Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Ervaring met de Vos Zwanenburg

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39174
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 jan 2010 15:20

Als de importeurs normale prijzen rekenen blijft het netjes in stand. Nu krijg je de zotte situatie dat Hopmans Campa groepen verkoopt aan de consument voor een prijs die een normale FM betaald bij de importeur....
Less is bore

stokie
Forum-lid
Berichten: 1526
Lid geworden op: 27 jul 2008 15:48

stokie 28 jan 2010 15:34

In een zee container gaan 400 frames, waarom gaat hij dan 40 frames apart halen zoals hierboven staat?

De groot spraak van die kerel is gewoon zielig. Volgens mij stoppen de meeste met dat soort gedrag als ze van de basisschool af komen...

Veltec aan de andere kant steekt z'n eigen dealers gewoon een mes in de rug met deze handel. Het verwonderd mij dat er nog dealers zijn die zaken met Veltec willen doen. Als ik dealer was geweest had ik 't wel geweten en was ik m'n spullen elders in de EU gaan halen, lang leven vrij verkeer van goederen.


Als een dealer van veltec-spullen veltec laten barsten, haalt veltec de schouders op. Die 10 fietsen die hij aan die dealer verkoopt, koopt vos er nog wel extra bij. Die dealer is dan een merk armer, wat hem simpelweg geld gaat kosten. Voor de meeste dealers is elk dealerschap er één.
Als dealers hun enkele framepje dat ze afnemen uit het buitenland moeten halen, dan gaat hun prijs omhoog. Dan stapt de consument nóg sneller over naar vos.

Als alle dealers veltec gaan boycotten zou het pas nut hebben. maar dan blijft veltec met 150 frames en fietsen meer zitten. Vos gaat zijn spul dan nog meer uit het buitenland halen, waar ze wel handel willen drijven. Het enige wat vos dan moet doen is met een vrachtwagen naar duitsland, belgie of italie. zijn prijs zal niet omhoog gaan en hij biedt dan nog steeds dezelfde goederen aan.
Daarom levert veltec gewoon aan vos. Die 150 frames die ze nu 'over' hebben, gaan nu gewoon naar vos toe, veltec verdient er op en zij zijn direct van hun spul af.

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 28 jan 2010 15:45

Waar blijft Veltec met een reactie...?

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 28 jan 2010 15:48

Veltec heeft hier al lang een keer op gereageerd. Ik snap het hele probleem eigenlijk niet. Zotte situatie, messen in de rug... het staat toch elke FM vrij om creatiever te werk te gaan?

stokie
Forum-lid
Berichten: 1526
Lid geworden op: 27 jul 2008 15:48

stokie 28 jan 2010 15:53

Vos koopt gewoon de hele productie op en pakt concurenten op prijs en levertijd.


Vos koopt de hele productie helemaal niet op... ik weet niet hoe je daar op komt. bovendien produceert veltec helemaal niet, veltec importeert alleen.

mister_arby
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24

mister_arby 28 jan 2010 16:01

Ik snap niet waarom mensen zich hier zo druk om maken. Voor mij als consument zijn er maar twee dingen belangrijk: Een zo laag mogelijke prijs en een goede service.

Als ik een goede fiets wil met goede service dan ga ik naar een FM die in mijn ogen dat kan bieden. Als ik een goedkope fiets wil dan ga ik naar degene die het voor de laagste prijs aanbied. En als Vos dat doet dan koop ik hem daar. Maakt mij uit hoe hij aan zijn producten komt.

Mensen gaan toch wel naar zaken toe waar ze vertrouwd hun aankopen kunnen doen.

devoorzitter
Forum-lid
Berichten: 231
Lid geworden op: 19 nov 2008 14:24

devoorzitter 28 jan 2010 16:21

Ik krijg overigens een erg deja-vu gevoel bij deze discussie.
Pinarello FP5: Record, Zonda. Pinarello Treviso: Veloce, Easton Vista SL

baron062
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 25 nov 2004 10:37

baron062 28 jan 2010 16:34

[quote="Daniel1975"]Als de importeurs normale prijzen rekenen blijft het netjes in stand. Nu krijg je de zotte situatie dat Hopmans Campa groepen verkoopt aan de consument voor een prijs die een normale FM betaald bij de importeur....[/quote]

Dan weet je de marge die de importeur pakt.

Als 1 de verkoopprijs is van de fabrikant is de verkoopprijs als volgt.
fabrikant : importeur : LBS

1:2:3.5, prijzen ex. Kan er een paar tienden naast zitten trouwens. De marge voor de importeur is, gezien de effort, onevenredig hoog. Als je die importeur omzeil, en je neemt ook genoegen met een lagere marge, krijg je het prijsbeeld van hopmans en consorten.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39174
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 jan 2010 20:06

@stokie: hoe kom jij aan die info? Je lijkt aardig inside-crowd te zijn?

@mr arby: ik koop overal en nergens in, maar bij Vos heb ik een verschrikkelijk slecht gevoel. Ik wil geen wazig verhaaltje aan de telefoon waar ik bij sta, zogenaamd naar Italie. Ik wil graag kopen bij de laagste prijs, maar niet tegen ELKE prijs. Het moet wel een vertrouwd gevoel geven, en dat doet het daar niet.
Hopmans is bijv ook heel goedkoop met sommige zaken, en Trek gaat daar bijv voor -25%, maar het is allemaal vele malen opener/eerlijker.
Less is bore

stokie
Forum-lid
Berichten: 1526
Lid geworden op: 27 jul 2008 15:48

stokie 29 jan 2010 00:17

Ik loop inmiddels een jaar of drie bij de vos en koop er mijn spullen. Zelf kan ik prima met vos en zijn medewerkers door een deur, waardoor ik ook gewoon fatsoenlijke gesprekken voer met de man. Ook heb ik er een aantal keer met mensen van importeurs gesproken.
Zondag is de officiele opening van zn nieuwe zaak. Daar zullen ook heel wat personen van importeurs bij zijn. Misschien eens een kijkje gaan nemen en een babbeltje maken?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39174
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 29 jan 2010 08:43

Dan wil ik graag horen wie er namens Pinarello is. Als hij echt 2.000 Pina's per jaar verkoop kan dat niet onopgemerkt blijven....
Als Fausto er zelf loopt mag je even bellen ;-)
Less is bore

Plaats reactie