Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Lopende terugroep / recall acties

michiel831
Forum-lid

michiel831 14 aug 2024 14:52

Helaas sinds 2 weken ook krakend Ultegra crankstel hier met een serienummer in de genoemde range.
Vorig jaar al bij FM A laten inspecteren, toen was alles in orde.
Nu ivm de kraak naar FM B (FM A had vakantie) gebracht, daar is geconstateerd dat er scheurtjes in de spider zaten. Daar hebben ze ook foto's van laten zien.

Ze hebben de claim gestart en hopelijk krijg ik snel een ander crankstel.

Nu was ik benieuwd hoe het bij anderen is gegaan kwa kosten. Ik neem aan de Shimano het crankstel vergoed. Maar stuurt de FM dan ook de factuur voor arbeidskosten naar Shimano of komen die toch voor mijn rekening? Ben er bij de FM eigenlijk niet direct mee bezig geweest. En Shimano zelf (heb ze even gebeld) ''doet hier nooit uitspraken over''

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 14 aug 2024 16:38

michiel831 schreef: 14 aug 2024 14:52 Helaas sinds 2 weken ook krakend Ultegra crankstel hier met een serienummer in de genoemde range.
Vorig jaar al bij FM A laten inspecteren, toen was alles in orde.
Nu ivm de kraak naar FM B (FM A had vakantie) gebracht, daar is geconstateerd dat er scheurtjes in de spider zaten. Daar hebben ze ook foto's van laten zien.

Ze hebben de claim gestart en hopelijk krijg ik snel een ander crankstel.

Nu was ik benieuwd hoe het bij anderen is gegaan kwa kosten. Ik neem aan de Shimano het crankstel vergoed. Maar stuurt de FM dan ook de factuur voor arbeidskosten naar Shimano of komen die toch voor mijn rekening? Ben er bij de FM eigenlijk niet direct mee bezig geweest. En Shimano zelf (heb ze even gebeld) ''doet hier nooit uitspraken over''
Ik help het je hopen maar arbeidskosten of andere vervolgkosten zullen m.i. niet door Shimano worden vergoed. 😉
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

marsman
Forum-lid

marsman 22 aug 2024 14:05

Een crank is zo vervangen. Dat kost bijna niks, hooguit een half uurtje werk.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Woefdram
Forum-lid

Woefdram 22 aug 2024 14:28

Ik denk nog veel minder, helemaal als de lagers goed zijn. Het enige wat tijd kost is alles goed schoonmaken omdat het toch open ligt, maar dat gaat de FM zeker niet doen.

Gerwin89
Forum-lid

Gerwin89 20 okt 2024 16:27

Op mijn indoor fiets zit ook zo'n crank die in aanmerking komt voor controle.
Kan ik de crank er ook afhalen en naar een service punt of lbs brengen?
Of moeten ze testen met fiets ofzo...

Philippos
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Philippos 20 okt 2024 17:22

De FM moet de crank sowieso loshalen en schoonmaken. Controle is optisch.
Je kunt ook even een FM bellen en zeggen joh, kan ik dat ding er zelf afschroeven en langs brengen, anders moet mijn gehele trainer mee 😉

Plaats reactie