Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het grote Parijs - Roubaix 2011 topic

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 11 apr 2011 13:48

Van de renners die Leopard had opgesteld mag je wat mij betreft overigens wel wat meer verwachten dan ze nu hebben laten zien. Renners als O'Grady, Weylandt en Posthuma moeten toch wel tot voorbij het bos meekunnen.

Het rijden van Ballan maar met name Hushovd vond ik helemaal niets. Het was op dat moment zeker niet evident dat Vansummeren en Quinziato het wel even zouden doen. Bovendien hadden ze het grootste deel van de achtervolging al in het wiel van Cancellara mogen zitten. Als je dan zo'n grote mond hebt dat je als wereldkampioen deze koers wilt winnen én je hebt goede benen dan mag je best even meehelpen om die laatste 25 seconden dicht te rijden.

Wat betreft de grote mannen heeft voor mij alleen Cancellara de afgelopen twee koersen laten zien dat hij een echte kopman is.

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 11 apr 2011 13:56

@ Michon: ik ben het overal met je eens hoor, ik heb goed gekeken. Hushovd heeft Cancallara volledig geneutraliseerd. Als hij dat niet had gedaan, zou Cancallara hebben gewonnen. Hushovd heeft groots werk verricht voor zijn knecht. Van Summeren had vermoedelijk al doorgegeven dat hij zich zeer goed voelt en kon zich meer sparen dan de rest. De tactiek was goed. Desalniettemin kun je stellen dat Hushovd misschien wel de beste was.

dirkjan
Forum-lid
Berichten: 159
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:57

dirkjan 11 apr 2011 14:03

Als Fabian door had getrokken had hij ook nog tijd zat om in de groep een klein beetje energie te sparen. Met 2 man in de groep was dan alle druk weer bij ballan en Hushovd komen te liggen. Er waren er vast nog wel een paar gedemareerd (tjalingie, rast en bak hadden echt nog wel wat geprobeerd. Dan had fabian rustig achter over kunnen leunen en wachten tot ze weer terug gehaald werden.
Als hij in no-time van 1.30 het verschil terug brengt naar 25sec, en gewoon was aangesloten had hij daar alleen maar hoeven wachten tot dat hushovd achterin ging eten en kunnen vertrekken ;-)

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 11 apr 2011 14:04

Als Cancelara echt zo goed was, rijdt hij gewoon dat gat dicht, punt! Er was alleen geen mannetje van hem vooruit, wat in deze PR de doorslag heeft gegeven. Zelfs een van die mannetjes heeft gewonnen en de ander wordt derde. Door de koers-wil van Cancelara wordt hij nog 2e.

Het was gewoon super vermakelijk om naar te kijken en bij PR is de kans op een tactische wedstrijd nu eenmaal wat groter dan bij een andere koers.

Maar goed, de keien kunnen in de kast, kom maar op met heuvels!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39544
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 apr 2011 14:07

Ponsteen, volgens mij heb je echt naar een andere koers zitten kijken dan ik :)

Ik ga mee met Bottecchia. Achteraf is het makkelijk lullen dat Summie het wel even af zou maken, maar op dat moment was dat absoluut niet zo zeker. En zeker gezien het feit dat zo'n kopgroep met een duidelijk doel wordt weggestuurd: een brug vormen voor de kopmannen. Die mannen reden daar echt niet de hele vlucht met de intentie om te winnen. Hushovd heeft het lelijk laten lopen; het is vooral de grote mond vooraf icm zijn laffe manier van rijden die kwaad bloed zet.
Wel leuk voor de subtoppers dat alle favorieten op het wiel van 1 persoon rijden. Krijg je onverwachte kansen!!! En voor ons als wielerliefhebber is dat toch ook weer mooi om te zien. Heb de laatste weken ene paar prachtige koersen gezien.
Benieuwd op wie zijn wiel ze het komend weekend gaan rijden....
Less is bore

stefan
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 nov 2004 15:37

stefan 11 apr 2011 14:28

ponsteen schreef:@ Michon: ik ben het overal met je eens hoor, ik heb goed gekeken. Hushovd heeft Cancallara volledig geneutraliseerd. Als hij dat niet had gedaan, zou Cancallara hebben gewonnen. Hushovd heeft groots werk verricht voor zijn knecht. Van Summeren had vermoedelijk al doorgegeven dat hij zich zeer goed voelt en kon zich meer sparen dan de rest. De tactiek was goed. Desalniettemin kun je stellen dat Hushovd misschien wel de beste was.


Waarom reed Vanmarcke zich dan helemaal leeg voor Hushovd? Garmin had echt wel de intentie om voorin te komen met Hushovd. Alleen had Hushovd een beetje schrik van Cancellara. Zeker toen Cancellara overpakte van Vanmarcke had Hushovd wel door dat hij niet kon winnen en lieten ze het maar varen.

Vansummeren heeft het dik verdient. Hij was de sterktste van de kopgroep. Dat de sterkste in de wedstrijd niet heeft gewonnen is ook maar relatief. Vansummeren en de andere hebben lang op kop gereden.

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 11 apr 2011 14:38

Stefan schreef:Vansummeren heeft het dik verdient. Hij was de sterktste van de kopgroep. Dat de sterkste in de wedstrijd niet heeft gewonnen is ook maar relatief. Vansummeren en de andere hebben lang op kop gereden.
De sterkste? Hij heeft niet veel gedaan tot zijn demarrage aan het eind. Tjallingii zat al veel eerder in de kopgroep en was veel actiever (demarrages, mensen terugpakken, doorrijden).

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 11 apr 2011 14:54

Volgens mij heb ik een paar dingen verkeerd geformuleerd, want ik lees geen rare dingen. Cancallara was niet goed genoeg (ook al had hij nog steeds kunnen winnen), Hushovd heeft te afwachtend gekoerst (wat hij vaak doet trouwens, zo is hij wereldkampioen geworden). En dat Van S. wint is ronduit geweldig. Ik ben er wel klaar mee nu.

Mooie beelden van Tjallingi aan het einde. Cyclingnews heeft zelfs een artikel over hem geplaatst.

Gebruikersavatar
bontempi056
Forum-lid
Berichten: 131
Lid geworden op: 08 okt 2010 17:16

Gebruikersavatar bontempi056 11 apr 2011 14:57

Kom op zeg het is toch schitterend dat Summie gewonnen heeft,en welverdiend.
Wie nimmer dwaalt wordt nooit verstandig!!!

stefan
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 nov 2004 15:37

stefan 11 apr 2011 14:58

Wat ik bedoel te zeggen is dat je echt geen pannenkoek bent als je na 260km over de keien hebt gereden de eerste bent. Al heb je in het wiel gehangen. Dat vergeten veel mensen die nooit een koers gereden hebben. En zeker bij zo'n wedstrijd. Wieltjes hangen is vrij relatief hier.

Maar Maarten heeft meer gedaan daar heb je zeker gelijk in.

dj
Forum-lid
Berichten: 174
Lid geworden op: 14 jan 2008 23:33

dj 11 apr 2011 15:07

Van Summeren heeft het zeker verdiend (dat heb ik een paar pagina's geleden vergeten te zeggen). Met twee eerdere top tien plekken in PR is het ook niet een eendagsvlieg in deze koers. En zeker geen pannekoek!
(voor de taalpolitie - dit is een tussen-n die ik weiger te schrijven - de koek komt niet uit twee pannen)

Wat mij wel opviel is dat Smeets en Ducrot er af en toe niet zo fris bij zaten - bijv dat Boom weg was uit de tweede groep zagen ze pas toen we hem alweer hadden zien inlopen door het peloton. Zij kijken toch naar dezelfde beelden?

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 11 apr 2011 15:12

Stefan schreef:Wat ik bedoel te zeggen is dat je echt geen pannenkoek bent als je na 260km over de keien hebt gereden de eerste bent.

+1 Ik reageerde dan ook alleen op de uitspraak dat hij de sterkste zou zijn van de kopgroep. Aan het eind was hij dat zeker wel... ;)

Plaats reactie