Wilier
Adviesprijs voor het frame is 799
Veltec
Complete fietsen zie ik (nog) nergens aangeboden worden; is echt gloednieuw.
Het frame heb ik pas één keer in het echt bekeken, dus ik al wel verkrijgbaar.
Zie ook de Webtest op Fiets: de Webtest
Of de Veltec voorjaars catalogus (gratis af te halen bij veel FM's)
Veltec
Complete fietsen zie ik (nog) nergens aangeboden worden; is echt gloednieuw.
Het frame heb ik pas één keer in het echt bekeken, dus ik al wel verkrijgbaar.
Zie ook de Webtest op Fiets: de Webtest
Of de Veltec voorjaars catalogus (gratis af te halen bij veel FM's)
ariba schreef:Mooie fietsje, Scale!
de laatste foto roept wel wat vragen op
- Ben je gevallen met de oude?
- had je zelf nog schade en ben je weer hersteld?
- was het oude frame total loss na de val?
De fiets is inderdaad van aussie-rider, werd tijdens zijn 2de trainingsrit aangereden door een auto, sleutelbeenbreuk en wat schaafwonden als gevolg.
Is nog steeds niet volledig hersteld, maar zoals jullie zien staat zijn nieuwe fiets al klaar een willier le roi 2009 special edition cunego
Remon@ schreef:Ziet er goed uit!
Maar dik 2500,= voor een complete fiets is boven me budget. Tenminste zoals die afgebeeld wordt op de site van Veltec.
Dat kan echt wel (veel) goedkoper!
Op de Veltec site staat slechts een voorbeeld, dat in exact die samenstelling in de webtest is gekomen, met een redelijk luxe/dure (voor dat segment) afmontage met een SRAM Rival groep en Easton EA70 wielen.
Een Wilier Lavaredo wordt bijvoorbeeld al compleet aangeboden voor 2139 euro (Bike2Build - Vlaardingen; lekker dicht bij voor jou).
Dan heb je het over een frame dat al 100euro duurder is en dan ook nog afgemonteerd met Campagnolo Centaur (maar wel met mindere wielen).
Met Shimano 105 of Campagnolo Veloce zou je wel met gemak (flink) beneden de 2000 moeten kunnen komen (+-1800 ?)
simic schreef:Kun je het frame ook ergens kopen?
Ik neem aan dat ze gewoon te bestellen zijn.
De Cunego modellen staan echter niet op de Veltec site en ook niet op de Wilier site. Op die laatste staat echter zelfs de vervanger van de Evasion, de al gepresenteerde La Triestina, nog niet eens.
Soms zie je ze in web shops, zoals hier als de "Cunego White Limited" voor 100 euro extra.
Schrijf mij maar bij als nieuwe wilieristie of hoe je het ook noemt.
Heb vandaag een Mortirolo zwart/rood besteld die ik ga opbouwen met de Chorus groep van mijn Bianchi light alloy.
Alleen de triple Record crank komt te vervallen en wordt een Chorus ultra torque double.
Voor het stuur en stuurpen denk ik aan ITM Visia carbon.
Zijn er nog zwakke punten waarop ik moet letten ??
Zodra hij klaar is volgt een foto.
Heb vandaag een Mortirolo zwart/rood besteld die ik ga opbouwen met de Chorus groep van mijn Bianchi light alloy.
Alleen de triple Record crank komt te vervallen en wordt een Chorus ultra torque double.
Voor het stuur en stuurpen denk ik aan ITM Visia carbon.
Zijn er nog zwakke punten waarop ik moet letten ??
Zodra hij klaar is volgt een foto.
Forza Italia
Alejandro schreef:Remon@ schreef:Ziet er goed uit!
Maar dik 2500,= voor een complete fiets is boven me budget. Tenminste zoals die afgebeeld wordt op de site van Veltec.
Dat kan echt wel (veel) goedkoper!
Op de Veltec site staat slechts een voorbeeld, dat in exact die samenstelling in de webtest is gekomen, met een redelijk luxe/dure (voor dat segment) afmontage met een SRAM Rival groep en Easton EA70 wielen.
Een Wilier Lavaredo wordt bijvoorbeeld al compleet aangeboden voor 2139 euro (Bike2Build - Vlaardingen; lekker dicht bij voor jou).
Dan heb je het over een frame dat al 100euro duurder is en dan ook nog afgemonteerd met Campagnolo Centaur (maar wel met mindere wielen).
Met Shimano 105 of Campagnolo Veloce zou je wel met gemak (flink) beneden de 2000 moeten kunnen komen (+-1800 ?)
Klinkt inderdaad wat beter!
Me budget is zo rond de 1500,-. Gaat dat ook lukken denk ie? En dan uiteraard het liefst afgemonteerd met Campa.
Remon@ schreef: Klinkt inderdaad wat beter!
Me budget is zo rond de 1500,-. Gaat dat ook lukken denk ie? En dan uiteraard het liefst afgemonteerd met Campa.
Heel misschien met ERG goedkope onderdelen wel, maar dan zou ik zelf toch voor de Escape gaan met iets betere/luxere onderdelen (groep/wielen).
Veel beter is de La Triestina niet, ten opzichte van de Escape. Wel iets moderner en iets meer lijkend op de top modellen.
De Escape gaat al wat langer mee en daar staan her-en-der voldoende complete fietsen, waar vaak nog wel wat aan de prijs "te doen" is; iets wat bij de La Triestina nog niet het geval is.
CokM schreef:Schrijf mij maar bij als nieuwe wilieristie of hoe je het ook noemt.
wilieristie
Maar klinkt toch een beetje te veel op dat drankje; Fristie
Wilierissimo
Wilierario (doet te veel aan "raar" denken?)
Wiliererio
Toch allemaal net niet.
Wie weet iets beters?
CokM schreef: Voor het stuur en stuurpen denk ik aan ITM Visia carbon.
Zijn er nog zwakke punten waarop ik moet letten ??
Zodra hij klaar is volgt een foto.
Met de ITM Visia zijn geloof ik al wel wat problemen, waarbij het carbon laagje los laat.
Bewerk: Zie ook de opmerking van j.vander.eijk op pagina 7