Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Sigma ROX 8.0 en 9.0

aristos
Forum-lid
Berichten: 576
Lid geworden op: 13 apr 2009 12:09

aristos 15 aug 2009 03:50

Bertrams schreef:
Drie vraagjes nog over de logs:

- Kan de cadans niet worden weergegeven ?
- Wat is rise rate in die logs ?
- Wat heeft 'memory' voor functie ... die blijf bij mij leeg.

En nog twee over de teller zelf ;):
- Kan je de piepjes van de hartslagzones uitzetten ? Zo ja hoe ?
- Wissen jullie na elke rit de data ? Ik wil graag dat de teller na elke rit weer op 0 komt te staan. Ik kan het echter niet vinden hoe dat moet.


Antwoorden:
-Nee, alleen gemiddelde cadans in je memory
-Het aantal hoogtemeters dat je per minuut stijgt. Zo kun je rekenen hoe snel je bovenaan de Alpe D'Huez bent.... ;)
- Daar staat een beknopte weergave van je rit, zie hieronder die te vullen
-Ja, geen idee, staat ergens in de manual
-Staat ook in de manual, maar dat doe je door een paar keer op linksboven te drukken, totdat je de vraag krijgt of je wil save (Ja!) en of je wil resetten (Ja!). Dan heb je je tellers op 0 staan en meteen een file voor je memory.

Succes.
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05

bertrams
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 28 jul 2009 18:46

bertrams 15 aug 2009 13:55

Aristos schreef:
Bertrams schreef:


Antwoorden:
-Nee, alleen gemiddelde cadans in je memory
-Het aantal hoogtemeters dat je per minuut stijgt. Zo kun je rekenen hoe snel je bovenaan de Alpe D'Huez bent.... ;)
- Daar staat een beknopte weergave van je rit, zie hieronder die te vullen
-Ja, geen idee, staat ergens in de manual
-Staat ook in de manual, maar dat doe je door een paar keer op linksboven te drukken, totdat je de vraag krijgt of je wil save (Ja!) en of je wil resetten (Ja!). Dan heb je je tellers op 0 staan en meteen een file voor je memory.

Succes.


Bedankt !

trekrijder
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 aug 2009 00:40

trekrijder 17 aug 2009 21:06

Aristos en Super B; bedankt voor de info. Mijn Rox 9.0 is na overleg met Sigma retour gestuurd en ik wacht waarchijnlijk een nieuwe Rox 9.0 af. Met jullie adviesen voor de hoogtemeting zal ik mijn voordeel doen. Moet e.e.a. nog wel even met Sigma Kundeservice overleggen mbt de 3 home altitude en de meting/waarde die de Rox hierin meeneemt.
trekrijder

aristos
Forum-lid
Berichten: 576
Lid geworden op: 13 apr 2009 12:09

aristos 18 aug 2009 01:05

In overleg met Stuart van runsaturday.com ben ik bezig om een automatisch import programma voor Sigma Rox 8.0/9.0 te maken voor zijn website. Via zijn website kun je al je trainingen analyseren.

Om het import programma te testen en bugfree te maken, heeft Stuart nog wat files nodig. Daarom de vraag of iemand zijn files willen zippen en naar mij toe wil sturen.

Deze files staan in C:\Documents and Settings\\Mijn documenten\Sigma Data Center\

Zou je deze map willen zippen en naar mij toe willen sturen (tom [apestaart] tomsmulders [punt] nl)?

Sowieso kan ik iedereen aanraden om naar runsaturday.com te gaan. Naar mij inziens rustig en luister Stuart beter naar de gebruikers dan mapmybike/run. Daarnaast is Stuart (voorlopig nog) tegen reclame en heeft hij dezelfde mogelijkheden als mapmyrun.

Alvast bedankt voor het opsturen!
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05

pietr
Forum-lid
Berichten: 534
Lid geworden op: 24 nov 2005 12:08

pietr 30 aug 2009 00:00

Ik heb dit topic doorgelezen en ik heb nog vragen:
Kan de taal op het display in het Nederlands?
Is het absoluut niet mogelijk om tijdens het fietsen je cadans in beeld te krijgen? Als ik het geod heb gelezen is dat niet mogelijk, klopt dat?
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3

henkv
Forum-lid
Berichten: 1384
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:15
Locatie: Annecy (FR)
Contact

henkv 30 aug 2009 19:27

Jay schreef:als je vertrekt. houdt je de log knop 2 sec. ingedrukt.

als je terug komt / klaar bent doe je dit weer. en zal er gevraagt worden
of je het log op wilt slaan.

let er bij de overdracht naar de pc op dat je niet alleen de memory, maar ook het log overzet !!. (zijn 2 verschillende namelijk).


Een kennis van me, een absolute computer nitwit, lukt het ook niet de hartslag/hoogte data te zien. Wat ik me nu afvraag, hoe kan hij de log overzetten als dit schijnbaar iets anders is dan het memory? De ritten met de afstand en de tijd ziet hij wel maar dus niet de hartslag / hoogte data / grafiek.
Mijn trainingen op bikeplanner.com

aristos
Forum-lid
Berichten: 576
Lid geworden op: 13 apr 2009 12:09

aristos 30 aug 2009 21:40

Pietr schreef:Ik heb dit topic doorgelezen en ik heb nog vragen:
Kan de taal op het display in het Nederlands?
Is het absoluut niet mogelijk om tijdens het fietsen je cadans in beeld te krijgen? Als ik het geod heb gelezen is dat niet mogelijk, klopt dat?


Nederlands is inderdaad niet mogelijk. Allemaal engels.

Cadans kan zeer zeker wél. Ik zou zelfs niet weten hoe ik het niet op mijn scherm kan krijgen. Geen probleem dus.
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05

aristos
Forum-lid
Berichten: 576
Lid geworden op: 13 apr 2009 12:09

aristos 30 aug 2009 21:41

HenkV schreef:
Jay schreef:als je vertrekt. houdt je de log knop 2 sec. ingedrukt.

als je terug komt / klaar bent doe je dit weer. en zal er gevraagt worden
of je het log op wilt slaan.

let er bij de overdracht naar de pc op dat je niet alleen de memory, maar ook het log overzet !!. (zijn 2 verschillende namelijk).


Een kennis van me, een absolute computer nitwit, lukt het ook niet de hartslag/hoogte data te zien. Wat ik me nu afvraag, hoe kan hij de log overzetten als dit schijnbaar iets anders is dan het memory? De ritten met de afstand en de tijd ziet hij wel maar dus niet de hartslag / hoogte data / grafiek.


Zoals gezegd: de fietscomputer start altijd automatisch de memory, maar je moet ZELF de log starten. Dat doe je door 2 seconden de log-knop in te drukken bij start en finish. Daarna gewoon downloaden via het programma.

(Maar dit staat allemaal goed uitgelegd in de gebruiksaanwijzing hoor)
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05

sjax
Forum-lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 28 jun 2008 22:22

sjax 31 aug 2009 02:11

Ik ben sinds kort ook in het bezit van een Rox 9.0, alles werkt perfect behalve de hartslagmeter in het begin......na wat gekloot er dus achter gekomen dat de positie van de hartslagmeter op de borst heel belangrijk is voor een correcte werking, onder de borstspieren op het onderste stukje van het borstbeen en natuurlijk niet te missen een flinke rochel spuug.........

henkv
Forum-lid
Berichten: 1384
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:15
Locatie: Annecy (FR)
Contact

henkv 01 sep 2009 16:34

Aristos schreef:
HenkV schreef:
Jay schreef:als je vertrekt. houdt je de log knop 2 sec. ingedrukt.

als je terug komt / klaar bent doe je dit weer. en zal er gevraagt worden
of je het log op wilt slaan.

let er bij de overdracht naar de pc op dat je niet alleen de memory, maar ook het log overzet !!. (zijn 2 verschillende namelijk).


Een kennis van me, een absolute computer nitwit, lukt het ook niet de hartslag/hoogte data te zien. Wat ik me nu afvraag, hoe kan hij de log overzetten als dit schijnbaar iets anders is dan het memory? De ritten met de afstand en de tijd ziet hij wel maar dus niet de hartslag / hoogte data / grafiek.


Zoals gezegd: de fietscomputer start altijd automatisch de memory, maar je moet ZELF de log starten. Dat doe je door 2 seconden de log-knop in te drukken bij start en finish. Daarna gewoon downloaden via het programma.

(Maar dit staat allemaal goed uitgelegd in de gebruiksaanwijzing hoor)

Tja, hij mailt me net weer. ( is overigens een fransman en die handleiding is niet veel soeps als ik het goed begrepen heb ).

Maar het lukt niet. Hij start de opname en ook de vraag komt na afloop als er 2 seconden is gedrukt maar op de pc verschijnt niets. Hij vraagt opnieuw, "Hoe" die log dan over te zetten. In memory ziet hij wel de ritten.
Mijn trainingen op bikeplanner.com

mellie
Forum-lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 nov 2008 16:29

mellie 01 sep 2009 17:17

HenkV schreef:
Aristos schreef:
HenkV schreef:

Een kennis van me, een absolute computer nitwit, lukt het ook niet de hartslag/hoogte data te zien. Wat ik me nu afvraag, hoe kan hij de log overzetten als dit schijnbaar iets anders is dan het memory? De ritten met de afstand en de tijd ziet hij wel maar dus niet de hartslag / hoogte data / grafiek.


Zoals gezegd: de fietscomputer start altijd automatisch de memory, maar je moet ZELF de log starten. Dat doe je door 2 seconden de log-knop in te drukken bij start en finish. Daarna gewoon downloaden via het programma.

(Maar dit staat allemaal goed uitgelegd in de gebruiksaanwijzing hoor)

Tja, hij mailt me net weer. ( is overigens een fransman en die handleiding is niet veel soeps als ik het goed begrepen heb ).

Maar het lukt niet. Hij start de opname en ook de vraag komt na afloop als er 2 seconden is gedrukt maar op de pc verschijnt niets. Hij vraagt opnieuw, "Hoe" die log dan over te zetten. In memory ziet hij wel de ritten.




Als de Rox in het dokkingstation zit en connected via de software, kunt je in het keuzemenu data transfer aangegeven. Na een klik hierop zie je alle beschikbare bestanden die opgeslagen zijn in de rox (oude en nieuwe). Nieuwe bestanden kun je aanvinken en vervolgens opslaan op je PC.
Als dat gelukt is moet je ze in beeld kunne krijgen door helemaal linksboven in beeld (in de sigma datacenter scherm) logs kiezen. Dan moet het lukken

P.S. Heeft hij wel een Rox 9.0? Bij een Rox 8.0 heb je enkel de memories, niet de logs

shellie
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 mei 2009 15:44

shellie 08 sep 2009 19:14

kun je trouwens ook de logs van de rox verwijderen zonder de pc te gebruiken? laatst had ik mijn memory vol en wel al naar de pc getransferd, maar niet verwijderd uit de rox. Zonder de rox op de pc aan te sluiten lukte het me niet. Weet iemand of dit wel kan?

Plaats reactie