Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Wilier

remon@
Forum-lid

remon@ 02 mei 2008 12:10

Ziet er zeker ook goed uit! Aan welke prijs moet ik denken voor dit frame? (of compleet)

Gr. Rémon

alejandro
Forum-lid

Gebruikersavatar alejandro 02 mei 2008 12:21

Adviesprijs voor het frame is 799

Veltec

Complete fietsen zie ik (nog) nergens aangeboden worden; is echt gloednieuw.
Het frame heb ik pas één keer in het echt bekeken, dus ik al wel verkrijgbaar.

Zie ook de Webtest op Fiets: de Webtest
Of de Veltec voorjaars catalogus (gratis af te halen bij veel FM's)

remon@
Forum-lid

remon@ 02 mei 2008 12:59

Ziet er goed uit!

Maar dik €2500,= voor een complete fiets is boven me budget. Tenminste zoals die afgebeeld wordt op de site van Veltec.

scale20
Forum-lid

scale20 02 mei 2008 13:19

ariba schreef:Mooie fietsje, Scale!

de laatste foto roept wel wat vragen op
- Ben je gevallen met de oude?
- had je zelf nog schade en ben je weer hersteld?
- was het oude frame total loss na de val?

De fiets is inderdaad van aussie-rider, werd tijdens zijn 2de trainingsrit aangereden door een auto, sleutelbeenbreuk en wat schaafwonden als gevolg.
Is nog steeds niet volledig hersteld, maar zoals jullie zien staat zijn nieuwe fiets al klaar een willier le roi 2009 special edition cunego

simic
Forum-lid

simic 02 mei 2008 13:56

Kun je het frame ook ergens kopen?

alejandro
Forum-lid

Gebruikersavatar alejandro 02 mei 2008 21:41

Remon@ schreef:Ziet er goed uit!

Maar dik €2500,= voor een complete fiets is boven me budget. Tenminste zoals die afgebeeld wordt op de site van Veltec.

Dat kan echt wel (veel) goedkoper!
Op de Veltec site staat slechts een voorbeeld, dat in exact die samenstelling in de webtest is gekomen, met een redelijk luxe/dure (voor dat segment) afmontage met een SRAM Rival groep en Easton EA70 wielen.

Een Wilier Lavaredo wordt bijvoorbeeld al compleet aangeboden voor 2139 euro (Bike2Build - Vlaardingen; lekker dicht bij voor jou).
Dan heb je het over een frame dat al 100euro duurder is en dan ook nog afgemonteerd met Campagnolo Centaur (maar wel met mindere wielen).
Met Shimano 105 of Campagnolo Veloce zou je wel met gemak (flink) beneden de 2000 moeten kunnen komen (+-1800 ?)

alejandro
Forum-lid

Gebruikersavatar alejandro 02 mei 2008 21:53

simic schreef:Kun je het frame ook ergens kopen?

Ik neem aan dat ze gewoon te bestellen zijn.
De Cunego modellen staan echter niet op de Veltec site en ook niet op de Wilier site. Op die laatste staat echter zelfs de vervanger van de Evasion, de al gepresenteerde La Triestina, nog niet eens.

Soms zie je ze in web shops, zoals hier als de "Cunego White Limited" voor 100 euro extra.

cokm
Forum-lid

cokm 02 mei 2008 22:25

Schrijf mij maar bij als nieuwe wilieristie of hoe je het ook noemt.

Heb vandaag een Mortirolo zwart/rood besteld die ik ga opbouwen met de Chorus groep van mijn Bianchi light alloy.
Alleen de triple Record crank komt te vervallen en wordt een Chorus ultra torque double.
Voor het stuur en stuurpen denk ik aan ITM Visia carbon.

Zijn er nog zwakke punten waarop ik moet letten ??

Zodra hij klaar is volgt een foto.
Forza Italia

simic
Forum-lid

simic 02 mei 2008 23:21

Die Cunego versie, is echt een droomfiets!

remon@
Forum-lid

remon@ 02 mei 2008 23:44

Alejandro schreef:
Remon@ schreef:Ziet er goed uit!

Dat kan echt wel (veel) goedkoper!
Op de Veltec site staat slechts een voorbeeld, dat in exact die samenstelling in de webtest is gekomen, met een redelijk luxe/dure (voor dat segment) afmontage met een SRAM Rival groep en Easton EA70 wielen.

Een Wilier Lavaredo wordt bijvoorbeeld al compleet aangeboden voor 2139 euro (Bike2Build - Vlaardingen; lekker dicht bij voor jou).
Dan heb je het over een frame dat al 100euro duurder is en dan ook nog afgemonteerd met Campagnolo Centaur (maar wel met mindere wielen).
Met Shimano 105 of Campagnolo Veloce zou je wel met gemak (flink) beneden de 2000 moeten kunnen komen (+-1800 ?)

Klinkt inderdaad wat beter!
Me budget is zo rond de 1500,-. Gaat dat ook lukken denk ie? En dan uiteraard het liefst afgemonteerd met Campa.

alejandro
Forum-lid

Gebruikersavatar alejandro 03 mei 2008 11:43

Remon@ schreef: Klinkt inderdaad wat beter!
Me budget is zo rond de 1500,-. Gaat dat ook lukken denk ie? En dan uiteraard het liefst afgemonteerd met Campa.

Heel misschien met ERG goedkope onderdelen wel, maar dan zou ik zelf toch voor de Escape gaan met iets betere/luxere onderdelen (groep/wielen).
Veel beter is de La Triestina niet, ten opzichte van de Escape. Wel iets moderner en iets meer lijkend op de top modellen.

De Escape gaat al wat langer mee en daar staan her-en-der voldoende complete fietsen, waar vaak nog wel wat aan de prijs "te doen" is; iets wat bij de La Triestina nog niet het geval is.

alejandro
Forum-lid

Gebruikersavatar alejandro 03 mei 2008 11:52

CokM schreef:Schrijf mij maar bij als nieuwe wilieristie of hoe je het ook noemt.

wilieristie :)

Maar klinkt toch een beetje te veel op dat drankje; Fristie

Wilierissimo
Wilierario (doet te veel aan "raar" denken?)
Wiliererio

Toch allemaal net niet.
Wie weet iets beters?

CokM schreef: Voor het stuur en stuurpen denk ik aan ITM Visia carbon.

Zijn er nog zwakke punten waarop ik moet letten ??

Zodra hij klaar is volgt een foto.

Met de ITM Visia zijn geloof ik al wel wat problemen, waarbij het carbon laagje los laat.

Bewerk: Zie ook de opmerking van j.vander.eijk op pagina 7

Plaats reactie