Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

ULTREMO R

fw
Forum-lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 29 jun 2008 22:22

fw 11 mei 2009 16:07

En moet je nagaan dat ik dus vlak ervoor nog met 65km/u een afdaling had ingezet. Nu is een klapband voor nog erger maar ik wil ook niet weten wat er was gebeurd als hij zoals bij mij achter was geknapt.

Afgezien daarvan vind ik het wel jammer want ze reden wel fijn vond ik en zien er ook goed uit maar Schwalbe zou hier toch echt iets mee moeten doen intussen. het wachten is op de eerste post van iemand die de foto's van zijn verwondingen laat zien...

fabian
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 okt 2005 22:08

fabian 11 mei 2009 16:22

Op de wang staat 6 tot 10 bar. Erg ruime marge als je het mij vraagt. Ik gebruik de Ultremo R's alleen voor tijdritten, op 7 bar.

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 11 mei 2009 16:34

Zo, ziet er niet fraai uit zeg.

Maar hoe zit dit nu precies:
fw schreef: Ik heb tot nu toe (ong 500 km) alleen bij mijn achterband wat gaten in het rubber van steentjes die ik eruit heb gehaald. één gaatje is zo groot dat de band eromheen iets vervormt maar ik heb ze dan ook op 9 bar dus.
Ben wel benieuwd hoe lang dit goed gaat maar al die verhalen stemmen idd niet goed....

nou iets meer dan een week verder en gisteren de uitdaging van het oosten gereden. Mooie tocht maar na 80km voelde ik een bobbel in mijn achterwiel. Na 100km was er een stop en tot mijn verschrikking zag ik het volgende;
Als ik het goed begrijp was de band al vervormt maar ben je er toch mee gaan rijden met als uiteindelijk gevolg de situatie van de foto? Dat lijkt me persoonlijk toch niet zo handig.

Neemt niet weg dat de reputatie van deze band zo onderhand wel erg slecht is. Mij zul je er niet mee zien rijden.

fw
Forum-lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 29 jun 2008 22:22

fw 11 mei 2009 17:53

chrissiewizzie schreef:@FW: 9 bar is ook el erg veel. Schwalbe adviseert op hun site 6,0 tot 8,0 bar. Volgens mij staat dat ook op de wangen van de band. Ik vraag me of of je met 9 bar aanspraak kunt maken op de garantie. Ik ben zelf 80 kilo (vorig jaar nog 87) en rijd altijd met 7 bar (op GP4000S-en overigens, waar ook 6 tot 8 bar wordt aanbevolen). Dat is al hard genoeg, maar daar is ooit al eens een ander topic aan gewijd.

Tja ik hou ervan als de banden erg hard zijn en volgens schwalbe zelf mogen ze tot 10 bar dus dat zou geen argument mogen zijn toch?
Bottecchia schreef:Zo, ziet er niet fraai uit zeg.

Maar hoe zit dit nu precies:

Als ik het goed begrijp was de band al vervormt maar ben je er toch mee gaan rijden met als uiteindelijk gevolg de situatie van de foto? Dat lijkt me persoonlijk toch niet zo handig.

Neemt niet weg dat de reputatie van deze band zo onderhand wel erg slecht is. Mij zul je er niet mee zien rijden.

Er zat een klein gaatje in de band (het rubber, kon geen canvas oid zien) door een steentje die ik eruit had gehaald. Bij dat gaatje stond het rubber dus iets naar buiten maar het zag er niet uit alsof dat zou uitgroeien tot wat op de foto is te zien :) Kan het een beetje moeilijk uitleggen maar neem van mij aan dat ik echt niet was gaan rijden indien ik ook maar enigszins het idee zou hebben dat dit in < 150 km zou kunnen uitgroeien tot de huidige slijtage.

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 11 mei 2009 18:03

chrissiewizzie schreef:(op GP4000S-en overigens, waar ook 6 tot 8 bar wordt aanbevolen).
Conti GP4000S mag tot 8.5 bar (staat op de flanken).
Ultremo R mag volgens de site t/m 10 bar, dus dan zit je er met 9 bar nog ruim onder..

markbisselink
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 01 nov 2006 11:46

markbisselink 11 mei 2009 18:04

Eerst rontgenfoto van iemand die op Ultremo R's reed.;)

Afbeelding

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 11 mei 2009 20:15

Je ziet hier wel vele slechte gevallen voorbij komen, afgelopen zaterdag er met de Magnifique eens opgelet, er zijn toch hele volksstammen die met deze bandjes rond rijden!

We hebben hier nu 10 pagina's met slechte ervaringen maar hoeveel procent zal dit nu zijn?

Zijn er ook gebruikers met positieve ervaringen, dat moet toch haast wel?
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

marssie
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 15 feb 2009 11:46

marssie 11 mei 2009 20:21

Ondanks al het bovenstaande , ben ik iemand die alleen maar positief is over de Ultermo's in het algemeen. Vanaf de eerste introductie rijdt ik ermee en ben nog geen 1 keer lek gereden. Rijd nu sinds een paar weken met de Ultremo R en ook dit is weer een fantastische band. Dat mag ook wel eens gezegd worden.
http://www.tour-transalp.de/" onclick="window.open(this.href);return false;

idske
Forum-lid
Berichten: 242
Lid geworden op: 13 apr 2008 16:17

idske 11 mei 2009 21:59

De problemen zullen uiteraard niet meteen bij km 1 te beginnen he! Daarnaast zit er een enorm verschil in de 1e ultremo en de opvolger R.

Ik heb nog geen enkele band voorbij zien komen die zulke enorme scheuren vertoond als de ultremo R. Het is al; vaker gezegt. Je kunt nou eenmaal niet ongestrafd 30gram van een band afhalen...

Als je nu nog zonder problemen rondrijdt heb je of wonderwel een goede band. Ben je of erg licht en de band zacht opgepompt. Of... De problemen komen nog... En dan is het uiteraard niet te hopen dat dat met volle vaart in een afdaling is...

Begrijp best dat mensen hier hun aankoop willen verdediggen maar dit is gewoon absurd en gevaarlijk

Een gewaarschuwd mens telt voor 2.

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 11 mei 2009 22:35

idske schreef: Als je nu nog zonder problemen rondrijdt heb je of wonderwel een goede band. Ben je of erg licht en de band zacht opgepompt. Of... De problemen komen nog...


Kan je deze uitspraak ergens op baseren, lijkt me totaal ongefundeerde uitspraak!
Net wat ik eerder gezegd heb, ik zie hier alleen maar klachten maar hoeveel is dit nu percentage gewijs?

Als 5% klachten heeft is dit niet goed, zeker niet de gebreken die ik hier zie!
Maar dan zijn er nog steeds 95% tevreden gebruikers.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

marssie
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 15 feb 2009 11:46

marssie 11 mei 2009 23:40

ik ben zelf 95 kilo en pomp de banden op tot 8 bar. Zonder problemen. Mijn FM vertelde dat ze ook niet moeilijk doen als er een bandje terugkomt, die wordt vergoedt
http://www.tour-transalp.de/" onclick="window.open(this.href);return false;

michaelvg
Forum-lid
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 mei 2007 21:33

michaelvg 11 mei 2009 23:50

Pff als ik dit zo lees ben ik eerder van plan om me ultremo's R die ik al een tijd heb hangen gewoon in de prullenbak te gooien ofzo want hier word je niet echt vrolijk van.
Zonde want de oude Ultremo (van 2008) waren wel goed bevallen bij mij.
http://michaelvanginneken.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie