Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tommeke tommeke...... (dommeke dommeke)

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 11 jun 2008 13:25

Mooie grootspraak van Lefevre:
"Als we naar het TAS gaan, winnen we een zaak tegen de Ronde van Zwitserland nochtans op een been", zegt Lefevere.
De hele kwestie Unibet.com is kennelijk aan dhr. Lefevre voorbij gegaan. Als we iets nu wel weten, is dat organisatoren ZELF bepalen wie er rijdt. De ProTour is geen cent meer waard anno 2008 en kan net zo goed afgeschaft kunnen worden.

Ik ben heel benieuwd of Boonen de Tour mag rijden, het zou compleet ongeloofwaardig zijn van Preudhomme om Astana te weigeren en Boonen toe te laten.

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 11 jun 2008 13:49

Stond zonet op Sportwereld.

Als je het mij vraagt had hij beter niks kunnen zeggen. Maar goed dat hij geen Maxima als vriendin heeft :D 'hij was een beetje dom'.

'Dag Allemaal. Naar aanleiding van de berichten in de media wens ik vandaag de volgende mededeling af te leggen.

Mijn naam is de jongste tijd meermaals op negatieve wijze in het nieuws gekomen. Ik besef dat ik op die manier mijn familie, vrienden, mijn ploeg en mijn supporters heb pijn gedaan. Ik wens mij daarvoor uitdrukkelijk te verontschuldigen. Maar ik ben ook niet perfect. Ik zal de consequenties aanvaarden.

U zal wel willen begrijpen dat, ondanks alles wat er gezegd of geschreven is geworden, terecht of ten onrechte, ik hier en nu mijn verdediging niet zal voeren.

De komende dagen ga ik het even wat kalmer aan doen om te bekomen van de emoties. Gelukkig kan en mag ik daarvoor rekenen op de steun van mijn naasten. Ik weet dat ik verder op het vertrouwen van mijn ploeg mag rekenen. Waarvoor mijn oprechte dank.

Ik hoop ook op begrip bij mijn supporters. Ik verzeker hen dat ik er straks terug zal staan en dat ze meer dan ooit zullen mogen rekenen op mijn onvoorwaardelijke inzet.'

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 11 jun 2008 13:52

Ik ben inderdaad zeer benieuwd hoe dit af gaat lopen. In principe "mag" coke gebruik buiten wedstrijden. Dus dan zal het verplaatst worden naar het normale strafrecht.

Ik keur het gebruik niet af maar ben wel met havana eens dat de tour zich compleet belachelijk maakt als ze Tom toelaten en astana niet.

Hier is het laatste woord nog niet over gesproken!

Nogmaals ik vind dat er door sommige wel erg paniekerig over coke wordt gedaan. Toen ie zijn auto aan bonken reed hebben we niet zo'n lang topic gehad en dat vind ik een stuk ergere overtreding, daar kan je andere mensen wat mee aandoen. Daarnaast gaat de combinatie bekend zijn , veel geld en snelle auto's en drugs (ook drank) niet vaak goed, zowel op jonge als oudere leeftijd.

diogenes
Forum-lid

diogenes 11 jun 2008 14:18

Ik vind dat iedereen maar in zijn vrije tijd moet kunnen doen wat hij wil, zonder publiekelijk aan de schandpaal te worden genageld. Let wel: ik vind het ook niet slim dat hij snuift, maar hij moet zelf maar weten of hij zijn gezondheid wil ruineren. Het gaat ons niets aan.

Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

thja14
Forum-lid

thja14 11 jun 2008 14:37

@ freek, wat ik beplijt is dat het de keuze van de persoon is of hij publiek bezit wordt of niet. Niet de media bepalen dit, maar het gedrag en de opstelling van de persoon zelf. Mijn reactie was gericht tegen die mensen die zeggen dat Boonen slachtoffer is van de media. In mijn ogen is hij slachtoffer van zijn eigen gedrag en zijn eigen keuzes.

Idere vergelijking is discutabel, maar Armstrong was na al zijn tourzeges nog steeds geen publiek bezit, omdat hij een bepaalde afstand hield en bepaalde keuzes maakte. Boonen heeft andere keuzes gemaakt en die heeft hij zelf gemaakt en niet anders.
Passie voor het fietsen en de fietsen.

delirium
Forum-lid

delirium 11 jun 2008 14:58

thja14 schreef:@ freek, wat ik beplijt is dat het de keuze van de persoon is of hij publiek bezit wordt of niet. Niet de media bepalen dit, maar het gedrag en de opstelling van de persoon zelf. Mijn reactie was gericht tegen die mensen die zeggen dat Boonen slachtoffer is van de media. In mijn ogen is hij slachtoffer van zijn eigen gedrag en zijn eigen keuzes.

Idere vergelijking is discutabel, maar Armstrong was na al zijn tourzeges nog steeds geen publiek bezit, omdat hij een bepaalde afstand hield en bepaalde keuzes maakte. Boonen heeft andere keuzes gemaakt en die heeft hij zelf gemaakt en niet anders.

Maar allee nu, Armstrong is toch helemaal geen vergelijking!!!
America en fietsen is als Belgie en basketbal.
Net als Freire zou Armstrong in Belgïe ook "publiek bezit" zijn.

lior63
Forum-lid

lior63 11 jun 2008 15:00

En nu staat er op de site van de VRT dat hij gezegd heeft 'geflikt' te zijn.
Tja, dat zei de vrouw van Raimundas Rumsas ook.

Als hij nu eerlijk is zegt hij: Ja, ik heb gebruikt en dat is nu voltooid verleden tijd, Ja, ik heb mij als een idioot aangesteld door mee te doen aan een campagne over veilig verkeer en tegelijk mijn Lamborghini op te offeren voor een kat en twee keer mijn rijbewijs kwijt te raken voor veel te hard rijden.
Vanaf nu rijd ik hard op mijn fiets, zonder coke of iets anders en gedraag ik mij zoals dat een volksheld met een voorbeeldfunctie betaamt.

Maar dat zal wel niet gebeuren. Wordt een oeverloos gezeur en een grote smet op zijn blazoen. Dit zal altijd aan hem blijven kleven.

delirium
Forum-lid

delirium 11 jun 2008 15:05

lior63 schreef:
Vanaf nu rijd ik hard op mijn fiets, zonder coke of iets anders en gedraag ik mij zoals dat een volksheld met een voorbeeldfunctie betaamt.

Maar dat zal wel niet gebeuren. Wordt een oeverloos gezeur en een grote smet op zijn blazoen. Dit zal altijd aan hem blijven kleven.

Boonen rijdt al zes jaar loeiend hard met de fiets, tot nogtoe zonder hulpmiddelen. Dus waarom moet hij dat dan nu beginnen doen?
En schrijf misschien ineens eens een handleiding waarin staat hoe een volksheld zich moet gedragen.... Zodat ze tenminste weten wat de massa van hen wel en niet verwacht.

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 11 jun 2008 15:13

De vergelijking met freire e armstrong gaat wel op! Er zijn tal van voorbeelden te noemen van topstporters die vereerd worden in eigen land EN wel sterk in hun schoenen staan. Zoals bijvoorbeeld: Dennis Bergkamp, Michael Boogerd, Thomas Dekker, Indurain, Erben Wennemars, Paolo Maldini, Michael Schumachter, etc, etc, etc. Hij is niet de druk van de media waardoor je gekke dingen gaat doen. Het is domweg je eigen stomme besluit om je als een losgeslagen iditoot te gaan gedragen. Normale mensen worden door hun omgeving nog al eens aangesproken om hun idiote gedrag, maar ik het geval van bekende topstporters is dit minder het geval. Er zijn hele volkstammen die Boonen blijven adoreren en zijn gedrag door de vingers zien.

QSI zou er goed aan doen om Boonen te schorsen. De ASO zou er goed aan doen om Boonen niet uit te nodigen voor de TDF. Helaas heb ik het idee dat Boonen's gedrag met de mantel der liefde zal worden bedekt. En dat zal er toe leiden dan Boonen alleen maar verder zal ontsporen en een tweede VDB of Pantani gaat worden. Ik hoop echter dat dit laatste niet gebeurt en dat Boonen zijn lesje zal leren en zich als een volwassen wielrenner gaat gedragen ipv een losgeslagen puber.
Live fast; die young. mijn blog

dario
Forum-lid

dario 11 jun 2008 15:18

lior63 schreef: Wordt een oeverloos gezeur en een grote smet op zijn blazoen. Dit zal altijd aan hem blijven kleven.

Bwah, dat zal wel meevallen: het publiek en de media vergeten snel!
Een jaar of 4-5 geleden viel Adrian Mutu om dezelfde reden bij Chelsea in ongenade, en nu geldt hij als een van de smaakmakers van het Europese voetbal.
Maar een oeverloos gezeur is het inderdaad wèl! ;)

En de sponsors, die weten ook wel dat er geen slechte publiciteit bestaat: ook negatieve berichten zorgen voor visibiliteit. Of waarom dacht je dat Frank VdB anders jaar na jaar onderdak vond bij een ploeg?

En Rob74, zoals al eerder aangehaald: het is toch maar normaal dat je bij topsporters - zoals overal elders - zowel ideale schoonzonen als ongedisciplineerde bengels aantreft? We kunnen toch niet allemaal Pete Sampras zijn? (beikes!) En waarom zou Boonen daarom plots minder waardering (of adoratie, voor mijn part) verdienen voor zijn sportieve prestaties: die worden er toch niet minder om?
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

meeuh
Forum-lid

meeuh 11 jun 2008 15:45

vrouwke schreef:
Maar Mutu had niet eerst een grote mond over collega's. Dat vind ik ook kwalijk van Boonen. Ik snap niet dat hij over wielrenners die doping hebben gebruikt schande spreekt, terwijl hijzelf coke snuift.

Je geeft het zelf aan: coke doping. Volgens de regels die er nu zijn: een wereld van verschil.

Of iemand nu een voorbeeldfunctie heeft of niet, die discussie lijkt me eindeloos. Al lijkt mij een beetje gezond verstand wel op z'n plaats. Kinderen hebben dit soms niet, dus hier zijn ouders voor.

Ik keur zijn gedrag niet goed, daar wil ik toch even duidelijk over zijn, maar waar ligt de oorsprong van z'n 'falen'? De media gekte volgens mij. De vgl met andere wielergoden als Armstrong en Freirre, intressant. Boonen had een eikel moeten zijn, de pers op z'n plaats zetten, het had wss nooit zo ver gekomen.

Plaats reactie