Pagina 12 van 54

Geplaatst: 16 jul 2007 23:50
door scepticus
Bij zulke sturen zie je heel vaak dat er om het bovenste vlakke deel geen stuurlint gedaan wordt...

Geplaatst: 17 jul 2007 00:36
door daveke
Het gedoe rondom Rasmussen en zijn gewichtsissue's mbt zijn fiets zijn veelal een eigen leventje gaan leiden. Als hij graag met één bidon fietst en geen stuurlint rondom het bovenste gedeelte van zn stuur doet, vind ik het zo gek nog niet. Verder doet hij geen rare dingen met zn fiets hoor

Geplaatst: 17 jul 2007 00:49
door timowr
Het verhaal ging dat hij zonder computertje rijdt vanwege het gewicht van zijn fiets en dat hij om gewicht te besparen zelfs de chips uit z'n STI-hendels liet halen. In dat rijtje past ook het stuurlint verhaal. Maar hij mag toch niet onder de UCI limiet met zijn fiets dus dat lijkt mij allemaal sterk overdreven. Die enkele bidonhouder is dus wel verklaarbaar. Hij neemt simpelweg toch geen tweede aan omdat hij dat gewicht wil besparen. Daarnaast mag hij dus wel naar hartelust idioot bezig zijn met zijn kleding, stiksels in broeken, armbandje, etc.

Afbeelding

Geplaatst: 17 jul 2007 07:25
door daniel1975
Het lint is hier gewoon op de normale ´wingstuurmanier´ getaped hoor.
Ik vraag mij serieus af wat die Colnago weegt. Of ze die 6.8 wel halen.

Geplaatst: 17 jul 2007 10:50
door havana
Hij rijdt met een ander zadel (is een heel gezeik geweest) verder met lichtere tubes. Zijn fiets is precies 6.8 stond in in een interview met hem in Wielerrevue.

Hij had beter bij Unibet kunnen rijden dan had hij niks hoeven tunen :P Maar ja, dan had hij ook geen TDF gereden...

Geplaatst: 17 jul 2007 12:26
door speric
Is er niet iemand met tijd te veel om wat zaken op een rijtje te zetten :

LW Mavic U Zipp ksyrium ES Duraace 50mm
wielen
tubes
stuur
lintje
stuurpen
zadelpen
zadel
groep
bidonhouders
?
?
?


Zet de gewichten er in en bereken eens wat een frame kan. mag wegen voor de 6.8 kg regel.

Je zal zien dat zeker met die licht wielen het echt geen probleem is deze grens te halen.
Dus dat gezeur op tv over dat rasmussen zo met gewicht bezig is zal wel meevallen m.b.t. z'n fiets lijkt me.
Bij CSC zie je bijv dat ze relatief zware stuurpennen en sturen hebben. Waarschijnlijk om op
gewicht te blijven.. Zeker met die SL waar ze nu alleen nog maar op rijden ..




hmmm de kolommen blijven niet staan ..

Geplaatst: 17 jul 2007 12:34
door havana
Bovendien geven de meeste profs geen snars om gewicht; als het maar enigszins in de buurt van de 7 komt zijn ze allang blij. De SLC-SL van Cancellara weegt dacht ik 7.4 kg las ik op Cyclingnews. Hij rijdt zelfs met een behoorlijk zware FSA Gossamer...

Geplaatst: 17 jul 2007 12:43
door speric
stoemper hè .. wel met zipps, die goed lijken te blijven ...

Die SLC die ik heb afgeleverd weegt met zipp 404 en full dura-ace 6,87 kg..
met echt licht tubes erop nog wat minder .. met time pedalen.

Niks raars erop, of eraf eigenlijk ..

Geplaatst: 17 jul 2007 13:38
door ilko
TimoWr schreef:Een witte "Stealth" van PRO (Shimano).


Hij reed in het verleden, toen ze nog met Cinelli reden ook al met een RAM. Blijkbaar houdt hij van integrated? Wat meteen ook aanduidt dat hij geen moeite heeft om zijn fiets op de 6,8 kg te krijgen. Zo licht zijn zowel de RAM als de Stealth niet...

Geplaatst: 17 jul 2007 14:14
door speric
en ook niet echt stijf vond ik ...

Geplaatst: 17 jul 2007 14:30
door ilko
Tsja, maar daar zal Rasmussen weinig last van hebben... Misschien had hij het extra gewicht wel nodig, want volgens de pers is hij na z'n bordje zeewier de hele avond bezig om zijn stickers van z'n fiets te peuteren. Hoop dat die een goede fohn bij zich heeft :-)

Geplaatst: 17 jul 2007 15:49
door oyah
Ras-mus trapt een maximaal vermogen vergelijkbaar met dat van een junior..(maar dan heeeel lang)
Dan dus licht, "slap" & duur. (Picked three !)