triatlon topic
het is idd super om daar te kunnen finishen...
maar ervoor trainen neemt zooooveeel tijd dat het volgens mij moeilijk vol te houden is als er geen 'prestaties' komen...
niet dat ik wil zeggen dat je persé moet winnen, maar zeggen dat je een ironman hebt gedaan kan je na 1 keer ook al, ik zou dan daarna liever een competitief OD triatleet zijn;)
maar ervoor trainen neemt zooooveeel tijd dat het volgens mij moeilijk vol te houden is als er geen 'prestaties' komen...
niet dat ik wil zeggen dat je persé moet winnen, maar zeggen dat je een ironman hebt gedaan kan je na 1 keer ook al, ik zou dan daarna liever een competitief OD triatleet zijn;)
jona91 schreef:het is idd super om daar te kunnen finishen...
Ik heb dit jaar al kwarttriatlons en half-Ironmans gedaan, en toch haal ik meer voldoening uit halve. De atletische prestatie van een lange afstandstriatlon geeft voldoening op zich (en ik kan me goed inbeelden dat dit voor veel recreanten al op de kwart zo is). Bij een kwart is de wedstrijd gedaan voor je 't beseft. Trouwens, "prestaties" in long distance triathlon zijn toch wel iets ruimer dan jij ze inschat: het unieke hieraan is dat het enkel gaat om jou tegen jezelf en je tijd (zolang je geen topper bent die voor overwinningen kan gaan), en zo kan een atleet een prestatie halen uit een Ironman finishen onder de 12u, of onder de 11u, wat toch al behoorlijke prestaties zijn hoor.
Daar tegenover zet jij de OD. Die stayertriathlons laten slechts voor een heel beperkt aantal wereldtoppers toe om over "prestaties" te spreken... Als je geen topzwemmer bent, kom je er al niet meer aan te pas (eigenlijk moet je een goede zwem-loper zijn die niet weggeblazen wordt op de fiets). Je moet dus degelijk in het World Cup circuit kunnen meedraaien, en zowel in België als in Nederland hebben we er zo niet eens een handje vol. Voor al de andere atleten zijn die wedstrijden eigenlijk tijdverlies.
Het leuke aan de triathlonsport werd me vanmorgen nog eens heel duidelijk. De openheid en relaxte sfeer tussen toppers en recreanten: ik ben momenteel in Monaco voor de Ironman 70.3 wedstrijd van zondag, en toen ik Chris McCormack (Hawaii-winnaar 2007) aansprak en hij zag mijn team nodigde hij me spontaan op een terrasje uit en praatten we honderduit over triathlon (en Belgische LD atleten voor Hawaii, enz.). In welke sport maak je dit nog mee als recreant?!!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
dat van zwemloper die niet weggeblazen wordt bij het fietsen is wel meer dan waar:)
ik zwem nu 6 weken, ik hoop dat ik tegen volgend seizoen 3 minuten rapper zwem op 750 maar dat zal moeilijk worden vrees ik
en morgen naar antoing(haat stayer:p)
ik zwem nu 6 weken, ik hoop dat ik tegen volgend seizoen 3 minuten rapper zwem op 750 maar dat zal moeilijk worden vrees ik
en morgen naar antoing(haat stayer:p)
Thor schreef:mister_arby schreef:Zijn ook leuke schoenen. Alleen weet ik niet of mijn triathlon dealer deze wel in het assortiment hebben, zal er ook even naar vragen.
Was gisteren te kijken in Almere, daar heb ik zo ook niet gezien. Wel die semi-voetbalschoenen van Nike en Adidas welke ook niet optimaal zaten.
Heb momenteel shimano's alleen vallen die zo verschrikkelijk klein.
Als er mensen zijn die met Specialized rijden hoor ik het graag want vindt die opening toch een beetje vreemd. Verder zijn ze wel super mooi natuurlijk
ik rijd op deze triatlon schoenen, en het onbedekte stukje heb ik nog nooit last van gehad. wellicht dat het in de winter wat minder is, maar goed, dan gebruik ik ze ook niet (ook weinig triatlons..). Ik vind ik het perfecte schoenen voor een triatleet, waarbij aan de kleine details is gedacht...
bij trainingen rijd ik op de gewone wegschoen van specialized...
survival of the fittest
Hadden t er afgelopen weeknd over en begin nu weer te twijfelen.
Op die plaatjes van casran staat een 'iron man'affiche alleen de afstanden die daar op staan zijn helemaal geen iron man afstanden. Weet niet wat C voor een afstand heeft gedaan in M,maar alleen de volle afstand is toch ironman?
Op die plaatjes van casran staat een 'iron man'affiche alleen de afstanden die daar op staan zijn helemaal geen iron man afstanden. Weet niet wat C voor een afstand heeft gedaan in M,maar alleen de volle afstand is toch ironman?
Alstublaft.
b l a f f y schreef:Hadden t er afgelopen weeknd over en begin nu weer te twijfelen.
Idd, zoals Robin hierboven zegt, is het een halve. Het Ironman-circuit bestaat uit Ironmans (volle triathlons: 3,8 zwemmen, 180 fietsen, 42,195km ofte marathon lopen) en Ironman 70.3's (de helft: 1,9-90-21,1km), waarbij 70.3 duidt op de totaalafstand in miles. Het 70.3 circuit is minstens even populair aan het worden, is door de afstanden iets toegankelijker (toch niet te onderschatten, zeker met een zwaar parcours als Monaco) en heeft een eigen wereldkampioenschap in Clearwater, Florida (net als zijn tegenhanger in Hawaii kan je hier pas naartoe door het behalen van een kwalificatieslot). Zie http://www.ironmanlive.com voor de verschillende events.
Ik deed dit jaar 3 70.3's: Zwitserland, Antwerpen en gisteren Monaco. De volledige Ironman komt voor mij nog wat te vroeg.
de witte schreef:hey casran, welke ironmans 70.3 kan je meedoen zonder 'kwalificatie'??
Je kan dus vrijuit inschrijven voor elke Ironman 70.3 met uitzondering van de IM70.3 Clearwater (dat is het wereldkampioenschap IM70.3). Enige formaliteit is het inschrijvingsgeld (vaak een pak: 310 euro voor Monaco) en soms een licentie (of bv. in Monaco kan dit met een daglicentie van de Monegaskische Triatlonfederatie).
Hetzelfde geldt voor alle (volledige) Ironmans: enkel voor de Ironman in Hawaii moet je je kwalificeren.
Ischrijven is idd mogelijk bij alle Ironman events behalve Hawaii (Wereldkampioenschap Ironman) en Clearwater (Wereldkampioenschap Ironman 70.3). Bedenk echter wel dat door de populariteit sommige evenementen en dan voornamelijk de hele Ironmans snel vol lopen. Klagenfurt en Frankfurt zijn binnen enkele uren uitverkocht. Ironman Canada is voor buitenstaanders zelfs bijna onmogelijk geworden. Soms moet je dus ongeveer een jaar van te voren in schrijven maar ik denk dat Casran kan bevestigen dat Ironman evenementen heel netjes geregeld zijn.
Zelf ben ik momenteel in voorbereiding op Clearwater. Het leven is momenteel niks anders dan Eten, slapen, trainen, werken, trainen, studeren, trainen, nog meer eten en nog meer slapen.... Maar er is niks mooier dan dat!
Zelf ben ik momenteel in voorbereiding op Clearwater. Het leven is momenteel niks anders dan Eten, slapen, trainen, werken, trainen, studeren, trainen, nog meer eten en nog meer slapen.... Maar er is niks mooier dan dat!
Eat, Sleep, Train
Swim, Bike, Run
http://www.henrypiek.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Swim, Bike, Run
http://www.henrypiek.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
quote H3
Eten, slapen, trainen, werken, trainen, studeren, trainen, nog meer eten en nog meer slapen....
-
Zijn er nog meer dingen die je kunt doen dan? Dat doe ik ook elke week!
Eten, slapen, trainen, werken, trainen, studeren, trainen, nog meer eten en nog meer slapen....
-
Zijn er nog meer dingen die je kunt doen dan? Dat doe ik ook elke week!