Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Beginnen met tijdrijden

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 17 aug 2010 13:05

Ik geloof je meteen Corniel, maar zoals je op het onderstaande stukje van de aankondiging kunt lezen, staat er nergens dat je als "licentieloze" kunt starten. Hoe zit dat dan?

Het wedstrijdschema:
17.00 uur Permanence open
17.30 uur Inschrijving Districtstijdrit
18.30 uur Start Districtstijdrit (aan de Kerkweg te Noordeloos)
- nieuwelingen-meisjes/nieuwelingen/catg.7 jeugd 11 km; 1 ronde
- junior-vrouwen/junioren 21 km; 2 ronden
- Mannen 19+ (licentiehouders) 21 km; 2 ronden
- Vrouwen 19+ (licentiehouders) 21 km; 2 ronden
We nodigen 2 extra groepen deelnemers uit:
- De jeugdleden van RC Jan van Arckel:
17.00 uur Inschrijving jeugd
18.00 uur Start tijdrit jeugd (Reigersdreef; bij waterzuivering) 5 km; 1 halve ronde
(wordt geregeld met eigen jury)
- Niet-licentiehouders (ploegentijdrit):
Formeer zelf een ploeg van vier deelnemers en doe mee! Een
prachtige kans voor snelle mannen en vrouwen die doordeweeks in
groepjes de wegen onveilig maken om er met elkaar es een flinke snok aan te
geven. ‘t Is maar iets meer dan 20 kilometer…. meedoen dus!
4 starters, de aankomst van het 3e ploeglid is bepalend voor de uitslag.
18.30 uur Inschrijving ploegentijdrit niet-licentiehouders.
ca. 19.00 uur Start ploegentijdrit niet licentiehouders 21 km; 2 ronden
*kom vroegtijdig, want de start is aansluitend op individuele tijdrit
Finish alle categorieën: Tiendweg Noordeloos

Gebruikersavatar
arjan916
Forum-lid
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 mar 2005 17:41

Gebruikersavatar arjan916 17 aug 2010 18:48

Zuid Holland competitie is altijd mogelijk zonder licentie.
Ik heb nog nooit eene licentie gehad (gaat ook niet gebeuren), maar heb toch al aardig wat evenementen meegedaan, is geen punt.
Gewoon komen en trappen.
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

tati
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 10 jan 2009 19:52

tati 17 aug 2010 20:33

Hoe rijden jullie altijd warm voor een tijdritje?

Wij hebben jaarlijks altijd een tijdrit in de regio met een plaatselijke duursportvereniging.
Rondje is 21km lang. Vorig jaar was ik 6e met een gemiddelde van 34,5. Dit was wel gewoon op mijn mountainbike met noppenbandjes dus dat moet dit jaar sneller kunnen op de racefiets.

Bij het warmrijden/verkennen tijdens mtb wedstrijden dan zorg ik er altijd voor dat ik even in het rood gereden heb zodat ik goed warm ben. Werkt dat bij tijdrijden ook zo?
A bad day on the bike is better than a good day at work.

Gebruikersavatar
arjan916
Forum-lid
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 mar 2005 17:41

Gebruikersavatar arjan916 19 aug 2010 01:24

Vanavond werd er aansluitend op de Zuid Holland Tijdrit competitie door de 'gastclub' Jan van Arckel - Noordeloos een ploegentijdrit georganiseerd.
In totaal stonden er 20 ploegen à 4 man/vrouw sterk aan de start.
Samen met 3 forumleden van de 'buren' afgesproken om gezamelijk te gaan rijden ipv de individuele tijdrit te doen.
Om acht over acht was onze start gepland, en met startnummer acht opgespeld, mochten we vertrekken.
Na de finish waren we alle vier stuk maar een voldaan gevoel en vonden het een plezierige openbaring, want voor ons allen was het de eerste keer dat we ooit een ploegentijdrit hebben gereden. Sterker nog, we hebben nog nooit met z'n vieren tegelijk gereden, wel eenieder met elkaar tijdens evenementen, maar nog nooit een training gedaan in deze samenstelling.
Uiteindelijk bleek tijdens de prijsuitreiking wat onze inspanningen waard zijn geweest: met 31sec voorsprong op de nummer twee zijn we als winnaar uitgeroepen met een gemiddelde snelheid van ca. 47,5 km/u over 21km.
Met een tevreden gevoel ga ik m'n bed opzoeken in de wetenschap dat de bos 'overwinningsbloemen' in m'n huiskamer staat.
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 19 aug 2010 02:43

Knap gedaan zeg! Wel mooi om te zien dat je zo hard kunt als je met z'n vieren samenwerkt. Gefeliciteerd!

tati
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 10 jan 2009 19:52

tati 28 aug 2010 20:10

Begin dat tijdrijden toch wel leuk te vinden. Hier in de buurt houden ze altijd een tijdrit (wel gewoon op de openbare weg dus dat is af en toe goed opletten).
Vorig jaar meegedaan met de mtb omdat ik wilde wachten met bestellen van een nieuwe racefiets tot de nieuwe modellen uit kwamen.
Maar dit jaar gewoon op de supersix meegedaan. Niets specifieks aan de fiets aangepast (dus ook geen opzetstuur). En ik had toch nog gewonnen met 1 1/2 minuut voorsprong op de 2e. Gemiddeld 38,5 over 24km.
Vond ik best geinig, zeker omdat ik nr2 het parcours 2 dagen eerder nog heb zien verkennen toen ik met een maatje van mij stond te buurten na een rondje fietsen.

Is er vaker zoiets te doen in ZO brabant?
A bad day on the bike is better than a good day at work.

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 29 aug 2010 01:24

Ik kom ook uit ZO-Brabant, maar ik ben benieuwd welke tijdrit je hebt meegedaan. Er is hier namelijk erg weinig te doen op TT-gebied. De enige twee in mijn buurt worden in Arcen verreden. Trouwens erg knap hoor op een gewone fiets ruim 38.

tati
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 10 jan 2009 19:52

tati 29 aug 2010 03:56

Is een tijdritje georganiseerd door duvaria (duursportvereniging in st. anthonis).
http://duvaria.weebly.com/uitslagen-2010.html Ze noemen het clubkampioenschappen maar wij doen ook altijd mee met ons toerclubje uit landhorst omdat ze anders weinig deelnemers hebben.
Is ook gewoon over de openbare weg zonder dat ze iets afgezet hebben, dus dat is iig op 1 á 2 plekken even goed opletten en de snelheid eruit halen. Het is mij iig het niet waard om daar aangereden te worden zodat ik weer opnieuw met opbouwen kan beginnen. Maar het meeste is fietspad en landweg waar niet veel verkeer op komt maar wel mooi asfalt/beton heeft.

Wanneer zijn die TT in arcen en is dat ook wat laagdrempelig om het te leren?
A bad day on the bike is better than a good day at work.

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 29 aug 2010 11:49

Ieder jaar in mei en in juni. In september organiseert TWCNoordLimburg ook een koppeltijdrit. Op hun website staat wel wat informatie. Het is een laagdrempelig evenement, waar je met 38km/h zeker geen slecht figuur slaat. De winnaar rijdt meestal zo rond de 45km/h over een afstand van 15 km. Er zijn er echter ook genoeg die de 40 niet halen.

http://www.twcnoordlimburg.nl/

tati
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 10 jan 2009 19:52

tati 29 aug 2010 22:22

Robbebopper schreef:Ieder jaar in mei en in juni. In september organiseert TWCNoordLimburg ook een koppeltijdrit. Op hun website staat wel wat informatie. Het is een laagdrempelig evenement, waar je met 38km/h zeker geen slecht figuur slaat. De winnaar rijdt meestal zo rond de 45km/h over een afstand van 15 km. Er zijn er echter ook genoeg die de 40 niet halen.

http://www.twcnoordlimburg.nl/



thnx, zal het alvast met potlood in de agenda zetten dat er rond die datum daar iets te doen is. Natuurlijk even afwachten hoe de wedstrijdkalender er volgend jaar uit komt te zien.
A bad day on the bike is better than a good day at work.

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 03 sep 2010 13:30

Welke tijdrit was er gisteren op donderdag 2 sept 2010 bij mij in de achtertuin langs de N207 (Alphen/Woubrugge)? Ik crosste er nog vrolijk doorheen tijdens mijn woon-werkritje naar Alphen. Dus in die zin heb ik weer een soort come-back gemaakt in het tijdrijden ;)
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 03 sep 2010 14:32

@mrcoffee: Dat was de Zuid-Holland Tijdritcompetitie. Afleving Woubrugge, georganiseerd door Swift (met dank aan Bruco!)

Plaats reactie