Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

trek 1.9 2009

fourty
Forum-lid

fourty 11 mei 2009 15:48

Ik heb ondertussen ontdekt dat wanneer de Incite digital fietscomputer in de speed (average speed) modus staat na een korte stop wel weer gewoon functioneert.
Het lijkt er dus op dat wanneer je computer in distance of time modus staat hij na een korte stop niet automatisch paird.

Ondertussen al een keer lek gereden. Een snakebite t.g.v. een steen die ik te laat opmerkten. Hen dus verder nog geen ervaring of deze Bontrager banden gevoeliger voor lek rijden zijn dan mijn vorige continental grandprix 4000 banden.

zapperdeflap
Forum-lid

zapperdeflap 11 mei 2009 22:10

Ik heb Link Team altijd in de "Cadance" mode staan om de huidige trapfrekwentie weer te geven.
De huidige snelheid "Speed" wordt standaard altijd weergegeven.
Bij een korte stop activeert hij automatisch, bij een langere stop b.v. 10 min.
Moet er in de Speed- en de "Cadance-mode met de hand geactiveerd worden,
d.m.v. de knopen links en rechts "MODE" & "SET" kort tegelijk in te drukken, tot 0.0 verschijnt.
Grt. Zapp

diego
Forum-lid

diego 11 mei 2009 23:02

Twee weken geleden bij Dahmen Cycling te Swalmen geweest om informatie in te winnen van de Trek 1.9. Tijdens dit korte bezoek heb ik een hoop informatie gekregen over de fiets. Hierna nog thuis enkele reacties gezocht op het internet. Afgelopen week toch besloten om de fiets te gaan bestellen. Bij Dahmen was een 15% korting aktie, dus 1099euro betaald voor de fiets. Omdat dit mijn eerste fiets is heb ik me gelijk laten meten voor het juiste frame. Ben daar uitgekomen op een 62cm frame (heb zelf een lengte van 193cm). Deze dus gelijk besteld en vrijdagmorgen kon ik hem al gelijk gaan ophalen. Heb er een Trek I8 computer op laten monteren die de basis gegevens weergeeft. Natuurlijk dit weekend twee korte ritten gemaakt, beide rond de 30km. Omdat ik nog nooit op een racefiets heb gezeten was het toch wel even wennen. Conditie was geen probleem na 2,5 spinning ervaring. Komend weekend weer met de fiets op pad, dan gaan we voor een grotere afstand.
Omdat er nog niet zoveel kilometers zijn gereden met de fiets kan ik hier nog weinig over zeggen. De eerste indruk is in ieder geval een ruime voldoende.

Foto volgt later.

davekuh
Forum-lid

davekuh 11 mei 2009 23:34

Waar kan ik de clearskin plakkers krijgen?.
Ik heb zelf dan een Trek 1.7 en zou t idd zonde vinden als de lak erafgaat.
Race: Trek 1.7 Shimano 105
MTB: Merida Big Nine 700 tft

zapperdeflap
Forum-lid

zapperdeflap 11 mei 2009 23:54

@ Davekuh

De meeste FM hebben ze in huis,

anders,
http://www.bike2build.nl/shop/filter/ca ... ategory/13

Afbeelding
Grt. Zapp

zapperdeflap
Forum-lid

zapperdeflap 12 mei 2009 00:15

Hey Diego,

Welkom op 't Forum,
heelfijn, want plaatjes spreken voor zich.

Geld ook voor Davekuh, die mooie "Rode" hebben we ook nog tegoed,

Correctie geen Groen maar Rood,
Grt. Zapp

diego
Forum-lid

diego 12 mei 2009 01:09

Bedankt voor het warm welkom op dit forum.
Lees net dat er leden zijn met die lakbeschadiging.
Toch maar stickers erop gaan plakken want dit zou zonde zijn.
De fiets moet terug voor een servicebeurt bij de 400/500km, dan maar gelijk erop laten plakken

diego
Forum-lid

diego 12 mei 2009 18:38

Hier een foto van mijn Trek 1.9 met framemaat 62.
In de toekomst zal het blauwe stuurlint vervangen worden door blauw. Enkele foto's hiervan op dit forum gezien en ziet er toch wel mooi uit.

zapperdeflap
Forum-lid

zapperdeflap 12 mei 2009 20:03

@ Diego

Afbeelding

Frank jij bent geen kleine jonge zeg,
ziet er goed uit, dat kleine fietsje met 't blauwe lintje da's de mijnen.

Ik zou wel na elke rit de banden, velgen en spaken na kijken.
Banden moet je zoiezo altijd doen, maar nu omdat de standaard banden niet de beste zijn.
En ivm jou lengte en misschien ook wel gewicht, ? de wielen.

Ik, zo als je weet ben maar klein (licht), heb voor de zekerheid wat stijvere en sterkere wielen er in gezet.
Heeft je FM je daar in niet geadviseerd?
Maar het is en blijft een mooie en goeie racer.

Wens je vele mooie Km'rs toe,
Grt. Zapp

diego
Forum-lid

diego 12 mei 2009 20:18

Mijn gewicht zit altijd rond de 100kg (soms net eronder, soms net erboven). Heb het er ook met de FM over gehad maar die zag echter hier geen echte problemen in. Aangezien dit een speciaalzaak hierin is (dahmen cycling swalmen) en mij ook erg professioneel heeft geholpen zal ik hier dan ook maar van uit gaan. Mocht ik in een later stadium alsnog last krijgen van de wielen dan kan ik altijd nog kijken of ik kleine veranderingen doe aan de fiets. Nu lekker klaarmaken om te gaan spinnen. Toch altijd lekker als je weet dat je met slecht weer toch nog een uurtje binnen flink tekeer kan gaan.
Groetjes

davekuh
Forum-lid

davekuh 12 mei 2009 20:28

Een foto staat al hier op t forum bij racefietsen ;)
Maar ik zal binnenkort een nieuwere maken. Want ik heb de accessoires iets gewijzigd wat de looks ten gunste komt.
Race: Trek 1.7 Shimano 105
MTB: Merida Big Nine 700 tft

gerwin1977
Forum-lid

gerwin1977 13 mei 2009 10:50

Ik rij nu al zo'n 1.700km met deze fiets en heb absoluut geen problemen met de standaard banden en velgen. Nog geen 1 keer lek gereden en de velgen lopen niet tegen de remblokjes bij aanzetten, ik ben 80kg. Natuurlijk is het altijd beter om voor duurdere velgen te gaan maar voor mij is er niets mis met de standaard velgen op deze fiets.

Mijn fiets gaat overigens aanstaande vrijdag zijn eerste servicebeurtje krijgen, ik laat er gelijk een bel opzetten op de plek van de spacers,een extra bidonhouder en beschermstickers op het frame tpv de kabels.

Mijn maatje, die gelijktijdig dezelfde fiets heeft gekocht als mij heeft een irritante tik in zijn trapas zitten. Dat is het enige probleem dat we tot nu toe hebben na beide 1.700km gefietst te hebben, ik ben tot nu toe zeer tevreden over de fietsen.

Plaats reactie