Gios
Frigo schreef:Is er iemand die weet waar je de originele transfers kunt krijgen?
http://www.gios.it
Staan gewoon in de webshop bij "spare parts...
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Dat zijn niet degene die ik bedoel; dit is voor de Super Record '78. Ik heb echter het oudere 'Brooklyn-type'. Hierbij is de achtergrond van stickerss voor de zit- en schuine buis blauw. De sticker voor de bovenbuis heeft dan geen witte achtergrond en de letters Gios hebben een witte vulling i.p.v. een zwarte...
Een Australische aanbieder op ebay (cyclomundo) verkoopt wel stickers die in de buurt komen, alleen de bovenbuis sticker is niet correct en er zit geen balhoofd-sticker bij. Nou ja, zal nog eens verder speuren. Mocht ik niet de exacte kunnen vinden, dan gebruik ik maar gewoon het setje van Mario.
Wat kan een mens eigenlijk zitten zaniken over een paar fietsstickers. Lekker belangrijk, ga toch gewoon fietsen
Een Australische aanbieder op ebay (cyclomundo) verkoopt wel stickers die in de buurt komen, alleen de bovenbuis sticker is niet correct en er zit geen balhoofd-sticker bij. Nou ja, zal nog eens verder speuren. Mocht ik niet de exacte kunnen vinden, dan gebruik ik maar gewoon het setje van Mario.
Wat kan een mens eigenlijk zitten zaniken over een paar fietsstickers. Lekker belangrijk, ga toch gewoon fietsen
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!
Frigo, De stickers voor de Brooklyn kun je inderdaad eigenlijk alleen bij cyclomundo kopen. Zij hebben de best lijkende variant. Gios zelf heeft ze ook niet meer weet ik inmiddels en die van Mario Verhoeven zijn inderdaad totaal anders. Overigens schijnt het zo te zijn dat de Aussies de mogelijkheid bieden om stickers te ontwerpen als ze een goed voorbeeld hebben. Dus wellicht is het de moeite waarde hen te benaderen met een paar goede fotoos. Zij zouden ze moten kunnen maken, ze hebben ook de superdunne Colnago transfers in het assortiment.
M'n frame heb ik gisteren bij de straler opgehaald, pfffffffffff wat kaal zonder het mooie blauw. Heb m direct bij afgeleverd bij de spuiter. Nu de onderdelen selecteren die het mooist zijn en schoon maken.
M'n frame heb ik gisteren bij de straler opgehaald, pfffffffffff wat kaal zonder het mooie blauw. Heb m direct bij afgeleverd bij de spuiter. Nu de onderdelen selecteren die het mooist zijn en schoon maken.
Ik vraag me af of Gios überhaupt wel frames heeft gebouwd met Reynolds buizen? Als Italiaans merk gebruikte Gios vroeger (Record, Super Record en later Professional) altijd Columbus-buizen. Daarna is men overgestapt op buizen van Deda, welke tot op de dag van vandaag aan Gios levert.
Maar ik weet ook niet alles en wil me zeker niet opwerpen als de grote Gios-expert. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die hier wel duidelijkheid over kunnen verschaffen...
Maar ik weet ook niet alles en wil me zeker niet opwerpen als de grote Gios-expert. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die hier wel duidelijkheid over kunnen verschaffen...
Frigo schreef:Ik vraag me af of Gios überhaupt wel frames heeft gebouwd met Reynolds buizen? Als Italiaans merk gebruikte Gios vroeger (Record, Super Record en later Professional) altijd Columbus-buizen. Daarna is men overgestapt op buizen van Deda, welke tot op de dag van vandaag aan Gios levert.
Er zit een plaatje op mijn frame van Reynolds vandaar. Ik dacht ook dat men altijd Columbus gebruikte.
http://fivenineclimber.com/images/cinel ... ompany.jpg
Plaatje/Decal had ik op je frame gezien. Kan er wellicht ook opgeplakt zijn na een keer overspuiten of zo? Heb ook wel eens gehoord dat Gios onder licentie werd gebouwd in de V.S. voor de Amerikaanse markt. Misschien is dit zo'n frame of heeft Gios idd een tijd Reynolds-buizen gebruikt...pinarello schreef:[ Er zit een plaatje op mijn frame van Reynolds vandaar. Ik dacht ook dat men altijd Columbus gebruikte.
Frigo schreef:Plaatje/Decal had ik op je frame gezien. Kan er wellicht ook opgeplakt zijn na een keer overspuiten of zo? Heb ook wel eens gehoord dat Gios onder licentie werd gebouwd in de V.S. voor de Amerikaanse markt. Misschien is dit zo'n frame of heeft Gios idd een tijd Reynolds-buizen gebruikt...pinarello schreef:[ Er zit een plaatje op mijn frame van Reynolds vandaar. Ik dacht ook dat men altijd Columbus gebruikte.
Gios heeft nooit Reynolds buizen gebruikt weet ik inmiddels van Alfredo Gios.
GastheerG schreef:Gios heeft idd nooit Reynolds gebruikt. Is het wel een echte Gios?
Heb de foto's gezien
Vreemd vind ik namelijk dat er geen popnagels in het balhoofdplaatje zitten. Heeft Gios namelijk bij al die modellen gedaan.
Doe eens een foto van de vorkkroon, onderkant braket en achterpad.
Thx, vanavond wel even.
GastheerG schreef:Gios heeft idd nooit Reynolds gebruikt. Is het wel een echte Gios?
Heb de foto's gezien
Vreemd vind ik namelijk dat er geen popnagels in het balhoofdplaatje zitten. Heeft Gios namelijk bij al die modellen gedaan.
Doe eens een foto van de vorkkroon, onderkant braket en achterpad.
Niet alle Super Records hebben een balhoofdplaatje wat "gepopnageld" is. Er zijn uitvoeringen met een decal/sticker. Deze hebben ook GT uitgegraveerd onder het bracket. Ik heb er ook 1 in deze uitvoering, weet niet of die jonger zijn. verder zijn de frames hetzelfde, wel zaten daar volgens mij chromen vorken in terwijl de andere uitvoering de blauwe vork met muntjes, 2 uitgefreesde gleuven in de bracket en een ijzeren plaatje heeft.
Reynolds buizen lijken me ondenkbaar, een stickertje plakken gebeurde natuurlijk wel vaak.
Trouwens weer een nieuwe aanwinst, zie foto