Pagina 12 van 42
Geplaatst: 01 jun 2010 22:56
door franzferdinand
@Leenpol, ik zou nog even wachten met in te korten, je kan immers niet terug eraan zagen ... ik heb na één maand m'n stuur 2cm hoger laten plaatsen, en heb nu veel minder last van mijn nek (was niet te harden), gelukkig dus nog niet afgekort, oef.
Je overleeft de Limburgse bultjes wel met je compact, ze duren gelukkig niet zo lang, hoewel,zoals Freakish Dank aangeeft, er zitten enkele kuitenbijters tussen ... enfin, succes en plezier, het weer heb je in alle geval al mee !
Geplaatst: 02 jun 2010 16:17
door leenpol
@Franz Ferdinand, de zaag blijft voorlopig in de schuur. Eerst maar eens wennen aan de nieuwe zit. Tot nu toe heb ik al langer naar de fiets zitten kijken dan dat ik erop heb gereden (beetje vreemd maar wel lekker).
En jij 2 cm omhoog, maar je was dan ook helemaal onderaan begonnen
Ik heb nu al 3 cm aan spacers eronder. Mag ook niet meer zijn volgens de kenners op het forum (geen gezicht, minder stevig, ...)
Na zaterdag weet ik wat meer.
Inderdaad werkt het weer goed mee. Hoef ik niet zoveel kleding mee te nemen
Ik laat nog wel horen hoe ik e.e.a verteerd heb.
P.s. gisteren het witte gedeelte van de banden schoon zitten poetsen, ben ik aan het doorslaan?
Geplaatst: 03 jun 2010 12:31
door freakish
leenpol schreef:
P.s. gisteren het witte gedeelte van de banden schoon zitten poetsen, ben ik aan het doorslaan?
Dat "probleem" duurt waarschijnlijk nog maar een maandje.
Geplaatst: 06 jun 2010 23:02
door leenpol
Franz Ferdinand schreef:Je overleeft de Limburgse bultjes wel met je compact
Heb de 150 km inderdaad overleeft. Het afdalen was nog wat onwennig op deze voor mij nieuwe fiets. Vooral de afdalingen met slecht wegdek. Heb dan maar rustig aan gedaan. Daar was het weer ook naar
)
En de fiets, die glimt al weer....
Geplaatst: 28 jun 2010 15:07
door roy1975
Hoi mag ik vragen hoe deze fiets rijd, en waar vergelijk je het dan mee.
En is het echt zo licht frame volgens site rond de 900 gr.
En wat is het precieze verschil tussen de laguna en deze want que gewicht niet veel vandaar.
Bedankt
Geplaatst: 28 jun 2010 21:34
door buddo
Roy1975 schreef:
En wat is het precieze verschil tussen de laguna en deze want que gewicht niet veel vandaar.
Volgens mij is de geometrie anders; de Astra is een racer waar je diep kunt zitten (laag balhoofd) en de Laguna meer op comfort gericht (hoger balhoofd).
Geplaatst: 28 jun 2010 22:09
door roy1975
Is deze vergelijkbaar met bv de willier cento uno.
En klopt het echt dat deze zo licht zijn.
bedankt
Geplaatst: 28 jun 2010 22:22
door kappa-man
buddo schreef:Roy1975 schreef:
En wat is het precieze verschil tussen de laguna en deze want que gewicht niet veel vandaar.
Volgens mij is de geometrie anders; de Astra is een racer waar je diep kunt zitten (laag balhoofd) en de Laguna meer op comfort gericht (hoger balhoofd).
Volgens mij zit er behalve het gewichtsverschil,het uiterlijk en de prijs geen verschil in de beide frames.
De geometrie is ook exact gelijk!
(zie daarvoor
de site vanBasso
Geplaatst: 29 jun 2010 23:20
door andromeda
Belangrijkste verschillen tussen Laguna en Astra zijn:
- Laguna heeft een 1 1/8" balhoofd, Astra is tapered met aan de onderzijde 1 1/5"
- Bij de Astra is de schuine buis unidirectionaal carbon om wat lichter te zijn, ipv 3K carbon overal op de Laguna
- Vorm van de buizen is bij de Astra wat verder verfijnd voor grotere stijfheid
- Het grootste verschil is dat de Astra compleet monocoque is en de Laguna gaat in verschillende vormgevormde delen in de mal die dan aaneen worden geperst door hitte en luchtdruk.
Geplaatst: 30 jun 2010 01:05
door buddo
kappa-man schreef:buddo schreef:Roy1975 schreef:
En wat is het precieze verschil tussen de laguna en deze want que gewicht niet veel vandaar.
Volgens mij is de geometrie anders; de Astra is een racer waar je diep kunt zitten (laag balhoofd) en de Laguna meer op comfort gericht (hoger balhoofd).
Volgens mij zit er behalve het gewichtsverschil,het uiterlijk en de prijs geen verschil in de beide frames.
De geometrie is ook exact gelijk!
(zie daarvoor
de site vanBasso
Dank voor deze correctie. Ik was zo lui om het niet op te zoeken maar dacht aan de foto's genoeg te hebben gezien. Sorry!
Geplaatst: 14 jul 2010 12:08
door hvwieren
enkele weken terug heb ik een basso fiets in de winkel zien staan. sinds die tijd wil ik er ook 1.
Nu ben ik al een tijdje aan het kijken naar een fiets, maar, omdat ik student ben, is mijn budget niet extreem groot.
Ik twijfel tussen de basso devil en de basso reef. Beide leuke frames, en met de juiste afmontage zijn er denk ik leuke fietsen van te maken.
Mijn budget is echter 'maar' rond de 1200 euro.
Mijn vraag is eigenlijk, waar kan ik op besparen, en waar moet ik niet het goedkoopste nemen?
En zijn er veel verschillen tussen de frames die ik noem?
Ik ben van plan de fiets aan te gaan schaffen bij mijn eigen fietsenmaker (indien mogelijk), anders in zeist bij epbike. Natuurlijk zal ik een keer bij de FM overleggen, wat de mogelijkheden etc zijn.
Wat zijn jullie ideeën na lezen van dit verhaal?
Geplaatst: 08 mei 2011 15:01
door jeroen_r
buddo schreef:
Volgens mij is de geometrie anders; de Astra is een racer waar je diep kunt zitten (laag balhoofd) en de Laguna meer op comfort gericht (hoger balhoofd).
Op de web site is van de grootste maat (61) juist het balhoofd van de Astra hoger dan die van de Laguna.
Verder zie ik dat de seatstays wat gebogen zijn bij de Astra ten opzichte van de Lagune, dat verhoogd toch ook de comfort?
Ik twijfel zeer sterk tussen een van beide frames, de Astra is duurder en zal dan wat meer geld over houden voor een set extra wielen oid. Persoonlijk vind ik de Astra mooier qua gevoel en de verkrijgbare kleurstelingen.
Ik maak mij meeste kilometers (50-150 km) in de polder en wil met de zomervakantie wel eens de bergen (middel) in gaan, verder kan ik zelf ook nog een paar kilogrammen kwijt dus gewicht van het frame telt niet zwaar.
De campagnolo chorus groep van mijn huidige fiets gaat over en heb daarbij een setje handgespaakte wielen (cpx33).
Pfffff, het is moeilijk.