FAQ Campagnolo-Shimano-SRAM
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid HC
Pro-Cycling schreef:(kben eerste jaars nieuweling ...)
Op de lagere school
What makes the boat go faster?
Klopt ik heb ook dat filmpje gezien.
Misschien offtopic, maar het is ook heel grappig hoe mensen bontrager uitspreken.
De meeste zeggen: bont-raaaager.
Maar op de site staat hoe je het moet uitspreken:
Q: How do you pronounce Bontrager?
A: We get that a lot!
Bon as in bonfire
tra as in traffic
ger as in grrr
Dus fonetisch Bonntredjurr
Misschien offtopic, maar het is ook heel grappig hoe mensen bontrager uitspreken.
Bon as in bonfire
tra as in traffic
ger as in grrr
ponsteen schreef:ESRAM.. Dat is fonetisch.
het is dus JUIST niet esram maar: srem! als een woord, zoals het er staat. in één lettergreep.
More likely than not, this was edited for typos. If it wasn\'t, it probably should have been.
"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd"
"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd"
-
- Forum-lid
Ik vind dat zowel Shimano als Campagnolo een, voor mij, zwak punt verbeterd hebben voor 2009.
Bij Shimano hangen de kabels niet meer los maar zijn mooi weggewerkt onder het stuurlint (is dit trouwens enkel voor de Dura-Ace ?) en bij Campagnolo is de ergonomie enorm verbeterd met die nieuwe rem-schakelgrepen. Qua esthetiek blijft het persoonlijke smaak maar als het de functionaliteit ten goede komt, geef ik de voorkeur aan het laatste.
Bij Shimano hangen de kabels niet meer los maar zijn mooi weggewerkt onder het stuurlint (is dit trouwens enkel voor de Dura-Ace ?) en bij Campagnolo is de ergonomie enorm verbeterd met die nieuwe rem-schakelgrepen. Qua esthetiek blijft het persoonlijke smaak maar als het de functionaliteit ten goede komt, geef ik de voorkeur aan het laatste.
Rufio schreef:Klopt ik heb ook dat filmpje gezien.
Bon as in bonfire
tra as in traffic
ger as in grrr
Grappig. Ik vroeg met nog wel eens of hoe je de madone van trek uitspreekt. Is dat ala medwuan? of madoon?
Shrem dus, zoals in de groene cartoonheld Schrek (of hoe heet dat ding). Ik denk toch echt dat is Es-Ram blijf zeggen, en Bont-ree-djer. En Parijs ipv 'Pari' en Berlijn ipv 'Berlien'. Ik kwam nog een soort fonetische wikipedia tegen op het web... Als we nou eens allemaal de Nederlandse merken daar gaan inspreken... Kan de hele wereld netjes Gazelle, Union en omafiets zeggen.
(oh shit, ik ben helemaal offtoppic)
(oh shit, ik ben helemaal offtoppic)