smeermiddel squirt dry lube
Na veel positieve berichten gelezen te hebben over Squirt ook maar een flesje gekocht. Ketting netjes ontvet en Squirt aangebracht 2x.
Vandaag ketting en tandwielen eens grondig bekeken, wat een bende!!!!
Allemaal korrels en zwarte bende tussen en op de tandwielen en ketting.
2 theedoeken nodig gehad om alles weer netjes te maken.
Ik geef het nog 1 week........ Maar weet het antwoord eigenlijk al.
Vandaag ketting en tandwielen eens grondig bekeken, wat een bende!!!!
Allemaal korrels en zwarte bende tussen en op de tandwielen en ketting.
2 theedoeken nodig gehad om alles weer netjes te maken.
Ik geef het nog 1 week........ Maar weet het antwoord eigenlijk al.
vindt het een top produkt zoek alleen nog een leverancier in Haarlem die t verkoopt tot nu toe geen gevonden dus wie weet ......
zal dan kijk of ik een grote fles kan kopen zeer tevreden gebruik t zowel op mn race als op de atb van mn zoon
zal dan kijk of ik een grote fles kan kopen zeer tevreden gebruik t zowel op mn race als op de atb van mn zoon
Sensa GF 2022
Eddy Merckx EMX525 Ultegra...2016 ( verkocht )
Koga BeachRacer 2016 ( verkocht )
Eddy Merckx EMX525 Ultegra...2016 ( verkocht )
Koga BeachRacer 2016 ( verkocht )
Ik heb dat ook al opgemerkt dat er kleine zwarte korreltjes tevoorschijn komen op de ketting en de achtervork. Het meeste valt er dan ook gewoon af tijdens het fietsen. Alleen als ik binnen op de tacx rij zorgt dit een beetje voor vuiligheid op de vloer. Ik vraag me af of die korreltjes vuil zijn of gewoon 'opgebruikt' smeermiddel.
-
- Forum-lid
Lugosi schreef:Ik heb dat ook al opgemerkt dat er kleine zwarte korreltjes tevoorschijn komen op de ketting en de achtervork. Het meeste valt er dan ook gewoon af tijdens het fietsen. Alleen als ik binnen op de tacx rij zorgt dit een beetje voor vuiligheid op de vloer. Ik vraag me af of die korreltjes vuil zijn of gewoon 'opgebruikt' smeermiddel.
Het is zowel vuil als hard geworden smeermiddel. Je kunt deze harde massa er gewoon met een doek of borsteltje afhalen. En, vooral blijven smeren, dan is er niets aan de hand.
Ik heb vandaag de cassette maar eens schoongemaakt. Opvallend hoeveel vuil er 'aangekoekt' was. Echt dikke prut. Wellicht ben ik te enthousiast geweest met het aanbrengen van het goedje in de afgelopen periode ... Ga vanaf nu maar wat zuiniger smeren.
... más allá ...
-
- Forum-lid
Dit is echt goed spul voor op de MTB/ Crossfiets!
Ff resumerend: (klopt dit???)
- Eerste keer squirt erop doen.
- Ff laten drogen
- Daarna weer smeren
- Gaan met die banaan.
Moet ik niet met een droge doek erlangs om het overtollige smeermiddel weg te halen? Zo doe ik het namelijk met andere olie.
- Eerste keer squirt erop doen.
- Ff laten drogen
- Daarna weer smeren
- Gaan met die banaan.
Moet ik niet met een droge doek erlangs om het overtollige smeermiddel weg te halen? Zo doe ik het namelijk met andere olie.
Walter G schreef:Lugosi schreef:Ik heb dat ook al opgemerkt dat er kleine zwarte korreltjes tevoorschijn komen op de ketting en de achtervork. Het meeste valt er dan ook gewoon af tijdens het fietsen. Alleen als ik binnen op de tacx rij zorgt dit een beetje voor vuiligheid op de vloer. Ik vraag me af of die korreltjes vuil zijn of gewoon 'opgebruikt' smeermiddel.
Het is zowel vuil als hard geworden smeermiddel. Je kunt deze harde massa er gewoon met een doek of borsteltje afhalen. En, vooral blijven smeren, dan is er niets aan de hand.
En, vooral blijven smeren, dan is er niets aan de hand
Tja, daarop is de hele scam gebaseerd, je moet het blijven gebruiken anders helpt het niet...Tenminste dat is de boodschap.
Bottomline?
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
- robbebopper
- Forum-lid HC
Inderdaad, na iedere rit even de ketting schoonmaken (komt overigens minder troep vanaf dan na gebruik van olie/smeer), en nieuwe erop. Zo duur is dat niet. Ik heb een anderhalf jaar gedaan met een flesje van 10 euro. Het bevalt gewoon erg goed. Inmiddels aan mijn tweede flesje begonnen.