Ik heb dit forum met veel interesse gelezen, ik ben een "her intredende" fietser ik heb jaren niet gefietst en wil mijn oude hobby weer gaan oppakken, moeder de vrouw staat aan mijn kant dus het zoeken naar een leuke fiets kan gaan beginnen.
Ik heb zo'n beetje het hele internet afgestruind en heb een mooie Cube Agree GTC Pro gezien, waar ik wel mee kan leven
Nu het volgende en mijn reden waarom ik mij meng in dit gesprek, ik wil enerzijds advies, logisch gezien mijn jarenlange absentie, maar ik wil ook een goede prijs, ik ben immers niet helemaal gek.
Deze fiets precies zelfde type en modeljaar, staat bij vos 20% goedkoper, scheelt al gauw € 320 euro, vind ik veel geld.
Maar ik wil ook service, een dorp verder is een fm die Cube dealer is, hem heb ik gevraagd een prijsopgaaf te doen aangezien Vos deze voor een bepaalde prijs aanbiedt.
Hiermee wil ik proberen een voor mij zo goed mogelijke prijs te bieden, waarbij ik best bereid ben meer te betalen dan bij Vos, maar ik wil, hollands als ik ben, wel proberen wat voordeel voor mezelf eruit te halen.
Nu de reactie van de fm: "voor de adviesprijs krijg je al een hele mooie fiets", en bij ons krijg je een nog iets service concept of zo, concreet houdt dit in dat ik een berichtje krijg als de fiets onderhoud nodig heeft, wat ik zelf ook nog wel kan bijhouden.
De fm weet wat ik bij Vos kan betalen, en doet dat af als overjarig model, terwijl het gewoon om het 2009 model gaat. Daarnaast wil hij totaal niet meedenken terwijl ik duidelijk aangegeven heb dat ik best bereid ben iets meer te betalen.
wat ik met mijn veel te lange verhaal, sorry daarvoor, wil zeggen is dat er fietsenmakers zijn die waarschijnlijk zijn blijven hangen in de tijd dat ik nog actief fietste terwijl dat niet meer kan. Zoals reeds terecht is aangegeven ben ik ook debet aan het probleem, ik wil immers korting, maar die kans wordt mij nou eenmaal geboden!
En je bent nou eenmaal gek als je voor hetzelfde € 320,00 meer gaat betalen alleen voor een herinnering dat ik de fiets moet brengen voor een beurt.
Wellicht wel eerlijk om te zeggen dat mijn zwager gediplomeerd fietsenmaker is dus dat ik het onderhoud in feite niet nodig heb. Maar toch als ik een goed prijs geboden had gekregen, dan had de fm een trouwe klant erbij, nu niet.