Alles over vakanties op én met de fiets

Toerversie Parijs-Roubaix 6 juni 2010

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 28 nov 2009 14:16

[quote="Felipe07"]

Ik ben nogal een leek op het vlak van technische kennis ... Ik dacht dat de 23c of 25c het aantal mm breedte van de band betekent ? Ik dacht eerst voor de 23c te gaan, maar blijkbaar bestaat de 25c versie ook en dus zou ik voor de 25mm band opteren.

[/quote]

Je kunt ervan uitgaan dat hoe breder de band is, hoe meer demping je krijgt. Wel neemt ook de rolweerstand toe. Dat beïnvloedt de snelheid.

De vraag is wat je belangrijker vindt.

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 28 nov 2009 14:19

Ik heb de vorige editie ook met deze banden gereden, voldoen prima!
Overigens "normale" buty binnenbanden gebruikt.

De aankomende editie worden het de Michelin Dynamic 28 mm.
"Try not. Do or do not......there is no try"

felipe07
Forum-lid

felipe07 28 nov 2009 14:29

[quote="andromeda"]Ik heb de vorige editie ook met deze banden gereden, voldoen prima!

De Continental 23mm of 25mm ?

binkie4
Forum-lid

binkie4 28 nov 2009 16:50

En GastheerG ... hoeveel lucht pomp jij in je bredere banden? 6 bar of nog minder?

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 28 nov 2009 18:38

[quote="GastheerG"][quote="Walter G"]Wel neemt ook de rolweerstand toe. Dat beïnvloedt de snelheid.
[/quote]

Dat is dus niet waar.

Een bredere band heeft bij gelijke bandenspanning een lagere rolweerstand. Les 6c in Natuurkunde.

Maar ieder die denkt dat 23 een goede keus is..............voel je vrij.

Ieder die ik op de kasseien voorbijvlieg heeft:
1) Of te smalle banden
2) Of een volledig verkeerde techniek

[/quote]

De vraag voor de vergelijking is dus: welke bandenspanning houd je aan? Vorig jaar reed ik op 23 mm met ongeveer 6,5 bar. Als ik op 25 mm zou rijden, kan ik dus volstaan met bijvoorbeeld 6 bar voor dezelfde rolweerstand?

Trouwens, vorig jaar haalde ik jou in. Ik kon niet zeggen dat je vloog. Deed ik ook niet trouwens. ;)

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 28 nov 2009 20:04

[quote="Felipe07"][quote="andromeda"]Ik heb de vorige editie ook met deze banden gereden, voldoen prima!

De Continental 23mm of 25mm ?

[/quote]

25mm
"Try not. Do or do not......there is no try"

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 28 nov 2009 23:42

[quote="GastheerG"]
Neemt niet weg dat we nu een battle hebben. Samen weg bij de start en wie later op de wielerbaan is geeft z'n fiets aan de ander! Maar dan wel Wallers fietsen en niet zo'n flauwe stunt als de vorige keer!

Overigens wie Wallers niet gefietst heeft heeft PR niet gereden. Als je dat wel doet praten we verder!

Ok?
[/quote]

Deze discussie gaat een verkeerde kant op.

De asfaltstrook in het bos is inmiddels geen optie meer, 23 mm sucks, etc, etc.

Je moet begrijpen dat ik jou en je fietservaringen erg respecteer. Zie mijn reactie maar als een grap. Ik ga dus ook geen battle beginnen, ik ga mijn eigen tocht rijden, zoals jij dat ook doet.

Ik hoop dat er snel nieuws is uit Frankrijk, dan kunnen we concrete plannen gaan maken!

hansmulder
Forum-lid

hansmulder 29 nov 2009 20:34

ik heb gisteren een setje conti 4 season 28 mm op mijn zullo met zoran wielen 36 spaaks gemonteerd . en nee ik ga met niemand een wedstrijdje doen om mijn fiets .(wel jammer voor jullie)
ik heb vorige week in apeldoorn op de baan gereden erg leuk en leek mij een goede voorbereiding voor p.r

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 30 nov 2009 11:25

Ligt de baan in Apeldoorn er dan zo slecht bij? ;)

Ergens in de komende 2 weken zal de inschrijving wel open gaan. De eerste stap richting een dagje afzien in de noord franse loopgraven. Twee weken voor Parijs-Roubaix rij ik de dubbel Parijs-Tours/Parijs-Brussel. Dus een goede vorm zou het probleem niet mogen zijn.

Inmiddels rij ik ook een stuk beter over de kasseien dan vóór Parijs-Roubaix. De ervaring opgedaan tijdens die rit is sowieso materiaal om het dit jaar beter te doen. Alleen die eventuele regen is nog iets waar ik tegen op blijf zien. Maar dat gaan we ook van te voren nog even oplossen door een keer in een natte week de fiets in de auto te gooien om een serie stroken te doen. Het is immers toch een kwestie van techniek en vertrouwen en dat moet je gewoon kunnen leren.

Wel jammer dat deze rit gelijk valt met Milaan-San Remo. Maar die is dan voor volgend jaar!

Plaats reactie