Alles over vakanties op én met de fiets

11 steden fiets tocht

andreasg
Forum-lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 feb 2009 11:15

andreasg 02 jun 2009 10:31

Er zijn onderweg ook 2x fotos genomen 1x ergens in de bossen en 1x ergens lang de dijk weet iemand waar deze zijn terug te vinden op internet? Die in de bossen was volgens mij van sportplaat maar die andere...??
.......__o
.......\\<,
....( )/ ( )..

rvane
Forum-lid
Berichten: 218
Lid geworden op: 26 jun 2006 15:56

rvane 02 jun 2009 10:37

Ik denk dat je deze site bedoelt.
Bianchi 1885, Centaur compact, Campagnolo Scirocco

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 02 jun 2009 11:10

Ik hoor net dat de fietsers die gevallen is toch niet is overleden:

SCHETTENS -
Een 73-jarige deelnemer aan de Friese Elfsteden Rijwieltocht is maandagochtend bij een valpartij zwaar gewond geraakt. In Schettens, het eerste dorp na startplaats Bolsward, verloor de fietser uit Harlingen de controle over zijn rijwiel en smakte tegen de grond. In kritieke toestand is hij naar het ziekenhuis van Sneek overgebracht.

Het incident wierp een schaduw over het evenement, waaraan 13.500 fietsers meededen en dat nog eens duizenden belangstellenden naar de fietsroute trok. Naast het ongeval in Schettens vonden talloze kleinere valpartijen plaats. Zo moest een fietser met een hersenschudding naar het hospitaal, na een buiteling in Menaldum.



De weersomstandigheden leken dan wel ideaal, maar veel rijders lieten zich door de hoge temperaturen en harde windvlagen in de luren leggen. Volgens nieuwbakken voorzitter Stephan Rekker van de organisatie verkeken veel deelnemers zich vooral op de laatste veertig kilometer, waar ze het grotendeels tegen de wind in moesten rijden.

Rond acht uur waren zo'n negenduizend fietsers binnen. Vorig jaar waren het er tegen die tijd enkele honderden meer.

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 02 jun 2009 11:25

Foto's komen hier volgens mij: sportplaat.nl

andreasg
Forum-lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 feb 2009 11:15

andreasg 02 jun 2009 11:48

Bedankt voor de reacties van waar de fotos komen ik zal de websites in de gaten houden.

Het was voor mij de eerste 11 stedentocht. Vooral het laatste stuk tegenwind was zwaar temeer omdat ik kramp in mijn nek spieren kreeg. Gelukkig was een van mijn mederijders fysiotherapeut dus die kon nog even eerste hulp verlenen. Uiteindelijk waren we rond 18.30u binnen. Erg leuke sfeer onderweg en gelukkig zat het weer ook mee grootste gedeelte heeft de wind toch erg gunstig gestaan.
.......__o
.......\\<,
....( )/ ( )..

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 02 jun 2009 12:11

Als je zin hebt om te zoeken, staan er hier zo'n 800 foto's

http://www.binne.nl/temp/thumbnails.php?album=10
"Try not. Do or do not......there is no try"

andreasg
Forum-lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 feb 2009 11:15

andreasg 02 jun 2009 12:31

Ja dat word wel even zoeken denk ik :)
.......__o
.......\\<,
....( )/ ( )..

mister_arby
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24

mister_arby 02 jun 2009 12:31

Gister top dag gehad! mooi weer en het fietsen op de 'gewone' fiets is zeer goed bevallen. Begin rustig met een groepje gestart tot de helft toen ben ik met teamgenoot door lekker gefietst.
Heb heel wat reacties onderweg gekregen.. er keken heel wat mensen raar op dat wij met de oude stalen fiets, zonder versnellingen van meer dan 30kg met hertog jan kratje voorop de fiets waaruit een gezellig muziekje kwam, de mannen op de (carbon) racefietsjes met gemak voorbij fietsten.. hebben de laatste 80km 30 gem. gereden. Alleen op kop fietsen tegen de wind in viel niet mee omdat je nogal veel frontale weerstand heb, maar in mooie (mongolen) waaier ging het hartstikke best!
Onderweg kwamen we nog groep mtb'ers tegen welke het ook zeer verdacht vonden dat wij zo snel mee konden komen.. maar toen een opviel dat onze beentjes wel zeer glad geschoren en gebruind waren zagen ze wel dat we niet voor het eerst op de fiets zaten.

Conclusie:
Op de gewone fiets is zeer goed bevallen, omdat ik me nu minder heb geërgerd aan de gemiddelde fietskwaliteit van de deelnemers. Maar denk ik ook dat de mensen zich minder hebben geërgerd aan ons, omdat we nu niet continue zaten te schreeuwen dat we er langs moesten.. (had nu namelijk mooie toeter op de fiets :D)
Vandaag wel beetje last van mijn achterste, zal wel met het brooks zadel op mijn fiets hebben te maken. Daarnaast kreeg ik bij het te langzaam fiets wat last van de knieën.

Volgend jaar? zien we dan wel weer!


ps. ben benieuwd of mensen mij onderweg zijn tegen gekomen..


bianchisl3
Forum-lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48

bianchisl3 02 jun 2009 17:46

Ook ik ben weer in Rotterdam aangekomen, vanochtend pas vanuit Friesland vertrokken. Gezellige tocht gereden met Andromeda (Serge), GastheerG (Gerard) en Frans. Na 180km was het beste er wel bij me af, gelukkig zette boven genoemde heren mij de laatste 20km lekker uit de wind, waarvoor dank! Het biertje smaakte dan ook heerlijk, maar dat was al duidelijk op de foto's van Gerard natuurlijk.

bianchisl3
Forum-lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48

bianchisl3 02 jun 2009 19:27

Op zondagavond, ik was al in Friesland, kreeg ik bezoek van Tjitse (hier beter bekend als Kool486). Hij had voor de Rotterdamse equipe een fles Beerenburg meegenomen die we -alleen na goed resultaat- mochten nuttigen.
Meer motivatie hadden we niet nodig natuurlijk! De fles wordt binnenkort vakkundig geledigd. Tijdens deze sessie zullen we direct ons hoofd buigen over de route van een nieuwe Rotterdamse forumrit. We zullen hier tzt een nieuw topic over openen. De route zal niet gelijk zijn aan de route van vorig jaar, dit om ons zelf even wat druk op te leggen. Tjitse bedankt!!
Afbeelding

EDIT: hier nog een mooie sfeer impressie, de fytsalvestêdetochtspesjal van omroep Friesland. http://www1.omropfryslan.nl/Player.aspx ... 1JUN09.wmv

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 02 jun 2009 20:33


Gebruikersavatar
richard-w
Forum-lid
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 aug 2007 21:29

Gebruikersavatar richard-w 02 jun 2009 21:00

[quote="pinarello"]Hier komen ook nog foto's:

http://lcfotowinkel.elfstedenfietstocht.sjootz.nl/[/quote]

Volgens mij zitten daar 13.500 fietsers op te kijken. Kan er bijna niet eens op komen

Plaats reactie