maken, maar vroeg ik me af als wat ik het het beste opsla.
Soms zie ik staan TCX, soms CRS.
Wat is het verschil?
Het is vooral de bedoeling een traject te maken, dat ik daarna kan rijden.
Beide bestandsformaten zijn opgemaakt in XML. Als je deze bekijkt met een text editor, dan zul je zien dat hierin nagenoeg dezelfde informatie staat. De bestandsgrootte is ook vrijwel gelijk. Voor zover ik weet is het TCX nieuwer dan het CRS formaat, om die reden zou ik dan ook het TCX formaat gebruiken. Support voor oudere bestandformaten komt uiteindelijk eens te vervallen.