Alles over vakanties op én met de fiets

Parijs Roubaix 2008 toerversie

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 07 mei 2008 01:24

Ik had verder nog niet echt nagedacht over de reis en wel of geen overnachting. Meestal neem ik wel een overnachting als ik vroeg moet vertrekken en het wat verder van huis is maar ik moet toegeven dat het dan vaak toch nog een korte nacht is. De afstand op zich is het probleem niet want ik zit wel vaker lang in de auto.

Het enige wat ik wil voorkomen is dat ik na de finish terug moet naar de start om m'n auto op te halen. Verder heb ik niet zoveel wensen. Misschien is het een goed plan om bij de forumrit één en ander te bespreken? Dan is het net wat makkelijker om te kijken wat er mogelijk is. Mocht het niet lukken dan kan ik me altijd nog aanmelden voor de bus van Le Champion.

Morgen kom ik weer terug uit Noorwegen. Dan ga ik in ieder geval m'n inschrijving maar eens definitief maken!

EDIT

Nou, daar gaat ie dan! Ik heb hier een ingevuld inschrijfformulier voor mijn neus liggen. Uiteraard compleet met steen en wielershirt want ik moet wel harde bewijzen hebben als ik van deze rit terugkom.

Hoe hebben jullie de inschrijving gedaan? Gewoon het formulier ouderwets met een postzegel op de bus doen of even inscannen en e-mailen? Verder staat er op het formulier iets over het toevoegen van een betalingsbewijs bij je inschrijving. Ik neem aan dat het voldoende is om je inschrijving te versturen en het geld over te maken naar hun rekening?

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 13 mei 2008 14:02

Dat klinkt als een goed plan. Het is wel erg vroeg starten maar slapen doe ik anders waarschijnlijk toch ook niet zo best. Een paar weken terug verbaasde ik mezelf nog vanwege het feit dat ik al voor 7.30ur 's morgens de Redoute op fietste. Nu gaat het al over starten om 4 of 5 uur. Het moet niet gekker worden...;)

Ik denk dat ik dan ook iets met verlichting moet regelen voor het eerste stukje. Wat is daar een goede oplossing voor? Het gaat waarschijnlijk om éénmalig gebruik.

Voordeel is in ieder geval dat er ruimte is voor wat betreft de tijd als er onderweg wat vertraging zou optreden. Dat heb ik wel nodig want een bandje verwisselen kost mij al snel 20 minuten. Ik ga voor die tijd nog maar eens wat oefenen zodat ik dat wat sneller kan doen. In ieder geval is het voor jullie een goed plan om daar niet op te wachten!

Mijn stalen Merckx is in opbouw en met de conditie zit het ook wel goed. Zorg ik verder voor een goed humeur en die gevulde koelbox!

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 13 mei 2008 15:55

Vroeg starten heeft ook zeker zijn voordelen hoor. Ik kan er ook prima mee leven. Maar van origine ben ik niet zo'n liefhebber van vroeg opstaan. Dus ik blijf mezelf verbazen met dit soort tijdstippen! Het is ook wel leuk als je aan iemand vertelt dat je deze tocht gaat rijden. Dat snappen ze al niet maar als je er dan nog bij zegt dat je zo vroeg vertrekt vallen ze helemaal van hun barkruk.

Ik zal eens kijken naar zo'n verlichtingssetje en de spuitbusjes. En dan nog even een paar keer oefenen met het verwisselen voor de eventueel volgende lekke banden en dan komt het wel goed.

Wat die koelbox betreft. Ik was al bang dat ik niet weg zou komen met wat sportdrank en een paar bananen, haha. ;) Ik zal zondag de bestellingen wel even opnemen.

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 25 mei 2008 16:48

Weersvoorspelling van 2 weken???

Die weer-mannen/vrouwen hebben doorgaans al moeite met 1 dag vooruit! ;)

Zelf heb ik hem in 2004 gereden, ook toen was er veel regen geweest, zelfs zaterdagochtend had het toen nog geregend, maar op zondag was het toen droog en 20 graden. De kasseien lagen er toen prachtig bij, van modder heb je volgens mij alleen hinder als het de dag zelf regent. Voor de rest is het zo weer uitgehard.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 26 mei 2008 16:06

Over het weer ga ik me nog maar even geen zorgen maken. Dat komt tegen die tijd wel...;)

Maar goed, hier is ie dan, nummer 1616:
[img=http://www.xs4all.nl/~deweijer/PRinscr.jpg]

siena
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 25 feb 2008 21:06

siena 31 mei 2008 23:23

Sta volgende week zondag ook aan de start voor mijn eerste PR. Starten kan vanaf 4 uur. Wat is de ervaring, gaan de meeste mensen ook rond die tijd van start of is het echt verspreid over meerdere uren?
Zonsopkomst op 8 juni is 05.48 uur (voor Parijs), dus schemering niet mee gerekend betekend dat toch een dik uur in het donker fietsen. Niet dat dat een probleem is overigens, ik ben zelf wel van plan vroeg te starten. En het is het mooiste de eerste 100 km in een lekkere groep door te brengen.

Plaats reactie