Prijs verhoging Shimano
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
De Dollar koers is dus al gedaald, maar Shimano laat 't echt wel om de prijzen te verlagen. De extra winstmarge die ze nu pakken is fors, ze kunnen heel wat minder verkopen en nog steeds meer winst maken. Door de prijsverhoging is de Dura Ace groep ook op 't zelfde prijsniveau komen te staan als Red en (Super) Record.
-
- Forum-lid
Lijkt me niet echt handig om in deze tijden van financiele en economische crisis,
de prijzen te verhogen. Dat de verkochte aantallen zullen dalen is zeer voorspelbaar
maar als je dan ook nog eens prijsverhogingen doorvoert, zullen de aantallen nog
verder inzakken.
Of zal door de economsiche malaise wereldwijd, het autorijden voor velen moeilijker
betaalbaar worden en zou geprikkeld worden meer te fietsen ?
de prijzen te verhogen. Dat de verkochte aantallen zullen dalen is zeer voorspelbaar
maar als je dan ook nog eens prijsverhogingen doorvoert, zullen de aantallen nog
verder inzakken.
Of zal door de economsiche malaise wereldwijd, het autorijden voor velen moeilijker
betaalbaar worden en zou geprikkeld worden meer te fietsen ?
Bij S-Tec Euro 1189 lijkt me nog wel een redelijke schappelijke prijs.
http://www.cyclemania-c.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid HC
Omdat dit nog zeer waarscijnlijk "oude" voorraad is, die ze nog voor de prijsverhoging kochten.
Alles wordt duurder, elk jaar weer, das niks nieuws.
Prijsverhogingen ruim van te voren aankondigen stimuleert de koop op dat moment. Niets meer en niets minder. Het genereert (extra) omzet voor Shimano en zo sluit Shimano het jaar nog beter af.
Oude voorraad 7800 moet ook op en daarom wordt de prijs van de 7900 o.a. om die reden ook hoger gehouden. Daarnaast betaal je altijd in het begin een stuk ontwikkeling en ook dat is heel normaal.
Persoonlijk vind ik de prijs van de nwe groep belachelijk hoog. Het zou voor voor mij een goede reden zijn om een overstap te maken naar Sram Red of Campagnolo Record.
In mijn ogen een stuk exclusiever, mooier en wellicht ook beter.
Prijsverhogingen ruim van te voren aankondigen stimuleert de koop op dat moment. Niets meer en niets minder. Het genereert (extra) omzet voor Shimano en zo sluit Shimano het jaar nog beter af.
Oude voorraad 7800 moet ook op en daarom wordt de prijs van de 7900 o.a. om die reden ook hoger gehouden. Daarnaast betaal je altijd in het begin een stuk ontwikkeling en ook dat is heel normaal.
Persoonlijk vind ik de prijs van de nwe groep belachelijk hoog. Het zou voor voor mij een goede reden zijn om een overstap te maken naar Sram Red of Campagnolo Record.
Niets is wat het lijkt..
maurice schreef:Persoonlijk vind ik de prijs van de nwe groep belachelijk hoog. Het zou voor voor mij een goede reden zijn om een overstap te maken naar Sram Red of Campagnolo Record.
Waarom dan niet Force of Chorus? Het is toch belachelijk veel geld. Dan kun je beter op het oude prijsniveau van Dura Ace blijven. Of zelfs Centaur of Rival kiezen. Werkt perfect, voor een mooie prijs.
-
- Forum-lid HC
Ja ik weet ook niet hoe dat komt. Ik weet dat maar koop toch record, stom eigenlijk. Misschien toch nog eens overwegen(denk toch dat het rocord word:) )
Zo de reacties lezend genereert de prijsverhoging misschien tijdelijk wel meer verkoop, omzet en dus winst, erg veel goodwill bij de shimanogebruikers levert dat niet op. In mijn ogen zal het marktaandeel dat shimano nu bezit misschien wel dalen. Ik denk dat er weinig campagnolo liefhebbers over zullen stappen omdat nu de prijs zo gunstig uitvalt. Andersom wel. Terugkomend op de FP3 die ik zou willen aanschaffen is de prijs met Ultegra nu hetzelfde als met Centaur.