Alles over vakanties op én met de fiets

L\'Eroica 2011

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 07 okt 2011 08:15

pinarello schreef:Prachtige verhalen (ook op de log van Gastheer G) en foto's mannen!

Nog wat ploegmaten van Ingmar gespot op: http://italiancyclingjournal.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja, die mannen lieten het lelijk afweten. Het was de bedoeling dat ze mij tot aan Monte Sante Marie deftig uit de wind zouden zetten zodat ik daar fris en fruitig in de aanval kon. Maar in plaats daarvan zijn ze op cafe blijven hangen en hebben ze de 75km gereden. Ik moet nog maar eens kijken of ik volgend jaar weer voor Legnano wil rijden. ;-)

@Sunitram: Prachtige foto's!

janjmagic
Forum-lid

janjmagic 07 okt 2011 20:40

Schitterende foto's en een mooi verslag!
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

peterv3
Forum-lid
Contact

peterv3 08 okt 2011 09:34

Heeft iemand van de l'Eroicagangers ergens online misschien foto's gevonden van de klim op Monte Sante Marie? Er stond daar een batterij fotografen, maar die waren niet van http://www.fotoeventi.com" onclick="window.open(this.href);return false; denk ik, bovendien, ga maar eens 16.190 foto's doorzoeken... ;)

hier mijn finish-shot, voor zolang-ie nog online staat Afbeelding

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 08 okt 2011 10:50

Wedrom weer prachtige verslagen.
Heerlijk om te lezen en te kijken.
Ik heb diep respect voor jullie, mede door de weersomstandig heden.

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 08 okt 2011 11:17

peterv3 schreef:Heeft iemand van de l'Eroicagangers ergens online misschien foto's gevonden van de klim op Monte Sante Marie? Er stond daar een batterij fotografen, maar die waren niet van http://www.fotoeventi.com" onclick="window.open(this.href);return false; denk ik, bovendien, ga maar eens 16.190 foto's doorzoeken... ;)
Nee, geen idee. Kan zijn dat ze van Cicloturismo waren. Een groot italiaans fietstijdschrift. Die maken vaak een zeer uitgebreide reportage over L'Eroica. In dat geval zijn de foto's nergens te bestellen. Ik zal eens informeren want ik heb ook wel interesse. Moeten fraaie plaatjes zijn.

Als 205km rijder kun je de finishfoto gratis opvragen bij fotoeventi. Even de naam van je foto opzoeken (staat onder je foto, in jou geval 11002X0395.jpg) en dan dit mailtje sturen naar info@fotoeventi.com:

Buongiorno,

Secondo il sito web di L'Eroica è possibile richiedere la foto del arrivo via e-mail. Può cortesemente inviare immagine 11002X0395.jpg?

Grazie,
Peterv3

peterv3
Forum-lid
Contact

peterv3 08 okt 2011 12:12

yep, dat zei men in de pastatent dus heb ik al geregeld. m'n andere foto's ook gevonden. de site van fotoeventi bleek mee te vallen met zoeken op tijd, vanzelf zie je renners die je om je heen hebt gezien

kool486
Forum-lid

kool486 08 okt 2011 19:27

als ik al die mooie plaatjes en verhalen lees krijg ik stiekem zin om ook eens mee te doen.
2 jaar geleden was ik in de regio en heb daar mooi gefietst, alleen heb ik toen al onverharde shit overgeslagen. en dan nu met een oud stalen ros erover galopperen.
dat zet me nog aan het twijfelen. alhoewel, als je met je schoonmoeder in noord frankrijk gaat fietsen zal je kasseien ook 3x rechts laten liggen.
kan dus zomaar zijn dat ik aan Hans vraag of hij nog een plekje over heeft komend jaar.
Funny the way it is

bianchisl3
Forum-lid

bianchisl3 09 okt 2011 15:57

kool486 schreef: kan dus zomaar zijn dat ik aan Hans vraag of hij nog een plekje over heeft komend jaar.
Gezellig, we hebben het er binnenkort over!

ciclista
Forum-lid

ciclista 09 okt 2011 22:24

Een week na de grote dag alweer, maar wat was het weer geweldig!

Dinsdag voor de Eroica zijn we vertrokken, met een tussenstop in Aosta, zijn we woensdag begin van de middag bij ons overnachtingsadres aangekomen. Uitladen, spullen een beetje organiseren voor de fietstocht van donderdag en nog even naar Radda voor een glaasje wijn. Echt bij het allereerste terras dat we tegenkwamen werden we al toegezwaaid door Tinus, die zijn eerste bruschette aan het verorberen was. Die wist kennelijk ook al wat er lekker is als toscaans voorhapje. De rest van de middag lekker bijgekletst en voor de donderdag afgesproken om op tijd te vertrekken voor een verkenningsritje.

Voor donderdag een ritje over de Monte Sante Marie geplanned van een kilometer of 60. De verhalen over deze klim zijn spannend en aangezien deze klim in de 135 en 205 zit, wilde ik deze eigenlijk wel graag verkennen. We zijn vertrokken vanuit Castelnuovo Berardenga, met eerst een kilometer of 15 afdalen, wat uiteraard zo makkelijk en snel ging dat we besloten de eerste langere Strada Bianca die we tegenkwamen toch maar mee te nemen. Dat hebben we direct ook geweten, bij zomaar een bianca weet je niet hoe die er bij ligt en of er steile stukken in zitten: slechte stukken dus en een gruwelijk stukje afdaling, waar Tinus met zijn cyclocross ervaring heel wat ontspannender beneden kwam dan ik.

Afbeelding

Een heel stuk over de weg naar Asciano, waar lekker gelunched werd voordat de Sante Marie werd aangevallen.
Afbeelding
Afbeelding

En dat was gruwelijk....
Heet, steil, lang...mooi!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het laatste stukje naar Castelnuovo ging behoorlijk moeizaam, wat kan een cola op een terrasje dan goed smaken.

De vrijdag zijn we eerst in Volpaia gaan lunchen, op de fiets is dat 8 kilometer enkele reis over Strada Bianca. Daarna met Ingmar, Gerard, Hans en Els afgesproken om op de fiets de startnummers te gaan halen. Tinus had na de Sante Marie ervaring besloten 2 Zoetemelk dagen in te lassen, veel uitrusten en beentjes omhoog! S’avonds met z’n allen aan een Eroica diner, het heeft alles in zich om tot een Venerdi Olandese uit te groeien. Foto’s waren bij BianchSL3 al te zien.
De zaterdag is het lekker over de fietsmarkt slenteren en kijken of je je nog een beetje kan beheersen met kopen.
Afbeelding

Bovendien is het ook aanbevelenswaardig om een paar winkeltjes in Gaiole te bezoeken waar ze italiaanse eetwaren verkopen.
Afbeelding
Daarna nog even ergens lunchen en het het is zo weer 5 uur voor je bij het hotel terug bent om je fiets nog even stofvrij te maken voor de grote dag.

De grote dag, 4 uur op, half 5 op pad. De organisatie had zowaar iets gedaan aan het regelen van het parkeren. Dat ging dan ook bijzonder goed en om 5 uur stond ik op het plein in Gaiole, waar het gewoon al heel erg druk was. Voor de start om 5.30 dus nog even tijd voor een cappuccino met een croisantje. De kroegen in Gaiole zijn allemaal open!
In het donker starten is helemaal geweldig, lichtje op je fiets en de eerste koude kilometers lekker peddelen en een beetje kletsen met medefietsers. De prachtige klim naar Brolio. Tot een uur of 10 was de temperatuur aangenaam. Tot aan de splitsing 135-205 was de Bottechia groep regelmatig in beeld, daarna was het tot aan de bevoorrading van Asciano erg rustig, kennelijk doen de meeste vroege starters toch de 205 km. Bij de Asciano bevoorrading, aan de voet van de Sante Marie, heb ik echt de tijd genomen om wat te eten en drinken. Het extra shirt kon uit, extra bidonnetje in de achterzak en weer op pad. Toch weer zwaar afzien bij Monte Marie.
Maar als je dan aan het eind van die strook bent, volgt er een kilometer of 20 asfalt, met een beetje Ardennen-achtige klimmetjes. Op 30 km voor het eind is er nog een bevoorrading in Castelnuovo, heel veel heerlijke tractaties en met nog zo’n afstand voor de boeg durfde ik een glas Chianti en Vin santo ook wel aan.

Rond 13.00 was ik terug in Gaiole, al met al dus maar een uur of 2 echt heel heet. Een paar uur op een terras met allerlei medefietsers zitten nakletsen. Dan zie je ook wat er een verschil is aan fietsers die binnen komen. Vooral bij de kortste afstand zijn er veel fun-fietsers die na 38 km helemaal uitgewoond binnen komen.

Volgend jaar zeker weer.

Bij thuiskomst heeft de fiets nog een paar dagen in de woonkamer gestaan om nog een beetje na te genieten. Prachtige stoffige details. En zondag was ik dus mijn camera vergeten.....of had ik m bewust niet meegenomen om nog beter puur te kunnen genieten? Want dat was het thema van dit jaar: geniet, geniet, geniet!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

bianchisl3
Forum-lid

bianchisl3 12 okt 2011 07:48

Alle grote wielrenners is het overkomen, en nu is het voor mij ook zo ver: ik sta op de site van Cor Vos :lol: Met dank aan Sunitram overigens.

farelli
Forum-lid

farelli 12 okt 2011 10:37

Proficiat. Begrijp ik hieruit dat je foto's te koop zijn via Vos?
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 12 okt 2011 11:43

Of via z'n fanclub...;-)

Plaats reactie