Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Go !!Johnny Hoogerland

eelcoz

eelcoz 08 jul 2011 16:32

havana schreef:Zonder afbreuk te willen doen aan JH vind ik de hele heisa rondom de bolletjestrui nogal overdreven. Ik bedoel, hij draagt waarschijnlijk 2 dagen die trui. Een trui die al jaren een groot deel van zijn oorspronkelijke charme verloren heeft. In NL zijn we kennelijk snel tevreden, want we doen net alsof VC/JH een wereldprestatie heeft neergezet.

Een ploeg als VC zou wat mij betreft gewoon een rit moeten winnen, pas dan kan de vlag uit.

Just my 2 cents, uiteraard ;)
Ach, voor een eerste Tour-deelname is het best aardig toch? Ben het wel met je eens dat een rit winnen het doel moet zijn, maar dat is op zich een leuk eerste begin.

Door de nieuwe puntentelling zal de bollentrui uiteindelijk wel bij een renner uit de top 10 van het klassement terechtkomen, wat mijns inziens terecht is. Ik weet bijvoorbeeld nu al niet meer wie 'm vorig jaar heeft gewonnen, dus dat zegt genoeg over de oude puntentelling.

Gebruikersavatar
ronin
Forum-lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 20 jul 2009 19:15
Locatie: Alphen aan den Rijn

Gebruikersavatar ronin 08 jul 2011 17:21

Ik heb gisteren genoten van de samenwerking van Lieuwe en Johnny...prachtig en op de trui mag de ploeg best trots zijn (de 198 sterkste wielrenners vd wereld). De competitie is enorm, er is nog geen echte favoriet en het kan nog alle kanten op gaan....en uiteraard hoop ik op een Nederlandse overwinning.

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 09 jul 2011 12:12

ronin schreef:Ik heb gisteren genoten van de samenwerking van Lieuwe en Johnny...prachtig en op de trui mag de ploeg best trots zijn (de 198 sterkste wielrenners vd wereld). De competitie is enorm, er is nog geen echte favoriet en het kan nog alle kanten op gaan....en uiteraard hoop ik op een Nederlandse overwinning.
+1; ik heb me ook rotgelachen, en mooie illustratie van het ploegenspel. Een minuut eerder krijgen Dijkstra/Ducrot de ploegleiding van VS aan de telefoon en zegt Cornelisse doodleuk dat het peloton ze misschien wel inhaalt, en zo de bolletjes trui wordt veiliggesteld. Ze hebben de telefoon nog maar net neergelegd of Westra geeft er toch een snok aan! Kostelijk!! En dan dat commentaar van Hoogerland na de rit: hij mag alles aan me vragen, en ik zal het voor hem doen. Topamusement! :lol:

P.S.: van mij mogen ze ook een etappe winnen; Feillu misschien :?:
Afbeelding

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 09 jul 2011 13:04

simen schreef:
rinke schreef:2005 volgens mij met Kroon? Voor de rest hulde voor Johnny!!! Jammer dat ik de rit niet heb kunnen bekijken... :(
Ik bekeek het even door mijn Zeeuwse bril.(Juist,die met die golfjes onderin de glazen)
En Karsten is,ondanks dat hij hier van harte welkom is,toch geen Zeeuw.
Dus blijft Jan Raas staan.
1982 lees ik op wikipedia

(In 1982 reed Jan Raas, niet bepaald een klimmer, zo één dag in de bolletjestrui: hij had de trui veroverd door in de proloog de snelste tijd neer te zetten over een beklimming die in het parkoers was opgenomen).
In 1986 reed de Zeeuw Maarten Ducrot drie dagen in de bolletjestrui. Waarvan akte (Smeets zette dit gisteren recht in de Avondetappe)
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

eelcoz

eelcoz 09 jul 2011 13:41

Volgens Hoogerland bij Sporza gisteren telt Ducrot niet echt mee als 'import-Zeeuw', voor hem was het Jan Raas.

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 09 jul 2011 20:40

Haha, wat een actie vandaag van sjonnie. Dom, maar leuk. Hopelijk heeft hij nog wat over voor morgen.

Gebruikersavatar
alpdhuez53:15
Forum-lid
Berichten: 2435
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
Locatie: Deventer
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 10 jul 2011 17:18

Wat een held die Hoogerland, zo hard van de weg gereden worden en toch gebutst en gedeukt weer op de fiets stappen. Grote schande natuurlijk voor de Tour organisatie/bestuurder auto Tour organisatie.

walters
Forum-lid
Berichten: 969
Lid geworden op: 01 jan 2009 17:51

walters 10 jul 2011 17:51

Mr_T schreef:Haha, wat een actie vandaag van sjonnie. Dom, maar leuk. Hopelijk heeft hij nog wat over voor morgen.
Morgen een rustdag! Hopen dat hij zo binnenkomt, wat een bikkel!

em
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 12 aug 2008 14:22
Locatie: Den Haag

em 10 jul 2011 17:59

Hij gaat het halen, maar stiekem hoop ik dat hij net buiten de tijd binnenkomt. De Tour-organisatie kán hem immers niet uit koers halen na wat er vandaag gebeurd is en ze zouden daarmee hun fout nog eens extra toegeven. Schande wat er gebeurd is, maar een held is geboren.

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 10 jul 2011 18:18

@walters Mr_T schreef het gisteren...

Ik hoop maar dat het goed komt met hem... Ik heb er echt geen woorden voor, die chauffeur, wat een I*^)(*^^%^%$$%#^%*(
:winkthumb:

janjmagic
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2008 21:22

janjmagic 10 jul 2011 18:21

Diep respect voor Johny! Wat een geweldenaar om onder deze omstandigheden de moraal te hervinden en op tijd binnen te komen!
Organisatie ......ik heb er geen woorden voor!
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

Gebruikersavatar
immo
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 apr 2011 21:37

Gebruikersavatar immo 10 jul 2011 18:23

Ik vraag me wel af wat de reden is dat hij op de kopgroep in reed, zou hij omgekocht zijn ofzo?

Plaats reactie